Napisano 27 Październik 200519 l Sprawa wygląda tak. Muszę zrobić realistyczną sierść na postaci kreskówkowej. Korzystam z Hair and Fur w 3ds max 8, ale mam kilka problemów by osiągnąć doskonały efekt. Modelowanie owłosienia, ustawienie opcji itp. nie sprawia mi problemów, wszystko działa ślicznie, dopóki .... nie wstawie dodatkowych świateł. Cząsteczki sprawiają wrażenie jakby wogóle na nie nie reagowały! Oto przykład: . . . . 1) stworzony przeze mnie preset. W zasadzie nie będzie tutaj poprawek, dość niewielka ilość cząsteczek, efekt zadowalający - "skóra" (czyli tutaj powierzchnia tej sfery) ładnie komponuje się z włosami. Jest dobrze. Ale tutaj jest światło domyślne, patrzcie dalej... . 2) testowy model (to nie o ten model chodzi, odrazu mówie). Low Poly, dla testu. Wstawiłem światło Omni, zwykłe i jego kopię Ambient. Jak widać - światełko łagodnie się zmienia - cień po lewej (ale nie "czarna smoła", bo jest ambient) i mocno oświetlone po prawej. Idealny teścik by sprawdzić "w praniu" czy wszystko OK. Dodaję więc Hair... . 3) I już coś nie gra. Logika wskazuje, że włosy po prawej powiny być mocno oświetlone, miejscami wręcz białe, a po lewej - ciemnobrązowe. Jest jednak inaczej. . 4) to samo, nic nie ruszane, ale zwiększona liczba cząsteczek tak, by pokrywały cały obszar. Wszystko jednolite! . Czemu tak się dzieje ludzie!!!! Dlaczego wogóle to na światło nie reaguje? Chodzi mi o to by komponowały się one idealnie z powierzchnią, miały podobny kolor (wynikający z oświetlenia) co miejsce, z którego wyrastają. Co robić??? . .Acha, jeszcze dodam, że żeby nie było mi łatwiej całość MUSI być renderowana Scanline'em! Powód? Później mają być z postacią animacje, które (z tego co wiem) będą dość długie. A jak Scanline, to żąglerka światłami żeby efekt był dobry. Ile czasu zajmuje render czegoś takiego nie muszę wam mówić. A wiadomo jak jest, budżet niewielki, czas "na wczoraj" .....
Napisano 27 Październik 200519 l wydaje mi się że problemem jest światło. maxowe włosy działają chyba tylko ze światłami typu spot.
Napisano 27 Październik 200519 l Autor Jest! Po wstawieniu spotów wszystko zrobiło się żółte coprawda, hehehe ale jak ustawiłem rzucanie cienia na Mental Ray Shadow Map wreszcie zaczęło działać prawidłowo. Dzięki wielkie! Oto ta sama scenka z kilkoma źródłami światła, lekko dłuższe włosy: . . Jeszcze niezbyt ciekawie wygląda to w obszarach gdzie główne skrzypce gra ambient, ale efekt jest o niebo lepszy. Szczególnie biorąc pod uwagę że ten render (zwykłym Scanlinem) 30 tyś włosów w rozdziałce 1024x768 trwał zaledwie dwie minutki :)
Napisano 28 Październik 200519 l cienie mental ray przy obliczaniu przez scanlina? Generalnie najlepiej hair and fur najlepiej działa z shadow map. (więc niestety odpada światło vraya) światło ambient ustawia się w panelu hairfx nie w ambient enviromentu.
Napisano 28 Październik 200519 l Autor vRay odpada z oczywistych względów. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto