Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem. To jest właśnie mój pierwszy projekt w maxie który postanowiłem wykonać. Nie jest on najlepszy ale jest to pierwsz większ pracka. Somolot był modelowany z przeznaczeniem do krótkiego filmiku (zobaczymy co z tego wyjdzie). W najblirzszym czasie sprobuje dopracować texturki i jakieś szczegóły. Napiszcie co sądzicie o tym no i jakieś rady. Z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak na pierwszą prace to nieźle. Nie wiem jak wygląda w rzeczywistości ale wydaje mi sie że z kabiną jest coś nie tak, jakaś kanciasta, śmigło jakieś delikatne. Fajnie wygląda z texturami.

Napisano

hmmm... kolejna karykatura bf 109? nawet fajne (np. do "kreskówki"), ale:

- bardzo gęsta siatka jak na tak mało detali

- za kabiną siatka coś dziwna - "wnęka" kabiny jest wgięta a powinna być wycięta

- łopaty śmigła zbyt kanciaste i trójkątne - powinny być z grubsza owalne

- skrzydła i usterzenie mają strasznie gruby profil i tępe krawędzie - może taki był zamysł, nie wiem

- osłona kabiny powinna mieć wydzielony wiatrochron a u góry z przodu mieć poziomą "poprzeczkę"

- swasta za kabiną jest odwrotnie (lustrzana - takich nie używano), poza tym tam powinien być krzyż a swasta tylko na ustrzeniu pionowym

- z detali to możesz np. dorobić maszt anteny za kabiną, chłodnice pod płatem, podwozie (może być nieco krzywe albo platfusem jakimś :P) no i uzbrojenie: Twój model kojarzy mi się z wersją E, więc można założyć, że to E-4 i dać mu dwa MG-17 na masce (lufy raczej nie widoczne tylko takie rynienki) i MG-FF w skrzydłach (wystające lufy na środku rozpiętości)

 

może obrazki te Cię zainspirują (zresztą w necie znajdziesz mnóstwo zdjęć 109-ki):

 

plastikowy model jugosłowiańskeigo Emila wykonany przez Leona (1/48)

http://www.schmeisser.elsat.net.pl/leon/emil/emil1.jpg

http://www.schmeisser.elsat.net.pl/leon/emil/emil3.jpg

 

mój szwajcarski plastikowy Emil (1/72)

http://img175.echo.cx/img175/306/1090wj.jpg

 

niemiecki Emil w grze FB+AEP+PF

http://img211.echo.cx/img211/5050/il2fb20050527010354420tj.jpg

Napisano

Aaaa mi sie podoba, bardzo fajnie wyszlo, jak na cartoona: ], naprawde, nie wiem czy bylo to twoim zamiezeniem, ale jak bym nie psol efektu kreskowkowego, jakies zabawne niebo i chmorki i jest git: ], nastepnego rendru nie umieszczaj z czarnym tlem i z obiektem na 1/10 kadru, staraj sie maxymalnie wpasowac model w kadr, nam bedzie latwiej zobaczyc wszytko a ty sie nauczysz kadrowac, pozdro: ] nice work: ]

Napisano

Dzięki za opinie. Może i mi wyszła karykatura gdyż raczej na niczym się nie wzorowałem (tylko rzut oka na Ki-61). Niestety siatka jest gęsta ale jeszcze nie umiem jej za dobrze rozplanować, może w następnych modelach lepiej mi wyjdzie. Nad śmigłami troszkę popracuje. Kabina przyznaje jest nie najlepsza ale za bardzo nie mam pojęcia jak ją naprawić.

Podoba mi się ten samolocik z gry wyżej co prawda to tylko spód (http://img211.echo.cx/img211/5050/il2fb20050527010354420tj.jpg). Dosyć fajne texturki są na nim dane no i dosyć szczegółowe, właśnie o takie cos mi chodzi. Jeszcze jedno czy możecie mi powiedzieć jak robicie textury bo nie za bardzo wiem czy właściwy sposób wybrałem. Na początku zaczynam nadawać materiały na samolot mniej więcej tak aby była jakaś kolorystyka, następnie nadaje modyfikator Unwrap UVW i wybieram w nim sposób mapowania. Następnym krokiem jest Render to Texture, fotke do Photoshopa maluje i do maxa. No i właśnie tu pojawia się błąd ( ta czarna plam pod kokpitem ) i nie wiem czy to wszystko dobrze robię. Dzięki za obszerne porady ~kaa. W najbliższym czasie jak będę mógł to poprawie błędy i zamieszczę modelik.

Ps.: Może macie jakieś fotki MG-17, no i nie wiem jak za bardzo wygląda wydzielony wiatrochron. KoMic ten samolocik raczej nie był przeznaczony na cartoon ale tak wyszło może coś z tym zrobie a co do renderów to spróbuje się poprawić.

Napisano

no cóż... ki-61 to bym nie zgadł że to jest. zmyliły mnie niemieckie barwy i zastrzały pod usterzeniem. wiatrchron i owiewkę widać na fotkach modeli - owiewka to to co się otwiera a wiatrochron to ta przednia częsć oszklenia zamocowana na stałe.

 

rzuć okiem na próby Valery'ego z modlem 3D Bf 109 i na mojego RWD-8. pooglądaj obrazki. poczytaj. zajrzyj na stronę.

 

heh... a metode robienia textur wybrałeś co najmniej dziwną jak na mój gust. ja robie tak jak w grach czyli mam cały model zamapowany (UnwrapUVW) na jedną dużą teksturę (TGA 2048x2048) zrobioną na podstawie planów samolotu.

 

a tu masz jeszcze kilka obrazków z PF:

 

Ki-61

il2fb20050609011922034gl.th.jpg

 

Bf 109E w walce z Hurricane'em MkI

il2fb20050527010101384ey.th.jpg

 

Spitfire zestrzelony przez FW 190

il2fb20050609001137106dk.th.jpg

Napisano

Oto troszkę poprawiony samolocik. Tył jest dosyć kiepski ale tak mi się siatka ułożyła za to myślę że przód jest nawet nawet, przy kadłubie troszkę błędów jest ale to chyba jest wina tego że za dużo wortexów w jedno połączyłem powiedzcie co sądzicie a w najbliższym czasie jeszcze dorobię działka i zajmę się texturami bo myślę że one mogą zamaskować niektóre błędy.

Napisano

jest dużo lepszy niż poprzedni ale nadal... plastusiowy (szczególnie skrzydła i usterzenie - nie wyciągaj ich z kadłuba, rób jako samodzielną bryłę). i siatka słabiutka - po co taka gęsta?

Napisano

Oto moje kolejne zmiany w projekcie. W modelu nic nie poprawiłem ale postanowiłem dorobić karabinek (być może przyda się do animacji która kręci mi się w głowie ale to zobaczymy). Jak na razie to oceńcie jak wam się podoba i czego brakuje.

Napisano

Bardzo ładnie to wygląda czekam na postępy w pracach ale ma pytanie czy cały smolot jest tak ładnie wymodelowany razem z szkieletem i czy wszystko zrobisz tak dokłądnie jak to skrzydło?

Napisano

Niestety samolot nie będzie cały tak dokładnie wymodelowany jak na razie dla mnie to trochę za durze wyzwanie by było, wystarczy zobaczyć na sam samolot nie wygląda on najlepiej najpierw z nim musze sobie poradzić.

Napisano

Może mi ktoś pomóc mam problem z textórkami nie wiem jak je zrobić. Siedzę już nad nimi trochę czasu i nie za bardzo mi to wychodzi. Chodzi mi:

1. Jaki jest najlepszy sposób dla takiego modelu

2. Co i jak się robi tym sposobem

Chodzi mi tylko o kroki jakiem mam robić a maxie. Przeglądnąłem już kilka tutoriali ale nie za bardzo je zrozumiałem. Proszę o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności