Napisano 23 Październik 200519 l Witam, więc tak, zastanawiam się czy jest możliwe w maksie zrobić coś takiego jak w temacie. To znaczy na podstawie zdjęcia (obrazu 3d) pewnej powierzchni wygenerować powierzchnię trójwymiarową (ewentualnie nałożyć to zdjęcie na powierzchnię płaską w celu uzyskania nirówności itp.). Nie wiem czy obrazek 2d będzie jakoś przygotowany czy trzeba go będzie przerobić do tego zadania. Czy ktoś z was bawił się kiedyś w coś takiego. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to normal mapping, ale nigdy tego nie robiłem. Będę wdzięczny za wszelakie uwagi i pomysły. (podobno jest to możliwe do zrobienia) Czekam cierpliwie i pozdrawiam Jeśli nie wyraziem się zbyt jasno, to zawsze mogę coś dopowiedzieć, choć sam niewiele wiem co i jak :)
Napisano 23 Październik 200519 l Jest taki modyfikator displacement co wypukla miejsca jasne a ciemne pozostawia bez zmian.
Napisano 23 Październik 200519 l Autor Dzięki za szybką odpowiedź, prawdopodobnie ten link który dał Chalek będzie rozwiązaniem. Robił ktoś może coś takiego na poddstawie zdjęć mikroskopowych? :D
Napisano 17 Listopad 200519 l Autor Witam, potrzenuję pomocy, robię wszystko według tego tutoriala z linka który dał chalek. Coś robię chyba źle bo próbowałem zrobić to na przykładzie zdjęcia tego "krzyża" (patrz link), no i zastanawiam się czy do tego też trzeba mieć 4 źródła światłą tak jak do tych ziarenek kawy. Bo robiąc na podstawie tego zdjęcia normal mapa wyszła mi tak jak w załączniku (czyli źle bo displace map też wychodzi nie tak jak powinna). Niby robię według instrukcji ale nie wychodzi, jestem cienki w PS'ie i może tam coś mieszam, ale konwertuję do grayscale, potem nowy obrazek i dwie warstwy z oryginału, jedną we właściwościach warstwy zmieniam tylko na R-red, drugą na G-green, potem levels. Następnie drugi obrazek ta samo, potem łączę te dwa i na blue chanel daję biały kolor, na koniec nvidia texture tool i normal map powinna być gotowa chyba. Proszę jeśłi to możliwe o wyjaśnienie co robię ewentualnie źle. dzięki pozdrawiam obrazek-normal map
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto