masteryoshi Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Witam. Szukałem na to sposobu ale nie moge sobie poradzić :/ Proszę na wstępie o pomoc w sensie wskazania co robić a nie "idź szukać na forum itp" Otóż. Potrzebuje zrobić koski do gry w 3d. Chodzi o klasyczne kostki sześciościankowe jak i k4 (trójkąt itp). Modele robie pięknie, nawet ładnie zaokrąglam krawędzie ale schody pojawiają się przy teksturowaniu.. Jak można zrobić aby kostce łatwo grawerować w kostce wcięcia (np cyfry 1) z bitmapy. Pewnie jakiś bump map albo cuś ale nie moge sobie z tym poradzić bo albo nakłada mi teksture na ścianke (biały kwadrat z czarną jedynką) a mam mieć tylko wycięcie w kształcie jedynki... Mam nadzieje że rozumicie :) Proszę o jakąś odpowiedź z prostym tułmaczeniem, bo stoje na takim banale.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tymek Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Witam na forum :) Do głowy przychodzi mi jedno rozwiązanie - displace. Jeżeli masz Vraya, to modyfikator VtayDisplaceMod, da ładniejszy wynik niż mapa w edytorze materiałów. Ale jak różnym ściankom przypisać różne mapy mnie nie pytaj, bo sam z tym walczę od wczoraj ostro ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimeN Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Najprosciej przypisac kolejnym sciankom id i zastosowac multi/sub-object Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huter Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Można też zaznaczyć polygon i przeciągnąć materiał na ten polygon :) ... Wracając do tematu to też boolean mógłby pomóc ... choć lubi to czasem mieszać w siatce obiektu ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tymek Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Różne ID owszem działają dla duffuse, ale już nie za bardzo chcą jeżeli chodzi o displace. Jeżeli będzie wam się chciało, to możecie zajrzeć do działu o vrayu, bo tam pokazałem w czym problem i z czym nie mogę się uporać :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now