Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hejka :)

Jestem poczatkujacym w 3D studio i zaintersowalem sie teraz dzialaniem kamer.

A ze nie mam zielonego pojecia o co tam chodzi wiec prosze was o pomoc

w zakladnce Create/cameras po wlaczeniu mamy dwa przyciski Target i Free. Prosilbym

bardzo o wyjasnienie co one oznaczaja gdyz tego nigdzie nie moge znalezc ponadto

interesuje mnie tylko przycisk Free:

a m.in:

cio to za cuda:

1. FOV

2. Stock Lenses, cio to za liczy np. 15 mm ?

3. Show Cone i Show Horizon

4. Environment Ramges

5. Clipping planes

6. Multi-pass efect

 

Proszę o pomoc w przetlumaczeniu angielszczyzny :D Z gory dzieki za pomoc pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

w helpie jest to bardzo dobrze opisane

 

masz kawałek :)

 

Cameras present a scene from a particular point of view. Camera objects simulate still-image, motion picture, or video cameras in the real world.

 

With a Camera viewport you can adjust the camera as if you were looking through its lens. Camera viewports can be useful for editing geometry as well as setting up a scene for rendering. Multiple cameras can give different views of the same scene.

 

The Camera Correction modifier lets you correct a camera view to 2-point perspective, in which vertical lines remain vertical.

 

If you want to animate the point of view, you can create a camera and animate its position. For example, you might want to fly over a landscape or walk through a building. You can animate other camera parameters as well. For example, you can animate the camera's field of view to give the effect of zooming in on a scene.

Napisano

wiesz szybciej byś się tego dowiedział bawiąc się w jakieś scenia tymi parametrami niż czekając na odpowiedź a jak nie znasz anglika to się za 3d nie bierz.

Napisano

slownika juz uzywalem i lipa wychodzi jakies kosmiczne slowka :) nie ma nigdzie jakiejs www gdzie jest cos na temat kamer ? komend w cameras itp ?:>

Napisano

Na stronie głównej Max3d znajdziesz w menu hasło podstawy. Tam jest taka fajna książka w pdf'ie "3D Studio Max". Co prawda jest to podręcznik do pierwszej versji (czy coś koło tego, ale podstawy są i to po polsku. Przeszukaj też tutoriale.

Co do jednego, to AGmakonts ma rację: do Max'a bez znajomości angielskiego nie ma co podchodzić. Trza się języków uczyć... :)

Pozdrawiam.

Napisano

Prosze bardzo:

1. FOV - Field of View - pole widzenia

2. Stock Lens - tu sie można domyślić, widząc co mamy do wyboru, czyli ogniskowe naszej kamerki

3.Show Cone - pokaż stożek, jak włączysz to zrozumiesz o co chodzi, show horizon nie pamiętam, a nie chce mi sie maxa uruchamiać

4. enviromnent ranges - tu tez nie pamietem

5. clipping planes - przycinanie planu, czyli tego co będzie widziane w kamerze

6. Multi pass effects - efekty wieloprzebiegowe i tam masz depth of field - glębia ostrośc i motion blur - rozmycie ruchu

Napisano

Dzieki streaker :) no i reszcie tez dziekuje :) za wytrwalosc ze mna na forum :) nio to teraz ide rozszyfrowywac dzialenie kamer ? :) jakby cio to zapusze pytanko :) ahia bym zapomnial czy podsczas renderingu animacji (avi) np z okna perspektive podczas przemieszczania sie mojej animacji powinienem widziec tez z rzutu kamery gdybym taka kamere wczesniej zarzucil w 3d?

Napisano

Ano bo w studiu, począwszy od 6 (chyba) nie ma animate, tylko auto key.

Co do wcześniejszego - nie, jak chcesz widzieć ruch tej kamery, to musisz dać animation/make preview

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności