Sharp Napisano 8 Czerwiec 2003 Napisano 8 Czerwiec 2003 No wlasnie...: Po pierwsze jak chce zrenderowac np. boxa z texturami to nic mi prawie nie renderuje...w tym oknie od renderingu pisze mi w jednej linijce ze nie ma shadera od texturowania czy jakos tak. Te shadery sciaga sie skads? Po drugie to nie znam sie jeszcze na opcjach i nie to ze renderuja mi sie z 2 boxy przez 20 min to jeszcze brzydko cienie wychodza-jak to poustawiac zeby bylo ladnie? Tu przykladowy obrazek jak to wyglada:
Tomek Kosiorek Napisano 17 Czerwiec 2003 Napisano 17 Czerwiec 2003 1.Nie wiem jak jest w r 5 ale w r 4 uzywa sie tylko rautraced shadows ze swiatlami area co daje rozmyte cienie-wiem, ze w 5 sa nowe typy cieni i moze je stosujesz? 2. Jesli chcesz szybko cos zrenderowac to ustaw samples na -1;0-kiepska jakosc ale szybko. pzdr T.
boowa Napisano 21 Lipiec 2003 Napisano 21 Lipiec 2003 a ustawiłeś receive Gi i Caustic w ustawieniach obiektu?
Tomek Kosiorek Napisano 2 Sierpień 2003 Napisano 2 Sierpień 2003 receive ma defoltowo wlaczone kazdy obiekt-mozna wlaczyc generate ale tu problem jest chyba zwiazany ze swiatlem raczej z tego co widac:(
campo Napisano 11 Październik 2003 Napisano 11 Październik 2003 Sharp: czytaj dokumentacje. Otoz mental nie przyjmuje maxowskiego filtrowania bitmap typu piramidal ani summed area (w opcjach bitmapy w edytorze materialow). Trzeba dac \"none\" - wtedy mental rendeuje wszystko bez problemu - troche to uciazliwe, ale mental na szczescie po swojemu bitmapy filtruje i robi to dobrze :). Co do drugiego pytania - nie napisales jakiego oswietlenia uzyles. Jesli GI (a dokladnie FG - FinalGather) to musisz uwazac na ustawienia (na szczescie nie jest ich za wiele). Probne renderingi licz na ustawieniach radiusa WYLACZONYCH (w oknie informacji pojawia sie wtedy radius wyliczony dla calej sceny defaultowo - z reguly o wiele za duzy). Potem wlacz max radius i ustaw tak na 1/4 tego, co mental sam sobie wczesniej wyliczyl (czytaj co wyskakuje w logu renderowania). Samples - raczej nie dawaj wiecej niz 2000. A zaczynaj od 200 (slownie dwustu). Aha no i mental nie bedzie renderowal GI tak szybko jak np vray - raczej jak Brazil. Ponizej macie probke renderingu z mentala - czas to 1h22m. Ustawienia: AA Lanczos 1/2, wlaczony DOF, FinalGather 600 i max radius 10, oswietlenie: skylight oraz jedno swiatlo area.
campo Napisano 11 Październik 2003 Napisano 11 Październik 2003 Echh... za duza dalem kompresje jpg i wyszly babole. Tu jest wersja \"czysta\" - jesli to kogos interesuje... http://republika.pl/pmacco1/proba01.jpg
hump Napisano 11 Październik 2003 Napisano 11 Październik 2003 campo ...mnie interesuje pokazuj wszystko jak leci ;-) w koncu i ja siade do mentala pozdr jak nie robi Ci to problemu wrzuc czasem jakis plik
Sharp Napisano 11 Listopad 2003 Autor Napisano 11 Listopad 2003 Dzieki wielkie za odpowiedzi! Cholernie skomplikowany ten mental ale to cena za swietna jakosc i profezjonalizm ,coprawda przasiadlem jakis czas temu z maxa na maye ale to i tak w pewnym stopniu juz mi pomogliscie...:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się