ViRuS2999 Napisano 4 Listopad 2005 Napisano 4 Listopad 2005 Witam, mam maly problem aktualnie modeluje postac lesz niektore czesci jego ciala sa nieproporcjonalne np. reka chce ja powiekszyc i tu mam problem. Funkcja SCAL daje mi mozliwosc jedynie w jedym kierunku wzgledem np. osi Z a mi jets potrzebne ogolne powiekszenie danej czesci a nie tylko z jednej osi aha i jak powiekszam z osi X to os Y zostaje "splaszczona" podsumowujac wychodzi gorzej niz by byla nieproporsonalna ;) Pozdrawiam jak ktos wie jak roziwazac moj problem, bede wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam
illy Napisano 4 Listopad 2005 Napisano 4 Listopad 2005 przytrzymujesz myszke, wybierasz non-uniform czy jakos tak a zeby poszezyc w dwoch kierunkach naraz to pomiedzy strzalkami masz taki pasek (nie wiem jak to okreslic) on odpowiada za dwa kierunki pomiedzy ktorymi jest. A jesli klikniej w trojkat w miejscu polaczenia strzalek to wszystko zeskaluje sie we wszystkich kierunkach. Mowie o nowszych maxach.
Bacry Napisano 4 Listopad 2005 Napisano 4 Listopad 2005 a we wszystkich kierunkach na raz jest uniform (jak sama nazwa wskazuje)
illy Napisano 4 Listopad 2005 Napisano 4 Listopad 2005 ale po co przelaczac skoro mozna "chwycic" milimetr nizej. Ale tez sluszna uwaga ;p
ViRuS2999 Napisano 5 Listopad 2005 Autor Napisano 5 Listopad 2005 Witam, ponownie a dokladnie gdzie ta opcja non-uniform? uzywam 3ds max 7 z Sp1 ftp://virus2999.no-ip.com/pliki/3dmax.jpg tam znajduje sie zrzut obrazu. Pozdrawiam dzieki za odpowiedzi
Bacry Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 virus chyba za dużo czasu spędzasz na siłowni a za mało w czytelni. FTP przeładowany więc nie mogę zobaczyć obrazka, a helpa maxowego nie masz? wystarczy wklepać czego szukasz i wszystko się pięknie wyświetli. Jak nie masz helpa sciągnij z autodesk'a jest za darmo.
ViRuS2999 Napisano 5 Listopad 2005 Autor Napisano 5 Listopad 2005 Spokojnie, to nie ja tu godzinami przesiaduje przy kompie :D skoro juz wspominamy o spedzanym czasie :P. Pozdrawiam i dzieki za odpisanie ;)
Marcin Napisano 6 Listopad 2005 Napisano 6 Listopad 2005 nacisnij "R" , powinno ci sie pokazac takie gizmo przeciągając zieloną , niebieską i czerwoną linie skalujesz obiekt indywidualnie w zaznaczonej osi przeciągając za srodek (te pole najbardziej podswietlone na zółto) skalujesz obiekt we wszystkich osiach rownoczesnie przeciagając za pasy na obwodzie srodkowego pola skalujesz obiekt w 2 osiach przynalezących do tego pasa (np. na screenie ten pas po prawej na gorze skaluje osie X i Z) mam nadzieje ze to pomoze
Rekomendowane odpowiedzi