Jump to content

Przyporzadkowywanie szkieletu do modelu - problem


mth

Recommended Posts

Witam jestem tu nowy :) i pisze w sprawie, gdyz pilnie potrzebuje pomocy i nie wiem w czym tkwi problem :(

 

Otoz mam w 3ds model, do ktorego chcialem przyporzadkowac szkielet utworzony w biped. Wiec robie wszystko tak jak opisane zostalo to w pliku pomocy: Wpierw zaznaczam sam obiekt, przechodze do panelu Modify, wybieram psyhique i zaznaczam 'attach to node'. Zgodnie z instrukcja naciakm teraz lewym przyciskiem myszki na oknie widoku na szkielecie i powinno pojawic mi sie okno 'Physique Initialization', lecz niestety nic takiego sie nie dzieje, a przycisk 'attach to node' sie odznacza....

 

Co ja mam zrobic? jak przyporzadkowac ten nieszczesny szkielet do modelu, dlaczego to nie dziala?

 

Z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam

mth

Link to comment
Share on other sites

Według mnie to powinno iść tak:

Po kliknięciu Attach to node przynajmniej ja musiałem kliknąć na wystający fragment szkieletu bipeda,ponieważ normalnie jest on schowany pod postacią, byc może należy kliknąćna bipeda po wcześniejszym kliknięciu F3 kiedy pojawi się siatka. Niewiem czy pomogłem ale próbowałem:)

Link to comment
Share on other sites

Ech, nie podzialalo, dalej ten sam problem... no i jak to zorbic.. :), klikam tym lewym przycikiem i otwiera sie zwykle menu /freeze, unfreeze, move i tak dalej/, a zadnego phusique initialization ani widu ani slychu :(, moze szkielet powinien byc jakos idealnie wpasowany tak, zeby zaden kawaleczek kosci nie wystawal poza obiekt? /choc wydaje i sie, z eto nie to, skoro kolega powyzej zaznaczal wystajaca czesc... ;)/, ktos pomoze?

Link to comment
Share on other sites

Tak, w tym rzeczywisice lezal problem/... dziekuje :). Za to pojawil sie nastepny... po przyporzadkowaniu szkieletu do obiektu zaczynam pracowac nad animacja, jednak jak krotko potwm sie okazuje, animacji podlega szkielet, natomiast obiekt stoi nieruchomo... jakies pomysly?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy