Gotham Napisano 9 Lipiec 2003 Napisano 9 Lipiec 2003 Regulamin bitwy Wstęp: Zakończenie poprzedniej bitwy zmusiło nas do refleksji. Poziom prac nas zadziwił, ale sposób ich oceniania powodował wiele zawirowań spowodowanych ocenami jednostkowymi za każdy aspekt pracy. Co niestety ucinało czasem skrzydła grafikom a nawet dyskwalifikowało świetne prace (z powodu niedopracowania któregoś aspektu). Dlatego wprowadziliśmy daleko posunięte zmiany w regulaminie (o tym dalej), które nie dopuszczą do ponownego zaistnienia takiej sytuacji. Niech ogień bitewny ponownie zapłonie! Wszystkim uczestnikom życzę miłej zabawy! Zwycięskim tematem ankiety jest: \"Owady\" W tej bitwie należy stworzyć owada. Z punktu widzenia czysto biologicznego to dozwolone są jeszcze pajęczaki poza podgrupą skorpionów. Ale aby przypadkiem nie ograniczać za bardzo wyobraźnie dozwolone są wynaturzenia i nadawanie różnych lekkich klimatów (np. fantasy motylkom, czy dodanie lekko demonicznych cech drapieżnikom). Przy czym nie może być żadnych wątpliwości że mamy do czynienia z owadami. Dozwolone jest dodanie tła. Jednak to postać ma być tematem pracy co nie może budzić wątpliwości. Wszystkich szukającym natchnienia zapraszam do przejrzenia: http://directory.google.com/Top/Science/Biology/Zoology/Arthropoda/ Regulamin Bitwy: W bitwie mogą brać udział zarówno pojedynczy graficy jak i zdeklarowane zespoły. Ze względu na długi czas przeznaczony na bitwę jak i charakterystykę tematu wszystkie prace będą oceniane w ten sam sposób (będzie info że praca jest robiona przez zespół w panelu ale nic poza tym). Wszystkie projekty musza być prowadzone na forum w zakładce z tematem odpowiadającym wybranemu przez użytkownika. Zaleca się także możliwie częste updaty z siatkami, renderingami próbnymi, pomysłami etc. W prowadzonej bitwie należy umieścić króciutki tekst który będzie widoczny dla Jury razem z pracami do oceny. Należy w nim przybliżyć założenia swojego projektu, określić czy jest się twórcą projektu czy też opiera się go na czyimś projekcie i czy w scenie zostały użyte zdjęcia (jako tekstury, jeśli były tylko referencjami to nie należy tego pisać). Tekst ten będzie widoczny dla jury w języku angielskim. W razie nie znajomości tego języka wystarczy go napisać w języku polskim a jeden z tłumaczy współpracujących z serwisem max3d.pl przetłumaczy go na język docelowy. Tekst ten należy umieścić w swojej bitwie najpóźniej na cztery dni przed podsumowaniem (czas potrzebny dla tłumaczy). Do konkursu może przystąpić każdy. Zgłoszenie może nastąpić najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem podsumowania. Wyłonienie zwycięzcy zostało podzielone na dwie fazy. Pierwsza trwa przez cały okres bitwy i polega na wyłapywaniu obiecujących prac, a w trakcie ostatniego tygodnia zostanie wręczone 15 nominacji dla najlepszych według Jury (skład tego jury zostanie ujawniony w pierwszym tygodniu trwania bitwy) prac. Te prace wezmą udział w drugiej fazie. Drugi etap to podsumowanie, polegające na wyłonieniu przez Jury nagrodzonych prac w tym: Grand Prix. Jest to główna nagroda. Praca autora zostaje dodana do specjalnej galerii (zwycięzców), razem z krótkim wywiadem z twórca, kilkoma informacjami o autorze oraz komentarzami jury do jego pracy. Autor tym samym kończy swój udział w bitwie. Może ponownie do niej przystąpić ale już z innym projektem (dotyczącym innego tematu). Dwóch wyróżnień. Są to