Napisano 3 Czerwiec 200519 l dajmy na to że mam jakąś bryłe i chce aby pewien edge miał określoną długość czy da sie w editable poly wpisać tą długość jaka mi odpowiada ?? ,albo czy jest gdzieś napisane jaki długi jest ten edge ?? [poniżej znajduje sie rys. z 7 odpowiedzi]
Napisano 3 Czerwiec 200519 l hmm, kliknij na 3d snap prawym klawiszem i ustaw Vertex, potem włącz 3dsnap (shortcut :s) następnie Create panel -> Helpers -> Tape, chwyć za początkowy vertex i przeciagnij do końcowego, odległość wyświetli sie w nieaktywnym okienku, możesz skożystać z opcji specify length i potem na postawie Tape zmodyfikować położenie vertexów w modelu. Pozdrawiam. Ciekawe czy jest jakies prostrzy sposub :]
Napisano 3 Czerwiec 200519 l Może pokaże o co mi chodzi a ktoś mi powie jak to mam zrobić (najlepiej paroma kliknięciami bo będzie więcej takiej roboty) na rys. przedstawiam „coś” i chciałbym zwężyć edge2 aby było tak długie jak edge1 no i to "coś" se wisi w powietrzu (narazie) więc vertexy nie są ustawione wzdłuż osi
Napisano 3 Czerwiec 200519 l albo najlepiej podpowiedzcie mi jak mam zrobić taki daszek coś ala skorupa żółwia taka zaokrąglona z takich właśnie 6-cio kątów
Napisano 3 Czerwiec 200519 l Tworzysz nGona 6 kątnego, konwertujesz na editable poly, kopiujej ile chcesz razy wybierasz opcje Attach i łączysz wszystkie w 1 obiekt, weldujesz vertexy, i dalej juz jak uważasz, jakis chamfer, extrude, ręczne poprawki.
Napisano 3 Czerwiec 200519 l fajne terz tak robiłem ale szukam innego rozwiązania potrzebuje coś takiego jak ty pokazałeś ale z całkiem płaskich engonów(2poly) a przy modyfikacjach z takim czymś " twój rys1 " mi zniekształcało te engony
Napisano 3 Czerwiec 200519 l coś takiego (wcześniejsza robota ale gdzieś popełniłem błąd i nieś wszystakietakie same engony)
Napisano 3 Czerwiec 200519 l długość edge'a możesz sobie wyliczyć zbierając współrzędne wierzchołków. Niech: A(x,y,z) : to pierwszy wierzchołek wektora B(x,y,z) : to drugi wierzchołek wektora /\x = Ax-Bx : (delta x) przyrost współrzędnych po osi x /\y = Ay-By : (delta y) przyrost współrzędnych po osi y /\z = Az-Bz : (delta z) przyrost współrzędnych po osi z te trójkąciki przy współrzędnych to nie są kwantyfikatory tylko delty, ale nie wiedziałem jak dorysować podstawę (także sorry :( ) odległość między punktami A i B obliczamy ze wzoru: _________________________ d = _ / | \/ (/\x*/\x + /\y*/\y + /\z*/\z) czyli suma iloczynów (czyli kwadratów delt) pod pierwiastkiem kwadratowym to jest długość krawędzi w przestrzeni, można na bazie tego wzoru wyprowadzać wzór na to jakie miałyby być współrzędne drugiego punktu przy zadanej długości wektora i danych współrzędnych początka wektora. Wiadomo od razu, że przy danej długości wektora i znanym punkcie początkowym, współrzędne drugiego punktu mogą być rozmaite, ileś tam kombinacji x,y,z, zależnie od tego gdzie skierowany jest wektor. Swoją drogą Rhino ma cały zestaw narzędzi do właśnie modelowania w tym stylu. Można zdziałać tam pod tym względem mega hiper super wypas precyzyjne akrobacje z geometrią. Pozdro
Napisano 3 Czerwiec 200519 l widzę, że wzór jest nieczytelny, w polu do wpisywania wiadomości ładnie się komponował. Oto czytelna notacja: d = sqrt(/\x*/\x + /\y*/\y + /\z*/\z) gdzie sqrt oznacza pierwiastek kwadratowy Pozdro
Napisano 3 Czerwiec 200519 l bardzo ci dziękuje za chęć podzielenia sie tymi jagrze obszernymi a zarazem doskonałymi wiadomościami. troche zadurzo czasu by mi to zajeło już wole zacząć "porzyczać" rhino [od pana dc..]
Napisano 4 Czerwiec 200519 l ale w sumie to najlepiej ci radzi ai., bo z samych identycznych szesciokatow foremnych nie zbudujesz bryly foremnej - potrzebujesz jeszcze 5-katow; po co sie tyle meczyc? :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto