Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Szukałem na to sposobu ale nie moge sobie poradzić :/

 

Proszę na wstępie o pomoc w sensie wskazania co robić a nie "idź szukać na forum itp"

 

Otóż. Potrzebuje zrobić koski do gry w 3d. Chodzi o klasyczne kostki sześciościankowe jak i k4 (trójkąt itp).

 

Modele robie pięknie, nawet ładnie zaokrąglam krawędzie ale schody pojawiają się przy teksturowaniu..

 

Jak można zrobić aby kostce łatwo grawerować w kostce wcięcia (np cyfry 1) z bitmapy. Pewnie jakiś bump map albo cuś ale nie moge sobie z tym poradzić bo albo nakłada mi teksture na ścianke (biały kwadrat z czarną jedynką) a mam mieć tylko wycięcie w kształcie jedynki...

 

Mam nadzieje że rozumicie :)

 

Proszę o jakąś odpowiedź z prostym tułmaczeniem, bo stoje na takim banale....

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 952
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam na forum :)

Do głowy przychodzi mi jedno rozwiązanie - displace.

Jeżeli masz Vraya, to modyfikator VtayDisplaceMod, da ładniejszy wynik niż mapa w edytorze materiałów. Ale jak różnym ściankom przypisać różne mapy mnie nie pytaj, bo sam z tym walczę od wczoraj ostro ;)

Napisano

Najprosciej przypisac kolejnym sciankom id i zastosowac multi/sub-object

Napisano

Można też zaznaczyć polygon i przeciągnąć materiał na ten polygon :)

 

...

 

Wracając do tematu to też boolean mógłby pomóc ... choć lubi to czasem mieszać w siatce obiektu ...

Napisano

Różne ID owszem działają dla duffuse, ale już nie za bardzo chcą jeżeli chodzi o displace.

Jeżeli będzie wam się chciało, to możecie zajrzeć do działu o vrayu, bo tam pokazałem w czym problem i z czym nie mogę się uporać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności