mtdaddy Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 Witam, więc tak, zastanawiam się czy jest możliwe w maksie zrobić coś takiego jak w temacie. To znaczy na podstawie zdjęcia (obrazu 3d) pewnej powierzchni wygenerować powierzchnię trójwymiarową (ewentualnie nałożyć to zdjęcie na powierzchnię płaską w celu uzyskania nirówności itp.). Nie wiem czy obrazek 2d będzie jakoś przygotowany czy trzeba go będzie przerobić do tego zadania. Czy ktoś z was bawił się kiedyś w coś takiego. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to normal mapping, ale nigdy tego nie robiłem. Będę wdzięczny za wszelakie uwagi i pomysły. (podobno jest to możliwe do zrobienia) Czekam cierpliwie i pozdrawiam Jeśli nie wyraziem się zbyt jasno, to zawsze mogę coś dopowiedzieć, choć sam niewiele wiem co i jak :)
Dawcio_m Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 Jest taki modyfikator displacement co wypukla miejsca jasne a ciemne pozostawia bez zmian.
Chalek Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 Moze to Ci pomoze: http://66.70.170.53/Ryan/nrmphoto/nrmphoto.html
mtdaddy Napisano 23 Październik 2005 Autor Napisano 23 Październik 2005 Dzięki za szybką odpowiedź, prawdopodobnie ten link który dał Chalek będzie rozwiązaniem. Robił ktoś może coś takiego na poddstawie zdjęć mikroskopowych? :D
mtdaddy Napisano 17 Listopad 2005 Autor Napisano 17 Listopad 2005 Witam, potrzenuję pomocy, robię wszystko według tego tutoriala z linka który dał chalek. Coś robię chyba źle bo próbowałem zrobić to na przykładzie zdjęcia tego "krzyża" (patrz link), no i zastanawiam się czy do tego też trzeba mieć 4 źródła światłą tak jak do tych ziarenek kawy. Bo robiąc na podstawie tego zdjęcia normal mapa wyszła mi tak jak w załączniku (czyli źle bo displace map też wychodzi nie tak jak powinna). Niby robię według instrukcji ale nie wychodzi, jestem cienki w PS'ie i może tam coś mieszam, ale konwertuję do grayscale, potem nowy obrazek i dwie warstwy z oryginału, jedną we właściwościach warstwy zmieniam tylko na R-red, drugą na G-green, potem levels. Następnie drugi obrazek ta samo, potem łączę te dwa i na blue chanel daję biały kolor, na koniec nvidia texture tool i normal map powinna być gotowa chyba. Proszę jeśłi to możliwe o wyjaśnienie co robię ewentualnie źle. dzięki pozdrawiam obrazek-normal map
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się