Napisano 12 Sierpień 200519 l Witam mam pytanko. Zrobiłem se robota i chcę go zanimować żeby sie poruszał, ale jak dodaje do niego kości to metal sie wygina jak by był z plasteliny, kości są dobre do ludzi czy zwierząt ale nie dla robota co mam zrobić jest jakiś tutorial? A może ktoś wie jak to zrobić. Proszę o pomoc.
Napisano 12 Sierpień 200519 l musisz mieć ten metal poucinany na kawałki, wtedy się nie będzie wyginał, tak jak to jest u normalnych robotów :)
Napisano 12 Sierpień 200519 l Przede wszystkim po co kości u robota? Dajesz mu IK solver i do przodu.
Napisano 12 Sierpień 200519 l Autor no już mam ale niewiem jak sie tego używa i to sie chyba tylko no kości daje bo jak chce połączyć dwie części to sie nieda
Napisano 12 Sierpień 200519 l Ok: robisz to tak: masz jakiś łańcuch obiektów, które chcesz połączyć w łańcuch IK. Musisz je przede wszystkim ustawić względem siebie tak, aby były one lekko zgięte w porządaną stronę, gdyz ten algorytm obsługuje obrót tylko w jednej osi, i kierunek zginania należy mu zasugerować. Pamietaj o pivotach, maja się znajdować w miejscu zgięcia. Zaznaczasz obiekt nadrzędny (np. biodro), nastepnie Animation/IKsolvers/HIsolvers i zaznaczasz ostatni obiekt potomny (np stopa). na końcu łańcucha pojawi ci sie taki krzyżyk. nazywa się on Goal (cel). od tej pory możesz animować kończynę za pomoca tylko tego krzyżyka.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto