Napisano 2 Sierpień 200519 l Witam. mam problem bo niewiem jak wstawić jako mapę odbić mapę HDRI jak daję jako bitmapę to mi wyskakuje jakiś komunikat. pomocy
Napisano 2 Sierpień 200519 l w material editor'ze(m) klikasz chyba drugi przycisk z lewej strony (taka kulka) pojawia się okno do przeglądania dajesz na hdrii albo na vrayhdrii(jesli masz vraya) nawigujesz w okienku do swojej hdrii(którą masz na hdd) i otwierasz . Potem przeciągasz ten materiał (tą kulke) z material editora do tego miejsca gdzie chcesz wstawić(najprawdopodobniej jakis slot w enviromencie - bo zazwyczaj tam sie to umieszcza ;) pozdrawiam.
Napisano 2 Sierpień 200519 l począwczy od maxa 6 można wstawić hdri w ten sposób bitmap i wskazujesz plik *.hdr z tego co wiem to w scanlinie w inny sposób sie nie da. jeśli masz vraya to poprzez vrayHDRI. EDIT: hindus uprzedziłeś mnie ;]
Napisano 2 Sierpień 200519 l jaki komunikat ... wróżkami nie jestesmy ;] jak chcesz tylko dla pojedynczego materialu odbicia HDRI to dajesz tą mape w slot reflection ... i przy tym ze kazdą mape HDRI musisz odpowiednio ustawic .. (chodzi o mapowanie ... spherical evoirment , itp) albo dajesz do evoirment ... nie mam pojecia na jakim etapie jestes ale podejzewam ze wyskakuje ci jakis komunikat przy probie importowania HDRI do maxa ... opisz problem bardziej szczegolowo ... jestem w pracy wiec zabardzo pomoc nie moge ...
Napisano 2 Sierpień 200519 l Autor nie udało sie, tylko w maxie 7 idzie a w maxie 5 wyskakuje taki komunikat: wchodze tak jak napisaliście i ciągle ten sam komunikat
Napisano 2 Sierpień 200519 l ale ale ... masz wogle plugin hdri ? w maxie 5 jest to chyba osobny plugin ... http://www.splutterfish.com/sf/downloads/max/hdri/HDRI_v1.0.1.zip sciagnij ... zainstaluj i mam nadzieje ze bedize po klopocie ...
Napisano 3 Sierpień 200519 l pytani z ciekawości - dlaczego używasz maxa5 i 7 ? a nie tylko jednego ? i skoro w 7 ci działa bez problemu to po co grzebiesz sie z 5 ?
Napisano 8 Marzec 200619 l witam, mam problem z refleksami mapy HDRI w vray'u - przedmioty w scenie nie odbijaja mapy. w mat. editor mam ustawiona vray hdri-->parameters:mapa hdr w vray envirom.--> GI: standardowo, refl/refr: vray hdri w enviroment and effects: tez vray hdri po wyrenderowaniu envir jest czarny a moja magiczna kula testowa odbija tylko to co ma "pod soba" prosze o interwencje :D
Napisano 8 Marzec 200619 l Nie używasz zakładki enviroment maxa tylko z poziomu renderera vraya w zakładce enviroment dajesz override max background i wkładasz bitmape w odpowiedni slot obok. Sprawdź czy multiplayer bitmapy jest wystarczający do tego by była widoczna.
Napisano 9 Marzec 200619 l Nie używasz zakładki enviroment maxa tylko z poziomu renderera vraya w zakładce enviroment dajesz override max background i wkładasz bitmape w odpowiedni slot obok. Sprawdź czy multiplayer bitmapy jest wystarczający do tego by była widoczna. Hehe, to nie jest "multiplayer" tylko multiplier, czyli mnożnik :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto