Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

kurde IE zawiesil li sie i musze pisac od nowa :(

 

ale nie na tym polega klopot :) potrzebuje cos wymodelowac, coprawda dawno nie zagladalem deo maxa wiec zdmuchnolem z gruba warstwe brudu jaki pokryl mojego maxa :) odpalile wszystko cacy, przyszedl czas na loftowane i ... i maly zong. Chce wyfloftowac np podkowe po scazce ktora jest krzywa (lukiem) wic wszystk ladnie zrobilem zazaczak shale i potem patch no i mi wycia pogkowe po sciezce tyle ze takajby wedlog innej osi niz ja to planuje !! dlaczego tak jest?? trzeba jakos osie \"wykalibrowac\" zebyscie mnie jepiej zrozumieli to przedstawie 2 screany z przed lofingu i po

 

scr_1.gif

tak wyglada przed

 

 

scr_2.jpg

a tak po :(

 

chcialbym zeby to bylo zrobione tak jak przedstawi to pierwszy screana a niewiem dlaczego robi i taka kasze !?!?!

 

pozdrawiam

 

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zuwazyles moze ze local xyz axis zarowno jednego jak i drugiego spline sa zupelnie inaczej ustawione?

 

kazda ma wlasne xyz w zupelnie inna strone poniewaz kazda z nich rysowales w innym viewporcie. obrys w top view. a linie w side view.

 

jezeli chcesz zeby ci loftowal od samego poczatku tak samo jak masz w rzucie musialbys na oba spliny narzucic reset xform. tak zeby local pivoty byly zgodne.

 

 

mozesz tez poprostu z poziomu subobject w modify panelu obrocic path lub shape normalnie za pomoca rotate.

 

Napisano

kurka X Form nicnie daje obracanie tez :( niewiem totalnie o co chodzi, iedys loftowalem wszystko jak trzeba i niebylo zadenych problemow teraz instalnolem sobie maxa 5 coby cos w nim porobic i kicha, nie sadze zeby to byla wina maxa ale wydaje mi sie ze wszystko robie dobrze a wychodzi zle :| FUCK

Napisano

aleksander absolutnie nie pomagasz koledze. nie wiem czy zauwazyles ale obrocenie o 90 stopni tej bryly nie da mu tego efektu o ktroy mu chodzi. poniewaz obroci to na osi z o 90 stopni. o ile dobrze widze krzywizne na tych screenach ma to obrocone nie tylko na osi z ale rowniez na x lub y. wynika to wlasnie z roznicy w ustawieniach lokalnych pivotow obu zarowno path jak i shape. wiec naprawde zapewniam cie ze twist na calej dlugosci o 90 stopni ( juz pomijam ze twist wykreca a nie obraca ) naprawde nie jest tutaj odpowiednim rozwiazaniem.

Napisano

aleksander ja nie mowie o tym jak to sie obraca. mowie o czyms zupelnie innym. spojrz na te screeny. shape lezy a path najpierw wygina sie lekko w prawo po czym w lewo.

a teraz spojrz na obiek wyloftowany. ktory wcale nie wygina sie w prawo. tylko mocniej w lewo . i wlasnie wynika to z roznych ustawien local pivot.

 

zrob sobie identyczna scene to zrozumiesz. z identycznie ustawionymi liniami. loft ci sie nie bedzie wyginal w prawo. poniewaz przyjmie za wyjscie pivot z podstawy czyli shape.

 

 

wcale nie napisalem ze to jeden i ten sam spline. nie wiem o co chodzi z tym ze to niby sie pomylilem.

Napisano

w takim razie zrob prosze taka scene jak ta wyzej i zrob takiego lofta twoim sposobem . i naprawde nie wygnie ci sie najpierw w prawo a potem w lewo w taki sam sposob w jaki wyigna sie shape w stosunku do path.

Napisano

ech no nie zrozumial.

 

powtarzam po raz kolejny. najpierw zagnij linie po ktorej wyciagasz lofta w prawo a pozniej w lewo bez prostego odcinka u spodu. dokładnie tak jak to wyglada na screenie u kolegi ktory mial problem.

 

powtarzam dokładnie. czy twoja linia sie pokrywa z tamta???? nie wydaje mi sie.

 

masz u dolu prostą. linie i nie bez powodu jak mniemam ale utwórz identyczna i wykrec ja tak zeby nie miala u spodu prostej . ( tak mi sie wydaje wyglada ta linia na samym poczatku )

 

juz pomijam ze sie naklikales jak dzikus a wystarczy kliknac dwa razy resetxform.

Napisano
Originally posted by Aleksander

Napisales cyt. \"mozesz tez poprostu z poziomu subobject w modify panelu obrocic path lub shape normalnie za pomoca rotate\" - chodzi m o to zdanie.

Dziala to tak. Gdy masz zaznaczony Shape, to po wybraniu sciezki za pomoca Get Path Spline sciezki zostaje automatycznie przeniesiony do srodka Shape\'u (tak aby pierwszy jej vertex pokrywal sie ze srodkiem lokalnego ukladu wspolrzednych splinu Shape). Zostaje on ponadto obrocony wokol osi Z - to wlascie spowodowalo wygiecie shape nie w tym kierunku co zaplanopwano (w tym przypadku Path zostal przez Loft obrucony o 90 stopni w prawo)

 

wiec go odwroc o 90 stopni w lewo rotate!

 

cala reszta tej gadaniny nie bedzie wtedy potrzebna.

 

 

 

poraz kolejny prosze o zrobienie idenytcznego spline dla path jak na rysunku powyzej. zagietego niby ? bez lini prostej w podstawie.

Napisano

Jezeli natomiast zalezaloby Ci na tym, aby plaszczyna shape\'u nie byla pod katem prostym do sciezki - wowczas korzystasz z funkcji Teeter, ktora pozwala obrocic Shape wokol lokalnych osi X i Y. Nie no juz dawno nie rozmawialem, o rzeczach tak elementarnych jak loft.

Napisano

WOW niewiedzialem ze wywolam az takie poruszenie :) ale do rzeczy X-Form dziala :) tzn shape idzie po sciezce tak jak powinien, coprawda twist tez dziala ale nieco inaczej z tego co zauwazylem.

 

dzieki wielkie za pomoc

[pozdrawiam] [jupi]

Napisano

[urwanie glowy]ja pierdziele tyle gadania o prostej rzeczy

po prostu lokalne uklady wsp sie nie zgadzaja zanim zrobisz lofta to skopij sobie shape na bok jako instance potem zrob tego lofta i jak cos sie nie bedzie zgadzalo to wchodzisz do subobject tego skopiowanego shape wybierasz splines i obracasz o 90 w ktoras tam odpowiednia strone az bedzie ok i juz

oczywiscie niem usisz kopiowac mozesz wejsc do shape przez subobjecy lofta ale tak jest wygodniej[urwanie glowy]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności