lipton Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 Tytuł wątku może dziwny, ale nie wiem jak to nazwać. Chodzi mi o sytuacje jak na renderze poniżej. Oba przedstawiają kawałek łazienki - 1 z czerwoną kabiną prysznicową, 2 z białą kabiną prysznicową. Chodzi o to, że użwywam scaneline z włączonym GI - światło jest białe, pada na jasne, żółte płytki i na czerwoną (tymczasowo) kabinę prysznicową. Sufit jest biały. Ale zarówno on jak i płytki "dziedziczą" kolor od prysznica i przez to sufit jest różowy i płytki dostają różowej poświaty. Render nr 1. Na renderze nr 2 kabina jest biała - i poświata z płytek znika, natomiast pojawia sie na kabinie - co widać. No i tu jest problem, kabina jest wyłożona czerwono-brązowymi płytkami i "rozsiewa" po całej łazience czerwony odcień (płytki, sufit itd.). Czy jest jakiś sposób aby ograniczyć rozsiewanie koloru na inne obiekty? Jestem początkującym renderowcem :p materiał czerwony czy biały to po prostu kolor nadany w Materal Editorze - standard, diffuse czerwony. I tyle. Gi włączyłem jak nakazują w tutorialu dołączonym do maxa 7.0 Czy ktoś wie co na to poradzić?
KLICEK Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 wlacz material advenced lightning czy jakos tak zachowaj material ktory miales dotychczas i zmniejsze color bleednes z 1 na 0 wtedy nie bedzie oddawal koloru lub jezeli chcesz zeby go troche bylo to na 0.4
lipton Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Napisano 31 Sierpień 2005 Dzieki za szybką odpowiedz, ale godzie to "material advenced lightning" znaleźć??
KLICEK Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 w material editor , otowrz swoj material tam powinno pisac standard kliknij na to zmien na advenced lighting override (lub jakos tak) on zapyta Cie czy zachowac material ktory masz odpowiedz ze tak i bedziesz mial tam pare dodatkowych ustawien jak przenikanie wiazek, odbijanie i color bleednes, mozesz tez zamiast ograniczac localnie jeden material ograniczyc globalnie wszystkie z poziomu renderera rowniez jest to color bleednes
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się