Napisano 27 Czerwiec 200519 l zrobiłem lofta czyli shape-circle, path-hellix i jest łądna sprężynka Ale jak teraz zrobić z takiej sprężynki węża, bo wygląda nienaturalne Robię kabelek z klawiatury i jak wszyscy wiedzą kabelek ładnie się wygina, czy trzeba to wyginać ręcznie czy jest jakiś modyfikator po ścieżce
Napisano 27 Czerwiec 200519 l 1. nie musisz się bawić w loft'a, spline'y mają opcję 'renderable' dzięki czemu wystarczy stworzyć helix i zaznaczyć wspomnianą opcję. 2. Do wygięcia helix'a skorzystaj z modyfikatora 'PathDeform (WSM)'. - tworzysz spline (ścieżkę) na którym helix ma być umieszczony - modyfikator dodajesz do sprężyny - pick path -> wskazujesz spline (ścieżkę) - move to path - jeśli sprężyna nie jest rozciągnięta na całą ścieżkę kontrolujesz to za pomocą parametru 'stretch'
Napisano 27 Czerwiec 200519 l Autor Dzięki serdeczne to jest to czego dokładnie szukałem jeszcze jedno a jaka jest różnica pomiędzy PatchDeform(WSM) a PathDeform(WSM)
Napisano 27 Czerwiec 200519 l Cytat z help'a The PatchDeform world-space modifier lets you deform an object based on the contours of a patch object. It works the same as the PathDeform (World Space), but uses a patch instead of a curve. Wynika z tego, że modyfikator, który podałem w rozwiązaniu, korzysta ze spline'ów a drugi z obiektów typu patch. Patch'ami nigdy nie modelowałem, więc nie jestem w stanie nic więcej na ten temat powiedzieć. Czasem nawet zdarza mi się nie pamiętać, który jest do spline'ów ale najdalej w drugim podejściu wybieram odpowiedni ;) PS. Korzystaj z edycji postów zamiast pisać jeden pod drugim.