Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

sprawa jest taka :

mam dwie zębatki i łańcuch.

zębatki są zlinkowane na odległość orientation_constraint przez co obracają się piknie równo razem.

łańcuch jest utworzony na bonesach do których są zlinkowane poszczególne ogniwa i dodatkowo jest spięty SplineIK Solverem.

Wszystko hula oprócz łańcucha.

 

Bone01 (czyli pierwsza w hierarchii) jest spięta Path_constraint'em do spline i tam jest % Along the Path - tutaj wykminiłem żeby władować albo Float Expression albo Float Script'a jako kontroler...

Float expression - tu połączenie jest możliwe tylko odnośnie klatki/czasu animacji - i to mnie nie bawi

Float script - w jaki sposób by można się do tego zabrać aby łańcuch ładnie pasował do zębatek ( na meshach pasuje - nie ma problemu ).

 

pozdrav.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

ok. co do zębatek to trzeba wire parameters z modyfikatorem odnośnie rozmiaru/ilości zębów zębatek.

Ale co z tym % Along Path łańcucha... ?

Może ktoś ma pomysł.

 

pozdrav.

Napisano

No parametr %Along Path animujesz zwyczajnie... to Cię nie zadowala?

Jeśli chcesz aby łańcuch był też z parametrów animowany, to na logikę trzeba podpiąć %Along Path pod Rotatnion zębatki..

Napisano
  • Autor

No i tu się pojawia pewien problem - jak pobieram $gear01.rotation.z zębatki to przebieg tej zmiennej jest sinusoidalny !!

I wówczas łańcuch jeździ tam i z powrotem... (troche strange...)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności