Skocz do zawartości

długość edge'a


Gość styczny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość styczny

dajmy na to że mam jakąś bryłe i chce aby pewien edge miał określoną długość czy da sie w editable poly wpisać tą długość jaka mi odpowiada ?? ,albo czy jest gdzieś napisane jaki długi jest ten edge ??

 

[poniżej znajduje sie rys. z 7 odpowiedzi]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

hmm, kliknij na 3d snap prawym klawiszem i ustaw Vertex, potem włącz 3dsnap (shortcut :s) następnie Create panel -> Helpers -> Tape, chwyć za początkowy vertex i przeciagnij do końcowego, odległość wyświetli sie w nieaktywnym okienku, możesz skożystać z opcji specify length i potem na postawie Tape zmodyfikować położenie vertexów w modelu. Pozdrawiam.

Ciekawe czy jest jakies prostrzy sposub :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość styczny

Może pokaże o co mi chodzi a ktoś mi powie jak to mam zrobić (najlepiej paroma kliknięciami bo będzie więcej takiej roboty) na rys. przedstawiam „coś” i chciałbym zwężyć edge2 aby było tak długie jak edge1

no i to "coś" se wisi w powietrzu (narazie) więc vertexy nie są ustawione wzdłuż osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość styczny

albo najlepiej podpowiedzcie mi jak mam zrobić taki daszek coś ala skorupa żółwia taka zaokrąglona z takich właśnie 6-cio kątów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz nGona 6 kątnego, konwertujesz na editable poly, kopiujej ile chcesz razy wybierasz opcje Attach i łączysz wszystkie w 1 obiekt, weldujesz vertexy, i dalej juz jak uważasz, jakis chamfer, extrude, ręczne poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość styczny

fajne terz tak robiłem ale szukam innego rozwiązania potrzebuje coś takiego jak ty pokazałeś ale z całkiem płaskich engonów(2poly) a przy modyfikacjach z takim czymś " twój rys1 " mi zniekształcało te engony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długość edge'a możesz sobie wyliczyć zbierając współrzędne wierzchołków.

 

Niech:

A(x,y,z) : to pierwszy wierzchołek wektora

B(x,y,z) : to drugi wierzchołek wektora

 

/\x = Ax-Bx : (delta x) przyrost współrzędnych po osi x

/\y = Ay-By : (delta y) przyrost współrzędnych po osi y

/\z = Az-Bz : (delta z) przyrost współrzędnych po osi z

 

te trójkąciki przy współrzędnych to nie są kwantyfikatory tylko delty, ale nie wiedziałem jak dorysować podstawę (także sorry :( )

 

odległość między punktami A i B obliczamy ze wzoru:

_________________________

d = _ / |

\/ (/\x*/\x + /\y*/\y + /\z*/\z)

 

czyli suma iloczynów (czyli kwadratów delt) pod pierwiastkiem kwadratowym

 

to jest długość krawędzi w przestrzeni, można na bazie tego wzoru wyprowadzać wzór na to jakie miałyby być współrzędne drugiego punktu przy zadanej długości wektora i danych współrzędnych początka wektora. Wiadomo od razu, że przy danej długości wektora i znanym punkcie początkowym, współrzędne drugiego punktu mogą być rozmaite, ileś tam kombinacji x,y,z, zależnie od tego gdzie skierowany jest wektor.

 

Swoją drogą Rhino ma cały zestaw narzędzi do właśnie modelowania w tym stylu. Można zdziałać tam pod tym względem mega hiper super wypas precyzyjne akrobacje z geometrią.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość styczny

bardzo ci dziękuje za chęć podzielenia sie tymi jagrze obszernymi a zarazem doskonałymi wiadomościami.

troche zadurzo czasu by mi to zajeło już wole zacząć "porzyczać" rhino [od pana dc..]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności