Hindus Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 1. W jaki sposób ustawić zależności pomiędzy skalami / jak bardzo jest to ważne ? W przypadku maxwell render'a bardzo ważnym krokiem jest zachowanie odpowiednich proporcji - co to znaczy ? swiatło traci swoją siłe wraz z przemierzaniem odpowiednich odległości i właśnei dlatego maxwell musi wiedzieć jak dalego światło ma przemierzać scene. Cały proces jest bardzo prosty. Maxwell pozwoli ci ustawić zależnośc pomiędzy jednym metrem maxwella a jednostkami w twojej scenie. Standardowa wartośc 0.01 mówi nam że używasz w swojej scenie centymetrów. Jak wiemy 100cm to 1m, 100*0.01=twój system jednostek(nie system wyświetlanych jednostek, ale systemowych jednostek) Przykład : Twój system jednostek to stopy : 1 stopa to ok. 0.3metra, więc wstaw wartośc 0.3 w panelu System w maxwell renderze. Twój system jednostek to cale : 1 cal to ok 0.025metra, więc wpisz 0.025...etc. 2. W jaki sposób powienienem używać parametru bounces ? Kontroluje maxymalny czas w przedziale którego promienie światła mogą odbijać się w scenie. Znacząco wpływa na czas renderingu dlatego tez pamiętajmy nie ustawiać go zbyt wysoko. Dla prostych exteriorów wartośc 4-6 powinna być wystarczająca. Dla bardziej skomplikowanych interiorów gdzie światło musi dotrzeć wgłąb danego pomieszczenie i pokonać bardziej rozbudowaną geometrię wartości rzędu 10-16 powinny być lepsze. Jeśli nie jestes zadowolony z renderingu a niektóre miejsca w pomieszczeniu są zbyt ciemne możesz lekko podbić paramet - uważaj jednak gdyż podbijanie parametru wpływa znacząco na utrate kontrastu + więcej czasu potrzeba na usunięcie noise'a. 3. Moje szkło ma za dużo noise'a / jest zbyt ciemne. Pierwszą najważniejszą rzeczą jest zrozumienei pojęcia dispersion. Dispersion phenomenon gdzie rózne długościa faleś wiatła mają slightly rózne indeksy refraction'a , rozumiejąc to chodzi o to że zobaczysz palete(tęcze) kolorowych pasów na swoim szkle. Poziom tego efektu jest regulowany za pomocą parametru "abbe" w oknie materiału dielectric. Ten efekt spowoduje że pozbycie się noise'a znaczoący się wydłuży więc jeśli nie jeseś zainteresowany (w większości przypadków nie będziesz tego potrzebował dopóki nie będziesz stosował znaczących zbliżeń), przestaw parametra abbe na ok 150 co spowoduje wyłączenie danego efektu i przyśpieszy czas pozbywania się noise'a. Jeśli światło jest zbyt ciemne, zwiększ parametr bounces. Dla prostego interiora bez direct light świecącego na szkło może byćpotrzebne ok 16 bounces'ów, czasami mniej, czasami więcej, próbuj. Nie zatrzymaj swojego renderingu po 30sek poniewaz twoje szkło jest zbyt ciemne, musisz troche poczekac aż maxwell troche popracuje żeby zobaczyć jakies efekty, jeśli zajmuje ono zbyt wiele czasu (nie mówimy na temat noise'a tylko o przeźroczystości), zwiększ troszke parametr bounces. 4. Czego powinienem używać jako emiterów ? Jakichkolwiek obiektów - ale staraj sie najbardziej jak możesz ograniczyć ilośc poly danego emitera - poniważ im więcej poly dany emiter ma tym więcej czasu zajmuje pozbycie się noise'a(szumów) Pamiętaj o skierowaniu płaszczyzny emitującej światło w żądanym kierunku. 5. W jaki sposób uzyskam efekt dof'a ? Maxwell używa realnie odwzorowanej pracy kamery a więc uzyskane efekty dofa mgą być naprawde realistyczne ale i dośc ciężkie do osiągnięcia. By uzyskać prawdiłowy dof musisz mieć zachowane proporcje z pkt 1 . Występują dwie rzeczy a raczej parametry wpływające i kontrolujące efekt DOF, jak w przypadku prawdziewej kamery: Fstop i długośc focal. Niski fstop=narrower DOF (większy blur) i odwronie większy tym bardziej wyraźny render(jak w prawdziwej kamerze) Wysoki focal length, np 150mm=węższy DOF Shutterspeed nie wpływa na efekt DOF'a. Zainteresowanych zasadą działąnia dof'a zapraszam na http://atillaakin.com/maxwell/dof.html 6. Moja scena jest zbyt jasna / ciemna I znów ustawiania typu fstop i shutterspeed działają jak w przypadku prawdziwej kamery: Niski fstop znaczy że więcej światła sięga filmowanego obrazu (jak w prawdziwej migawce aparatu), więc masz jaśniejszy obraz. Tak samo jest w przypadku niskiego shutterspeed . Zapamiętaj że 1 niski fstop (5.6 do 4) znaczy że ilośc łapanego światła zwiększ sie 2krotnie - jest 2 razy jaśniej niż w poprzednim przypadku. Tak samo jest w przypadku parametru shutterspeed, od 400 do 200 znaczy że obraz jest podwójnie wystawiany na działanie światła = jaśnijszy render. 7. Czy jest możliwość włączenia sky dome lub physical sky w Maya Zarowno Sky Dome, Physical Sky oraz Sun nie wlacza sie z poziomu Maxwell > Render Globals tylko Maxwell > Maxwell Environment. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 22 Listopad 2005 Autor Share Napisano 22 Listopad 2005 8. Jak wyrenderowac animacje ? Zasada działania jest bardzo prosta: Tworzysz scenke pod animke, dajesz sobie ustawiania enviromentu kamery etc jak sobie tam chcesz. Nastepnie tworzysz dajmy na to na partycji C folder o nazwie "new" (C:\new\) Pod maxem dajesz F10, przechodzisz na zakładke Render i w System zaznaczasz opcje Launch render after sving MXS jako plik Output mxs file dajesz C:\new\pliczekmxs.mxs, w Render Layers Output zaznaczasz tylko Save Render Channel (RGB). No to juz prawie konczymy - teraz w tym samym podmenu (nadal system) w MXCL command line options dajesz przycisk EDIT i wpisujesz taką komende: -d -mxs:C:\new\pliczekmxs.mxs -a:1-10 -o:C:\new\Test.jpg Która zapisze klatki w plikach jpg (samo zmieni nazwe i doda numer) pamietaj ze ciąg "-mxs:C:\new\pliczekmxs.mxs" musi byc to sciezka do pliku który zapisałes wczesniej a raczej gdzie wybrałes miejsce zapisu. Ważne !! ta sama ścieżka do pliku tutaj No to by było na tyle - pliki jpg sa tworzone w C:\new\Test____.jpg Inne: Pamiętaj że do prawidłowego procesu kalkulacji światła ważne jest używanie tylko i wyłącznie materiałów maxwella - nie pozostawiaj obiektów bez nałożonego materiału maxwella !! Parametr Sample nie wpływa na czas renderingu - to prosty parametr jakości odpowiedzialny za przerwanie renderingu - maxwell zakonczy proces renderingu w 2 przypadkach albo po upływie wyznaczonego mu czasu albo gdy osiągnięty zostanie wyznaczony poziom Sample'a. Częściowe źródło :] : http://www.maxwellrender.com/forum/ Zastrzegam sobie prawo używania czyichś odpowiedzi z forum ;) Wraz z rozwojem zostanie ono powiększone - nie długo pojawią się też obrazki ułatwiające zrozumienia pracy maxwell'a - dajcie troche czasu. W raze jakichś błędów zgłaszać na pm'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deviator Napisano 12 Czerwiec 2006 Share Napisano 12 Czerwiec 2006 6. Moja scena jest zbyt jasna / ciemna I znów ustawiania typu fstop i shutterspeed działają jak w przypadku prawdziwej kamery: Niski fstop znaczy że więcej światła sięga filmowanego obrazu (jak w prawdziwej migawce aparatu), więc masz jaśniejszy obraz. Tak samo jest w przypadku niskiego shutterspeed . Zapamiętaj że 1 niski fstop (5.6 do 4) znaczy że ilośc łapanego światła zwiększ sie 2krotnie - jest 2 razy jaśniej niż w poprzednim przypadku. Tak samo jest w przypadku parametru shutterspeed, od 400 do 200 znaczy że obraz jest podwójnie wystawiany na działanie światła = jaśnijszy render. Zakradło się tu kilka nieścisłośći. Fstop to wartość przesłony a nie migawki. (Istnieje wyjątek: migawka centralna chyba Mamiya spełnia funkcję przesłony) Shutterspeed to właśnie migawka ale nie 400 czy 200 tylko 1/30s, 1/60s, 1/125s, 1/250s, 1/500s i tak dalej. To powinno miec znaczenie jeżeli chcemy uzyskać motion blur czyli im szybsza migawka np 1/500 (jedna pięćsetna sekundy) tym motion blur będzie słabszy niż przy 1/125s. Ma się rozumieć szybsza migawka mniej swiatła wpada = ciemniejszy obraz. Częściowo można to zniwelować czułością filmu wyrażoną w ISO. Tak jak w prawdziwych filmach ISO 400 oznacza że film jest bardziej czuły od ISO 200. W świecie prawdziwych filmów wiąże się to z większym ziarnem a tu to nie mam pojęcia. Teraz dam przykład jak fotografować Maxwellem: Robimy fotę z prędkością migawki 1/250s filmem ISO 200 i przesłoną fstop 8. Zakładam, że stopień oświetlenia sceny nam odpowiada. Teraz chcemy uzyskać małą głębię ostrości. W tym celu możemy jedynie zmienić wartość przesłony (pomijam ogniskową obiektywu aby nie namieszać). Zmniejszamy fstop do wartości 4 (tutaj podaję zakres wartości przesłon 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16, 22 ,32, 45 przy czym zmiana wartośći przesłony o jeden stopień czyli np z 4 na 5.6 oznacza dwukrotne zmniejszenie ilości wpadającego światła). Jeżeli zapuścimy teraz render okaże się ze scena jest prześwietlona. Aby temu zaradzić mamy trzy wyjścia: 1. zwiększamy szybkość migawki 2. stosujemy mniej czuły film 3. oba powyższe sposoby Zmniejszyliśmy wartość przesłony aż o dwa stopnie co dało czterokrotny wzrost wpadającego światła. Przypadek1. zwiększamy szybkość migawki: musimy to zrobić aż o dwie kolejne wartości czyli z 1/250s na 1/1000s Przypadek2. stosujemy mniej czuły film: mieliśmy ISO 200 trzeba zmienić na ISO 50 Nie jestem pewien czy maxwell pozwala na taką zmianę. Jeżeli nie to pozostaje nam Przypadek3. oba powyższe sposoby: zwiększamy szybkość migawki o 1 stopień z 1/250s na 1/500s i równolegle zmniejszamy czułość filmu z ISO 200 na ISO 100. Najlepiej, żeby to wszystko zrozumieć polecem zabawę z prawdziwym aparatem fotograficznym i to wyłącznie lustrzanką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotoas Napisano 10 Lipiec 2006 Share Napisano 10 Lipiec 2006 Iso w MAxwell nie ma nic wspolnego z poziomem ziarnistosci... niestety :).. hehe.. az taki realistyczny maxwell to nie jest. W fotografiipojecie ziarna ( zwiekszonego ziarna) przeforsowanego wynika z pekania czastek srebra na kliszy.Peka i sie tak jakby rozlewa to sreberko i laczy w sposob niekoordynowany z sasiadami. Ziarno nie forsowane, czyli na kliszy nasiwtlonej i wywolanej normalnie jest po prostu ksztaltem drobinki srebra. Nie mylic ziarna srebra papieru z ziarnem kliszy. To sa dwa rozne ziarna. Ziarno w fotografii powieksza sie w partiach przyciemnionych 'widocznie' na fotografii wywolanej poprawnie jesli ktos chce wyciagnac z cienia detale. Musi wtedy wywolywaczem dopalic ' akutencyjnie' podczas wywolywania kliszy i juz wlasnie w koreksie tworzy sie nam to ziarno w ciemnych partiach. W efekcie wywolywacz dluzej szlifuje w koreksie klisze i rozjasniajac ciemne partie rownoczesnie niestety powoduje pekanie tych drobinek srebra. Na fotografi tradycyjnej takie ziarno to samo dobro :) slicznie wyglada. Co innego kodak , co innego illford. Dwa skrajne rodzaje ziarna, jedno ostre i kanciaste, drugie miekkie i plynne. Nigdy nie polubie tak fotografii cyfrowej jak tradycyjnej. Nigdy cyfra nie zachowa sie jak klisza. Mowie tu o fotografi profesionalnej tylko i wylacznie. Takiej ktora sie widzi na wystawach ( nie na national geographic), tylko na wystawach sztuki fotografii... gdzie fotografia to obraz .. z ktorym sie dyskutuje i odbiera kazdy ton wrazen na wielu plaszczyznach. Maxwell ze swoim systemem przybliza sie do jakosci glupawki pstrukaczki 6Mpixel co sie w dloni miesci.. ot mi rewolucja... fakt, latwiej sie w nim klika ale na szczescie jakosc nadal pozostaje w krainie marzen :) pozdrawiam fotoas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość alicjarch Napisano 19 Styczeń 2008 Share Napisano 19 Styczeń 2008 witam wszytskich, jestem poczatkujaca w renderowaniu, krok po kroku lepiej mi idzie i efekty sa cora blizsze oczekiwaniom. odpowiadacie na wiele problemow bardzo fajnie i za to wielkie dzieki pozdro dla wszytskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się