Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

sprawa jest taka :

mam dwie zębatki i łańcuch.

zębatki są zlinkowane na odległość orientation_constraint przez co obracają się piknie równo razem.

łańcuch jest utworzony na bonesach do których są zlinkowane poszczególne ogniwa i dodatkowo jest spięty SplineIK Solverem.

Wszystko hula oprócz łańcucha.

 

Bone01 (czyli pierwsza w hierarchii) jest spięta Path_constraint'em do spline i tam jest % Along the Path - tutaj wykminiłem żeby władować albo Float Expression albo Float Script'a jako kontroler...

Float expression - tu połączenie jest możliwe tylko odnośnie klatki/czasu animacji - i to mnie nie bawi

Float script - w jaki sposób by można się do tego zabrać aby łańcuch ładnie pasował do zębatek ( na meshach pasuje - nie ma problemu ).

 

pozdrav.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ok. co do zębatek to trzeba wire parameters z modyfikatorem odnośnie rozmiaru/ilości zębów zębatek.

Ale co z tym % Along Path łańcucha... ?

Może ktoś ma pomysł.

 

pozdrav.

Napisano

No parametr %Along Path animujesz zwyczajnie... to Cię nie zadowala?

Jeśli chcesz aby łańcuch był też z parametrów animowany, to na logikę trzeba podpiąć %Along Path pod Rotatnion zębatki..

Napisano

No i tu się pojawia pewien problem - jak pobieram $gear01.rotation.z zębatki to przebieg tej zmiennej jest sinusoidalny !!

I wówczas łańcuch jeździ tam i z powrotem... (troche strange...)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności