MonsterDream Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 Witam kolejna seria moich pytań, więc troche tego będzie. Dziś "przestudiowałem" tutorial związany z Light map i zrozumiałem mniej niż z tutka Photon map. 1.1 Do czego opgólnie służy Light map ?? 1.2 Tu wiem tylko że to kolejny sposób randerowania, ale czy do zamkniętych pomieszczeń czy do otwartych,czy do obiektów itp tego nie wiem. 2.1 Czym się różni od Photon map ? 2.2 Photon map to był dobry sposób na rozświetlenie ciemnych pomieszczeń a Light map do czego ? 3.1 Pierw stosujemy Light map a potem Irriadiance map ??? 3.2 Podobny przypadek był z Photon map, pierw się używało Photon map a potem Irriadiance map. Tak trzeba ? Jest lepszy efekt ? Czy poprostu pokazali to aby zorientować się jak to działa ? 4.1 Jakie wartości tych parametrów powinny być ustawione i jakie powinny mieć zależności od siebie Interp. Samples, Adaptive Amount, Min Samples, Noise Treshold i Global subdivs multipier ?? I opcja Show calc phase 4.2 Tu za wiele nie zrozumiałem z tutoriala, co chwilke zmieniali na inne wartości i nic mi w głowie nie zostało czemu właśnie tak a nie inaczej. No to na tyle pytrań narazie o Light map. Najbardziej mnie właśnie interesuje to czemu jest pierw Light map a potem Irriadiance map. I w jakiś okoliczności się używa właśnie tego sposobu a nie np Photon map.
MonsterDream Napisano 26 Październik 2005 Autor Napisano 26 Październik 2005 A jak myślisz skąd robie tutoriale i czytam o tym wszystkim :) Robie tak że wszystko przerabiam a to czego nie rozumiem..... zadaje pytanie tutaj. Wczoraj tak zrobiłem i pomogło ;]
Marcin Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 1.1 tak . to jedna z metod GI 2.1 rozni sie tym ze photony z photon map są liczone ze zrodeł swiateł , czyli ze promienie swiatła tak jak by startują z np. vray lighta light mapa liczy tak samo jak irradiance map , czyli z kamery zaleta light mapy jest jej szybki podgląd , wartosc bounców ma zawsze rowne 100 , wadą jest to ze gdy zmienisz widok , przesuniesz kamere musisz liczyc ją od poczatku gdy chodzi o odczytywanie tej mapy z pliku , np. w animacji gdy zapiszesz przeliczoną photon mape mozesz z niej kozystac na calej scenie gdy w niej nic sie nie rusza (np. w wizualizacjach gdy robimy przelot kamerą w pomieszczeniu) a light mapa musi byc przeliczana metodą flight trough (doliczanie do poprzedneij klatki) 3.1 w first bouce stosujemy irradiance map , w secondary bounces light map mozemy tez pokombinowac w first bounce z QMC a w secondary z Light mapą przypadek z photon mapą byl bo to metoda doswietlania (gdy jest np za ciemno w pomieszczeniu) 4.1 obseruj ustawienia innych , lub samemu testuj (wszystkie opcje sa opisane na spot3d ---------------------------- tak kome - niebywale jest to dla mnie szok , powinnismy uzgadniac prywatnie kto zabiera sie za udzielanie odpowiedzi :>
polka dot Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 1.1 light map czy jak kto woli light cahe, to jeden ze sposobow liczenia GI przez vraya. poki co, ma najlepszy stosunek czasjakosc w polaczeniu z irr mapa 2.1 photon map emituje sample (fotony) z fizycznych swiatel, przez co nie dziala np ze skylightem. fotony docieraja wszedzie w scenie wiec dobre jest to do animacji gdyz raz policzona mapa moze sluzyc do wszystkich klatek. light map emituje sample z kamery, i jest view independent, sample są tylko tam gdzie widzi je kamera. jest to zupelnie inny sposob liczenia gi niz fotony. do tego light mapa ma cos takiego jak infinite bounces, wiec jest najbardziej poprawna fizycznie metoda obliczania GI. 3.1 tak. jezeli zrobilbys na odwrot, irr mapa nie 'wygladzila' by sampli lajt mapy, i liczylaby sie niepotrzebnie. pusc sobie render na odwrot. zobaczysz tylko wyrenderowane sample lajt mapy. 4.1 wszystko jest wytlumaczone w helpie do vraya generalnie lepiej uzywac chyba lajtmapy, jest nowsza :D szybsza, dokladniejsza, nie ma problemow przy rogach, ma nieskonczone bounces, i wogole jest ffajniesza :) ---------------------------- no to jest po prostu szok Marcinie
MonsterDream Napisano 26 Październik 2005 Autor Napisano 26 Październik 2005 No i wszystko jasne. Dzięki za te wypowiedzi, umiecie tłumaczyć ;] Ogólnie wychodzi na to że lepiej używać Light Map, gdyż Photon Map tylko doświetla pomieszczenia. Jeszcze raz dzięki, ide potestować to wszystko a jutro zabieram się za kolejny rozdział do nauczenia i zrozumienia i zapewne napisze nowy wątek bo napewno znajdzie się coś niezrozumiałego.Pozdrawiam stałych odpowiadaczy na moje pytanie hehe :D
Marcin Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 Ogólnie wychodzi na to że lepiej używać Light Map, gdyż Photon Map tylko doświetla pomieszczenia nie enie nie nei photon mapa to tez silnik GI , nie sluzy tylk odo rozswietlania , kazda metoda charakteryzuje sie czyms innym , ja raz oswielam photon mapa a raz lightmapą kewstja gustu i sytuacji przed jaka stoisz , w praktyce dowiesz sie wiecej , testuj jak najewiecej
Chalek Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 Nie wiem, czy zrozumiales do konca. Photon mapa nie rozni sie tym od lighmapy tym, ze tylko doswietla. Obie te metody to sposoby na oblicznie GI, czyli oswietlenia niebezposredniego, swiatla, ktore odbija sie od obiektow. Sa to 2 metody na policzenie tego samego, inaczej sie licza, daja troche inne efekty, o tym napisali Marcin i kome. Tak jak napisali najczesciej uzywa sie pierwszych odbic irridiance map, a do nastepnych innych metod, na przyklad photon mapy lub light mapy.
MonsterDream Napisano 26 Październik 2005 Autor Napisano 26 Październik 2005 aaahaaa no ok. To rzeczywiście wyjdzie tylko podczas testowania i praktykowania. Niedługo pewnie ustale swoje zdanie, ale to trzeba przerobić wszystko. Dzięki za poprawke
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się