Marek G Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 Witam Chłopaki mam do was ogromną prośbę siedzę nd\ad tym projektem kupe czasu i nie moge sobie poradzić z ustawieniem rendera i textur chodzi o to że jak na chodnik ,stopnie schodów nakładam texturę kafelki to uzyskuje przejarany render na którym nie widać nawet że to śa kafelki,w załączniku zamieszczam moje ustawienia Proszę powiedzcie jak ustawić render vray do exteriorów , jakich używać świateł co zrobić żeby szczegóły były wyrażne w renderach (naprzykład nawis na stopniach zrobiłem 3cm a praktycznie go wogóle nie widać ) Pozdrawiam
Bobby_digital Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 antialiasing QMC daje lepsze szczegoly. mozna przyciemnic texture w PS na przyklad to nie problem:)
Marek G Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Napisano 5 Lipiec 2005 antialiasing QMC daje lepsze szczegoly. mozna przyciemnic texture w PS na przyklad to nie problem:) Bobby_digital- a co byś poradziłe zwiekszyć w zakładce QMC SAMPLER wartość min samples do 20 czy coś jeszcze tu przestawić ???i jakie dał byś ustawienia rendera i jakie skylight envir... o jakiej sile.pozdr
Bacry Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 u ciebie jest tak: światło z multipler na 1 oraz enviroment z multipler 1,3 co w sumie daje 2,3 czyli za dużo światła. (mogę się mylić trochę to niewyraźne) Najprościej to dodaj logarytmiczną kontrolę ekspozycji, podobno twoja wersja vraya już współpracuje z tym wynalazkiem, ale nie zawsze daje dobre efekty. Zwyczajnie zmiejsz multipler enviromenta na 0,6 a światła na 0,8. Jak będzie dalej za jasno dalej baw się współczynnikami multipler.
Marek G Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Napisano 5 Lipiec 2005 u ciebie jest tak: światło z multipler na 1 oraz enviroment z multipler 1,3 co w sumie daje 2,3 czyli za dużo światła. (mogę się mylić trochę to niewyraźne) Najprościej to dodaj logarytmiczną kontrolę ekspozycji, podobno twoja wersja vraya już współpracuje z tym wynalazkiem, ale nie zawsze daje dobre efekty. Zwyczajnie zmiejsz multipler enviromenta na 0,6 a światła na 0,8. Jak będzie dalej za jasno dalej baw się współczynnikami multipler. Bacry ale obrazek ma być ciepły i ma mieć klimat słonecznej pogody.czyli żeby wszystko było słodkie to mam rozjaśniać w color mapingu bright dać na 2.
Bacry Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 nie ma problemu.Ciepło obrazkowi nadaje żółta barwa słońca (masz już troszkę saturacji). Cienie muszą być bo tak jest w rzeczywistości. Zwyczajnie musisz uwzględnić stosunek światła otaczającego do kierunkowego (czyli direct i enviroment). Zmniejszenie natężenia nie spowoduje tak drastycznego zmiejszenia 'ciepłoty' obrazka. Sprawdź jeszcze rodzaj colormapingu? Czy jest linera czy expotential, dużo to zmieni w ostatecznym rozrachunku. A tutorial zewnętrznego oświetlenia był na tym forum podawany (poszukaj outdoor lighting).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się