odpowiedniki dwóch kolejnych miejsc. Autorzy mogą, albo pozostać w Bitwie i poprawić swoja prace zgodnie z zaleceniami Jury, lub też zakończyć prace, wtedy ich praca jest umieszczana w galerii zwycięzców jako prace wyróżnione. Dodatkowo w okresie podsumowania, użytkownicy mogą głosować na ich zdaniem najlepszą prace (spośród 15 nominowanych) tym samym wręczając nagrodę publiczności. Jury będzie przyznawać każdej pracy ocenę w skali od 1 do 15 (przy czym każda wartość może być tylko raz użyta). Nie będą znać ocen przyznawanych przez pozostałe osoby a ich werdykt będzie tajny. Następnie wszystkie oceny będą sumowane i tym samym wyłaniane osoby nagrodzone. Oficjalnie zostanie ujawniona tylko wyłoniona kolejność. Wynik każdego (z komentarzami) nie będzie nigdzie publikowany, tylko przesyłany na adres e-mail autora. Pracę są oceniane przez Jury w składzie: Tomek Bagiński, Stephane Belin, Roberto Campus, Marco Carminati, Justin Cherry, Ilya Fofanov, Guy Gentry, Nicolas Hernandez, Rico Holmes, Grzegorz Jonkajtys, Adrian Kajda, Rafał Kidziński, Alyssia G. Kim, Robert Kuczera, Ulf Lundgren, Socar Myles, Radek Nowakowski, Bartosz Opatowiecki, Lukasz Pazera, Krzysztof Rost, Steffen Sommer, Michael Sormann, Steven Stahlberg, Peter Syomka Po każdym podsumowaniu każdy bogatszy o ocenę i komentarze Jury może kontynuować swój projekt (trzeba o tym poinformować jednego z moderatorów działu bitwa). Po wyłonieniu nominowanych będzie prowadzona ankieta mająca wyłonić nowy temat (dodany po podsumowaniu). W bitwie może być na raz dowolna ilość tematów, jednak można rozpoczynać swoje projekty tylko z najnowszego tematu, pozostałe po zakończeniu projektu przez ostatnią osobę będą przenoszone do archiwum. Prace musza być zgodne z założeniami/zasadami tematu. Często specyfika danego tematu będzie wprowadzać pewne ograniczenia i wymuszać kierunek rozumowania twórcy, prace niezgodne z tymi zagadnieniami nie będą brane pod uwagę podczas podsumowania (autor zostanie wcześniej uprzedzony i dostanie czas na naprawę pracy). Prace można wykonywać w dowolnym wybranym przez siebie programie do 3d, a także dowolną, wybraną przez siebie metodą. Daty: Drugi cykl rozpoczął się dziewiątego lipca tego roku (09-07-03) więc: 24-08-03 zacznie się proces przyznawania nominacji. 01-09-03 zakończy się proces przyznawania nominacji i wyróżnione prace trafią do Jury w celu wyznaczenia zwycięzcy. 01-09-03 zostanie rozpoczęta ankieta, będzie trwać do 07-09-03. 07-09-03 zostanią ogłoszone wyniki i rozpocznie się nowa bitwa. Jak wziąć udział w Bitwie: Aby moc uczestniczyć w bitwie musisz mięć swoje konto na forum, w tym celu wejdź na forum, skorzystaj z opcji stworzenia nowego użytkownika. Po czym w katalogu Bitwa wejdź do działu z wybranym tematem. Tam skorzystaj z opcji dodaj nowy temat. Temat wpisz zgodnie ze schematem: Nazwa tematu: Tytuł swojej pracy Np. Owady: Dragonfly W trakcie realizacji swojego projektu powinieneś (powinnaś) dodawać możliwie dużo obrazków z pracy (szkice, siatki, rzuty etc.). Masz do dyspozycji dwie metody Attach (dostępna na dole panelu tworzenia tematu/odpowiedzi) i Image (Ikonka gór w tymże panelu). Pamiętaj o nie przekraczaniu 80 KB przy korzystaniu z Attach. Oczywiście jeśli nie można utworzyć pliku bez widocznych zniekształceń wprowadzonych przez algorytm kompresji ( UWAGA: W razie jakiś niepewności pytania należy kierować do moderatorów bitwy.
Rekomendowane odpowiedzi