Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, więc tak, zastanawiam się czy jest możliwe w maksie zrobić coś takiego jak w temacie. To znaczy na podstawie zdjęcia (obrazu 3d) pewnej powierzchni wygenerować powierzchnię trójwymiarową (ewentualnie nałożyć to zdjęcie na powierzchnię płaską w celu uzyskania nirówności itp.). Nie wiem czy obrazek 2d będzie jakoś przygotowany czy trzeba go będzie przerobić do tego zadania. Czy ktoś z was bawił się kiedyś w coś takiego. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to normal mapping, ale nigdy tego nie robiłem. Będę wdzięczny za wszelakie uwagi i pomysły. (podobno jest to możliwe do zrobienia) Czekam cierpliwie i pozdrawiam

 

Jeśli nie wyraziem się zbyt jasno, to zawsze mogę coś dopowiedzieć, choć sam niewiele wiem co i jak :)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest taki modyfikator displacement co wypukla miejsca jasne a ciemne pozostawia bez zmian.

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybką odpowiedź, prawdopodobnie ten link który dał Chalek będzie rozwiązaniem. Robił ktoś może coś takiego na poddstawie zdjęć mikroskopowych? :D

Napisano
  • Autor

Witam, potrzenuję pomocy, robię wszystko według tego tutoriala z linka który dał chalek. Coś robię chyba źle bo próbowałem zrobić to na przykładzie zdjęcia tego "krzyża" (patrz link), no i zastanawiam się czy do tego też trzeba mieć 4 źródła światłą tak jak do tych ziarenek kawy. Bo robiąc na podstawie tego zdjęcia normal mapa wyszła mi tak jak w załączniku (czyli źle bo displace map też wychodzi nie tak jak powinna). Niby robię według instrukcji ale nie wychodzi, jestem cienki w PS'ie i może tam coś mieszam, ale konwertuję do grayscale, potem nowy obrazek i dwie warstwy z oryginału, jedną we właściwościach warstwy zmieniam tylko na R-red, drugą na G-green, potem levels. Następnie drugi obrazek ta samo, potem łączę te dwa i na blue chanel daję biały kolor, na koniec nvidia texture tool i normal map powinna być gotowa chyba.

Proszę jeśłi to możliwe o wyjaśnienie co robię ewentualnie źle.

dzięki pozdrawiam

obrazek-normal map

untitled17lz.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.