Napisano 19 Październik 200519 l Witam. Szukałem na to sposobu ale nie moge sobie poradzić :/ Proszę na wstępie o pomoc w sensie wskazania co robić a nie "idź szukać na forum itp" Otóż. Potrzebuje zrobić koski do gry w 3d. Chodzi o klasyczne kostki sześciościankowe jak i k4 (trójkąt itp). Modele robie pięknie, nawet ładnie zaokrąglam krawędzie ale schody pojawiają się przy teksturowaniu.. Jak można zrobić aby kostce łatwo grawerować w kostce wcięcia (np cyfry 1) z bitmapy. Pewnie jakiś bump map albo cuś ale nie moge sobie z tym poradzić bo albo nakłada mi teksture na ścianke (biały kwadrat z czarną jedynką) a mam mieć tylko wycięcie w kształcie jedynki... Mam nadzieje że rozumicie :) Proszę o jakąś odpowiedź z prostym tułmaczeniem, bo stoje na takim banale....
Napisano 19 Październik 200519 l Witam na forum :) Do głowy przychodzi mi jedno rozwiązanie - displace. Jeżeli masz Vraya, to modyfikator VtayDisplaceMod, da ładniejszy wynik niż mapa w edytorze materiałów. Ale jak różnym ściankom przypisać różne mapy mnie nie pytaj, bo sam z tym walczę od wczoraj ostro ;)
Napisano 19 Październik 200519 l Najprosciej przypisac kolejnym sciankom id i zastosowac multi/sub-object
Napisano 19 Październik 200519 l Można też zaznaczyć polygon i przeciągnąć materiał na ten polygon :) ... Wracając do tematu to też boolean mógłby pomóc ... choć lubi to czasem mieszać w siatce obiektu ...
Napisano 19 Październik 200519 l Różne ID owszem działają dla duffuse, ale już nie za bardzo chcą jeżeli chodzi o displace. Jeżeli będzie wam się chciało, to możecie zajrzeć do działu o vrayu, bo tam pokazałem w czym problem i z czym nie mogę się uporać :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto