Gość styczny Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 dajmy na to że mam jakąś bryłe i chce aby pewien edge miał określoną długość czy da sie w editable poly wpisać tą długość jaka mi odpowiada ?? ,albo czy jest gdzieś napisane jaki długi jest ten edge ?? [poniżej znajduje sie rys. z 7 odpowiedzi]
.ai Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 hmm, kliknij na 3d snap prawym klawiszem i ustaw Vertex, potem włącz 3dsnap (shortcut :s) następnie Create panel -> Helpers -> Tape, chwyć za początkowy vertex i przeciagnij do końcowego, odległość wyświetli sie w nieaktywnym okienku, możesz skożystać z opcji specify length i potem na postawie Tape zmodyfikować położenie vertexów w modelu. Pozdrawiam. Ciekawe czy jest jakies prostrzy sposub :]
Gość styczny Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 Może pokaże o co mi chodzi a ktoś mi powie jak to mam zrobić (najlepiej paroma kliknięciami bo będzie więcej takiej roboty) na rys. przedstawiam „coś” i chciałbym zwężyć edge2 aby było tak długie jak edge1 no i to "coś" se wisi w powietrzu (narazie) więc vertexy nie są ustawione wzdłuż osi
Gość styczny Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 albo najlepiej podpowiedzcie mi jak mam zrobić taki daszek coś ala skorupa żółwia taka zaokrąglona z takich właśnie 6-cio kątów
.ai Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 Tworzysz nGona 6 kątnego, konwertujesz na editable poly, kopiujej ile chcesz razy wybierasz opcje Attach i łączysz wszystkie w 1 obiekt, weldujesz vertexy, i dalej juz jak uważasz, jakis chamfer, extrude, ręczne poprawki.
Gość styczny Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 fajne terz tak robiłem ale szukam innego rozwiązania potrzebuje coś takiego jak ty pokazałeś ale z całkiem płaskich engonów(2poly) a przy modyfikacjach z takim czymś " twój rys1 " mi zniekształcało te engony
Gość styczny Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 coś takiego (wcześniejsza robota ale gdzieś popełniłem błąd i nieś wszystakietakie same engony)
bukovsky Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 długość edge'a możesz sobie wyliczyć zbierając współrzędne wierzchołków. Niech: A(x,y,z) : to pierwszy wierzchołek wektora B(x,y,z) : to drugi wierzchołek wektora /\x = Ax-Bx : (delta x) przyrost współrzędnych po osi x /\y = Ay-By : (delta y) przyrost współrzędnych po osi y /\z = Az-Bz : (delta z) przyrost współrzędnych po osi z te trójkąciki przy współrzędnych to nie są kwantyfikatory tylko delty, ale nie wiedziałem jak dorysować podstawę (także sorry :( ) odległość między punktami A i B obliczamy ze wzoru: _________________________ d = _ / | \/ (/\x*/\x + /\y*/\y + /\z*/\z) czyli suma iloczynów (czyli kwadratów delt) pod pierwiastkiem kwadratowym to jest długość krawędzi w przestrzeni, można na bazie tego wzoru wyprowadzać wzór na to jakie miałyby być współrzędne drugiego punktu przy zadanej długości wektora i danych współrzędnych początka wektora. Wiadomo od razu, że przy danej długości wektora i znanym punkcie początkowym, współrzędne drugiego punktu mogą być rozmaite, ileś tam kombinacji x,y,z, zależnie od tego gdzie skierowany jest wektor. Swoją drogą Rhino ma cały zestaw narzędzi do właśnie modelowania w tym stylu. Można zdziałać tam pod tym względem mega hiper super wypas precyzyjne akrobacje z geometrią. Pozdro
bukovsky Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 widzę, że wzór jest nieczytelny, w polu do wpisywania wiadomości ładnie się komponował. Oto czytelna notacja: d = sqrt(/\x*/\x + /\y*/\y + /\z*/\z) gdzie sqrt oznacza pierwiastek kwadratowy Pozdro
Gość styczny Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 bardzo ci dziękuje za chęć podzielenia sie tymi jagrze obszernymi a zarazem doskonałymi wiadomościami. troche zadurzo czasu by mi to zajeło już wole zacząć "porzyczać" rhino [od pana dc..]
3dsmaxman Napisano 4 Czerwiec 2005 Napisano 4 Czerwiec 2005 ale w sumie to najlepiej ci radzi ai., bo z samych identycznych szesciokatow foremnych nie zbudujesz bryly foremnej - potrzebujesz jeszcze 5-katow; po co sie tyle meczyc? :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się