Napisano 4 Czerwiec 200321 l najwyrazniej nikt nie potrafi mi pomoc w problemie jaki przedstawilem w poscie z 2.06.w dziale \"wtyczek\"albo: 1. moze nikt camera match bo wszyscy ppowaznie zajmujacy sie grafiką uzywaja czegos lepszego. 2.nikt nie wie co ta camera match. 3.szanowne gremium bawi sie w 3d pierdołami podziwiajac efekty osiagane w gierkach. moze jedenak ktos uzyw z pwodzeniem c.m. w wyzszych niz \"trojka\" wersjach maxa lub viza? serdecznie pozdrwiam...momo wszystko :)
Napisano 4 Czerwiec 200321 l kolejny koleś po ojej.org ktory chce psuc atmosfere, obrazac i wprowadzac zamieszanie - punkt 3 lepiej skasuj, wyedutuj post dobrze ci radze, dluzej znam tutejsze zwyczaje
Napisano 5 Czerwiec 200321 l UPS - no to ładnie - ja Ci nie odpowiem - niewiem - śmiem twierdzić że po tym poście to już nikt nie bedzie wiedział
Napisano 5 Czerwiec 200321 l Autor Ojeja. ale jestesie wrazliwi. Swoim postem oczywiscie chcialem sprowokowac i wywolac jakic odzew. W zasadzie mi sie udalo.To byla motywacja negatywna. NIkgo nie chcialem oczywiscie obazic. :), poirotowalo mnie \"czytactwo\" mojego pierwszego posta i ciagly brak odpowiedzi....czy mogelm wyciagnac inne wnioski. dobra. dosyc bicia piany. juz nie bede :) prosze o rzeczowe odpowiedzi na zadane pytanie. sam sluze pomoca..jesli sprostam. pozdro pawel
Napisano 5 Czerwiec 200321 l Pisałem już nie raz posty na które nie otrzymałem odpowiedzi - ale wymuszanie jej w ten sposób jest przegięciem
Napisano 5 Czerwiec 200321 l Z tego co czytalem w ksiazkce 3dsmax4 dla poczatkujacych, to camera match sluzy do zaawansowanych czynnosci, ktore nie autor nie chcial opisywac. Zastosowanie tej opcji ma jest bardzo waskie. Ale na 100% nie pamietam czy bylo tam mowa o camera match.
Napisano 5 Czerwiec 200321 l W helpie jest tutorial do camera match, jak bedziesz postepowal zgodnie z zaleceniami to na pewno zadziala. Ale jezeli nie znasz odleglosci i polozenia punktow odniesienia na obszarze ktorego masz zdjecie to radze nie uzywac camera match, tylko wrzucic na scene kilka boxow i dopasowywac kamere tak dlugo az sie bedzie perspektywa zgadzala.
Napisano 6 Czerwiec 200321 l Autor Do Tomka. Najwyrazniej nie przeczytales uwazne mojego posta. camera match uzywam od baardzi dawna ( od kiedy sie pojawil w maxach) i diskonale wiem ( tak mi sie wydaje) jak dziala. chodzi o to,ze w wersjach 4 i 5 ten plug kłamie. jeszzce raz szybko opisze procedure ktora ujawnia bład: 1. budujesz zwykly box 2. robisz dowolną kamere (cam1) 3.renerujesz obrazek z perspektywy ww. kamery.(image 1) 4. podkladasz ww. obrazek w tło ( rowniez jako tlo renderingu). 5. na wierzcholkach boxu ustawiasz punkty kontrolne (cam points)...nic bardziej dokladnego!! 6. na ich podstawie tworzysz kamere \"camera match\'em\".(cam2) 7. i tu zdziwienie,bo teoretycznie powinienes uzyskac kamere identyczną z cam1....tak nietety nie jest. ww. procedura przprowadzana w wersjach \"3\"..zarowno maxa ja ki viza nie myli sie...a co z 4 i 5? moze ja cos chrzanie? szopen
Napisano 6 Czerwiec 200321 l Zrobilem wszystko wedlug twojego planu i zadzialalo, zrobil kamere dobrze(minimalnie sie pomylil). Moze po ustawieniu punktow zapominasz dac assign posiotion, lub kiedy to robisz myli ci sie jeden punkt z drugim. Pozycje dla punktu musisz ustawic zgodnie z jego pozycja w przestrzeni.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto