Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

najwyrazniej nikt nie potrafi mi pomoc w problemie jaki przedstawilem w poscie z 2.06.w dziale \"wtyczek\"albo:

1. moze nikt camera match bo wszyscy ppowaznie zajmujacy sie grafiką uzywaja czegos lepszego.

2.nikt nie wie co ta camera match.

3.szanowne gremium bawi sie w 3d pierdołami podziwiajac efekty osiagane w gierkach.

moze jedenak ktos uzyw z pwodzeniem c.m. w wyzszych niz \"trojka\" wersjach maxa lub viza?

serdecznie pozdrwiam...momo wszystko :)

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kolejny koleś po ojej.org ktory chce psuc atmosfere, obrazac i wprowadzac zamieszanie - punkt 3 lepiej skasuj, wyedutuj post dobrze ci radze, dluzej znam tutejsze zwyczaje

Napisano
  • Autor

Ojeja. ale jestesie wrazliwi.

Swoim postem oczywiscie chcialem sprowokowac i wywolac jakic odzew.

W zasadzie mi sie udalo.To byla motywacja negatywna. NIkgo nie chcialem oczywiscie obazic. :), poirotowalo mnie \"czytactwo\" mojego pierwszego posta i ciagly brak odpowiedzi....czy mogelm wyciagnac inne wnioski.

dobra. dosyc bicia piany. juz nie bede :)

prosze o rzeczowe odpowiedzi na zadane pytanie. sam sluze pomoca..jesli sprostam.

pozdro

pawel

Napisano

mam rozumiec ze nas przepraszasz?

Napisano

wymuszanie wiedzy czy (o mnie?) przeprosin :) ??

Napisano

Z tego co czytalem w ksiazkce 3dsmax4 dla poczatkujacych, to camera match sluzy do zaawansowanych czynnosci, ktore nie autor nie chcial opisywac. Zastosowanie tej opcji ma jest bardzo waskie. Ale na 100% nie pamietam czy bylo tam mowa o camera match.

Napisano

W helpie jest tutorial do camera match, jak bedziesz postepowal zgodnie z zaleceniami to na pewno zadziala. Ale jezeli nie znasz odleglosci i polozenia punktow odniesienia na obszarze ktorego masz zdjecie to radze nie uzywac camera match, tylko wrzucic na scene kilka boxow i dopasowywac kamere tak dlugo az sie bedzie perspektywa zgadzala.

Napisano
  • Autor

Do Tomka.

Najwyrazniej nie przeczytales uwazne mojego posta. camera match uzywam od baardzi dawna ( od kiedy sie pojawil w maxach) i diskonale wiem ( tak mi sie wydaje) jak dziala. chodzi o to,ze w wersjach 4 i 5 ten plug kłamie. jeszzce raz szybko opisze procedure ktora ujawnia bład:

1. budujesz zwykly box

2. robisz dowolną kamere (cam1)

3.renerujesz obrazek z perspektywy ww. kamery.(image 1)

4. podkladasz ww. obrazek w tło ( rowniez jako tlo renderingu).

5. na wierzcholkach boxu ustawiasz punkty kontrolne (cam points)...nic bardziej dokladnego!!

6. na ich podstawie tworzysz kamere \"camera match\'em\".(cam2)

7. i tu zdziwienie,bo teoretycznie powinienes uzyskac kamere identyczną z

cam1....tak nietety nie jest.

ww. procedura przprowadzana w wersjach \"3\"..zarowno maxa ja ki viza nie myli sie...a co z 4 i 5? moze ja cos chrzanie? szopen

Napisano

Zrobilem wszystko wedlug twojego planu i zadzialalo, zrobil kamere dobrze(minimalnie sie pomylil). Moze po ustawieniu punktow zapominasz dac assign posiotion, lub kiedy to robisz myli ci sie jeden punkt z drugim. Pozycje dla punktu musisz ustawic zgodnie z jego pozycja w przestrzeni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności