Skocz do zawartości

nikt nie potrafi ..albo nie chce


szopen

Rekomendowane odpowiedzi

najwyrazniej nikt nie potrafi mi pomoc w problemie jaki przedstawilem w poscie z 2.06.w dziale \"wtyczek\"albo:

1. moze nikt camera match bo wszyscy ppowaznie zajmujacy sie grafiką uzywaja czegos lepszego.

2.nikt nie wie co ta camera match.

3.szanowne gremium bawi sie w 3d pierdołami podziwiajac efekty osiagane w gierkach.

moze jedenak ktos uzyw z pwodzeniem c.m. w wyzszych niz \"trojka\" wersjach maxa lub viza?

serdecznie pozdrwiam...momo wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Karawan

kolejny koleś po ojej.org ktory chce psuc atmosfere, obrazac i wprowadzac zamieszanie - punkt 3 lepiej skasuj, wyedutuj post dobrze ci radze, dluzej znam tutejsze zwyczaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojeja. ale jestesie wrazliwi.

Swoim postem oczywiscie chcialem sprowokowac i wywolac jakic odzew.

W zasadzie mi sie udalo.To byla motywacja negatywna. NIkgo nie chcialem oczywiscie obazic. :), poirotowalo mnie \"czytactwo\" mojego pierwszego posta i ciagly brak odpowiedzi....czy mogelm wyciagnac inne wnioski.

dobra. dosyc bicia piany. juz nie bede :)

prosze o rzeczowe odpowiedzi na zadane pytanie. sam sluze pomoca..jesli sprostam.

pozdro

pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytalem w ksiazkce 3dsmax4 dla poczatkujacych, to camera match sluzy do zaawansowanych czynnosci, ktore nie autor nie chcial opisywac. Zastosowanie tej opcji ma jest bardzo waskie. Ale na 100% nie pamietam czy bylo tam mowa o camera match.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W helpie jest tutorial do camera match, jak bedziesz postepowal zgodnie z zaleceniami to na pewno zadziala. Ale jezeli nie znasz odleglosci i polozenia punktow odniesienia na obszarze ktorego masz zdjecie to radze nie uzywac camera match, tylko wrzucic na scene kilka boxow i dopasowywac kamere tak dlugo az sie bedzie perspektywa zgadzala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Tomka.

Najwyrazniej nie przeczytales uwazne mojego posta. camera match uzywam od baardzi dawna ( od kiedy sie pojawil w maxach) i diskonale wiem ( tak mi sie wydaje) jak dziala. chodzi o to,ze w wersjach 4 i 5 ten plug kłamie. jeszzce raz szybko opisze procedure ktora ujawnia bład:

1. budujesz zwykly box

2. robisz dowolną kamere (cam1)

3.renerujesz obrazek z perspektywy ww. kamery.(image 1)

4. podkladasz ww. obrazek w tło ( rowniez jako tlo renderingu).

5. na wierzcholkach boxu ustawiasz punkty kontrolne (cam points)...nic bardziej dokladnego!!

6. na ich podstawie tworzysz kamere \"camera match\'em\".(cam2)

7. i tu zdziwienie,bo teoretycznie powinienes uzyskac kamere identyczną z

cam1....tak nietety nie jest.

ww. procedura przprowadzana w wersjach \"3\"..zarowno maxa ja ki viza nie myli sie...a co z 4 i 5? moze ja cos chrzanie? szopen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem wszystko wedlug twojego planu i zadzialalo, zrobil kamere dobrze(minimalnie sie pomylil). Moze po ustawieniu punktow zapominasz dac assign posiotion, lub kiedy to robisz myli ci sie jeden punkt z drugim. Pozycje dla punktu musisz ustawic zgodnie z jego pozycja w przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności