Napisano 23 Czerwiec 200519 l mam nadzieję ze założyłem ten temat w dobrym dziale.. na tym obrazku widac prostą scenke - 3 normalne boxy i jeden jako droga (materiał matte/shadow). do tego dałem dwa światła: żólte z lewej, niebieskie z prawej (żadnego GI ani podobnych bajerów). na logike cienie rzucane przez boxy też powinny być kolorowe - a nie są. dlaczego? wiem że w ustawieniu światła jest coś takiego jak kolor, ale to daje złe efekty.
Napisano 23 Czerwiec 200519 l cien kolorowy ? pierwsze slysze :/ . Rozumiem jak by to byla figura przezroczysta (np z pomaranczowego szkla) :/ .
Napisano 23 Czerwiec 200519 l ja po 3 sec zabawy z tym materialem nauczylem sie ze kolor cienia ustala sie w parametrach materialu matte shadow
Napisano 25 Czerwiec 200519 l Wiem mniej więcej o co ci chodzi - cień powinien nabierać barwy od światła po przeciwnej stronie, znaczy się od światła, którym jest oświetlany, a nie od którego jest rzucany. Tyle tylko, że takie efekty powstają raczej przy sztucznym oświetleniu. Jak widac na załączonym zdjątku cienie rzucane przez krzaczki i trawę są "normalne". Jedyne co powoduje że akurat ta scena nie ma naturalności to zbyt ostre cienie. Spróbuj zrenderować z cieniami Shadow map z paremetrami Size:1024/Sample range:7-10/Shadow Density:0,3-0,6 - trochę to pomaga jak się renderuje bez GI i powoduje że cienie nie są takie "dosłowne".
Napisano 25 Czerwiec 200519 l Valoos---> to scena "na test" jak mi sie wydaje wiec poprawianie realizmu boxow mija sie z celem:) ; natomiast problem zostal juz rozwiaczany-kolor cienia jest w parametrach:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto