Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

zrobiłem lofta czyli shape-circle, path-hellix i jest łądna sprężynka

Ale jak teraz zrobić z takiej sprężynki węża, bo wygląda nienaturalne

Robię kabelek z klawiatury i jak wszyscy wiedzą kabelek ładnie się wygina, czy trzeba to wyginać ręcznie czy jest jakiś modyfikator po ścieżce

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 834
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. nie musisz się bawić w loft'a, spline'y mają opcję 'renderable' dzięki czemu wystarczy stworzyć helix i zaznaczyć wspomnianą opcję.

 

2. Do wygięcia helix'a skorzystaj z modyfikatora 'PathDeform (WSM)'.

- tworzysz spline (ścieżkę) na którym helix ma być umieszczony

- modyfikator dodajesz do sprężyny

- pick path -> wskazujesz spline (ścieżkę)

- move to path

- jeśli sprężyna nie jest rozciągnięta na całą ścieżkę kontrolujesz to za pomocą parametru 'stretch'

Napisano
  • Autor

Dzięki serdeczne to jest to czego dokładnie szukałem

 

jeszcze jedno a jaka jest różnica pomiędzy PatchDeform(WSM) a PathDeform(WSM)

Napisano

Cytat z help'a

The PatchDeform world-space modifier lets you deform an object based on the contours of a patch object. It works the same as the PathDeform (World Space), but uses a patch instead of a curve.

 

Wynika z tego, że modyfikator, który podałem w rozwiązaniu, korzysta ze spline'ów a drugi z obiektów typu patch. Patch'ami nigdy nie modelowałem, więc nie jestem w stanie nic więcej na ten temat powiedzieć.

Czasem nawet zdarza mi się nie pamiętać, który jest do spline'ów ale najdalej w drugim podejściu wybieram odpowiedni ;)

 

PS. Korzystaj z edycji postów zamiast pisać jeden pod drugim.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności