Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Nie wiem czy to sprawa materiałów czy ustawienia maxa (czy to w ogóle możliwe) - dla tego piszę tu.

 

 

Dla ułatwienia opisu problemu zapodałem grafikę.

 

 

Chciałbym by moja kula była materiałem "niewidzialności" ... powiedzmy, że box w kuli to masa obiektów pełnych detali które mają znikać (maskować się) ... chciałbym, aby kula stała się przeźroczysta, ale ze swoją przeźroczystością zabrała to co jest w niej ... czyli znika kula - znika jej wnetrze ...

 

Robiłem to w taki sposób - każdy element w tej samej chwili i tak samo długo stawały się przeźroczyste ... ale jest to kłopotliwe ... czy da się zrobić by znikająca kula powodowała znikanie tego co w środku ... mam ładny animowany materiał który wygląda jakby ciecz płwyająca. Jeden materiał zaczyna dominować nad innym i ten inny chciałbym aby nadawał przeźroczystość - miałbym efektywne znikanie ... ktoś może mnie nakierować na drogę rozwiązania problemu?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy ktoś w ogóle spotkał się z czyms takim?

 

 

Edycja:

 

Inaczej spytam ... może dodam filmik by bardziej zobrazować mój problem :)

 

Zakładamy, że kula jest cały czas przeźroczysta ... a kiedy drugi materiał dominuje (w tym przypadku przeźroczysty) powoduje on zanik widzenia tego co jest w środku kuli a raczej sfery - tak więc obiekt w środku nie znika w każdym miejscu tak samo - tylko w jednym troche zniknie, w innym więcej, a w innym w ogóle aż po pewnym czasie znika w całości :)

 

Filmik ...

Napisano

Ja zamiast zwykłego posta wrzucam moją rozmowę z Huterem:

 

 

SHOGUN 3D 14:47:55

Cześć. Ja w sprawie kuli i materiału przezroczystości.

Huter 14:47:45

Słucham

SHOGUN 3D 14:48:06

Długo nad tym myslałem bo zabiłes mi ćwieka.... :)

Huter 14:48:18

W spraiwe pomocy? Czy innej?

Huter 14:48:28

hehe...

SHOGUN 3D 14:48:29

I doszedłem do wniosku, ze jest tylko jedna metoda , a i to niepewna.

SHOGUN 3D 14:48:42

W sprawie rozwiązania problemu.

Huter 14:49:07

Chętnie posłucham, choć proszę też i napiusanie postu ... moze rozpocznie sie dyskusja i wyjdą ciekawe rzeczy

SHOGUN 3D 14:49:19

otóż o ile mi sie wydaje sfera jest przed zanikiem półprzezroczysta, prawda?

SHOGUN 3D 14:49:27

ok.

Huter 14:49:56

bez znaczenia jaka jest ... chodzi mi o to, że ma dwa materiały ... i drugi powoduje, że nie widać tego co w środku

SHOGUN 3D 14:50:17

Otóz nie mam pewności czy to jest mozliwe, ale uważam, że zarówno sfera, jak i obiekty wewnatrz powinny w tym celu stanowic jeden obiekt.

SHOGUN 3D 14:50:58

o tym samym materiale typu multi - level material.

Huter 14:51:15

chce zrobić osłone przeźroczystości dla mojego wymodelowanego myśliwca - który składa się z wielu obiektów i każdy z tych obiektów składa się z materiałów, pare jest bardzo skomplikowanych

SHOGUN 3D 14:51:34

Tak myslałłem.

Huter 14:53:02

zrobiłem coś takiego jak proponujesz, ale gdy myśliwiec nie miał materiałów ... z materiałami jest troche problemu ... najchętniej to bym w ogóle nie wnikał w materiały myśłiwca ...

SHOGUN 3D 14:53:08

jeśli wszystko to zostanie połączone w jednym materiale, którego rózne parametry będą przypisane róznym poligonom jednego obiektu, to da sie zasymulować płynne wprowadzenie jednego z tych materiałów, jako dominującego.

Huter 14:53:10

jeśli mowa o ich przeźroczystości

SHOGUN 3D 14:54:09

Hmmm... jest jeszcze cos takiego, jak płynna gradientowa zmiana materiałów.

SHOGUN 3D 14:54:54

tylko kazdy obiekt musiałby wówczas od klatki x do latki y przybrać płynnie materiał przezroczystości.

Huter 14:55:39

nie mam teraz maxia więc w sumie nie jestem w stanie analizować tego co mówisz ...

Huter 14:56:11

przy maxie i przy moim myśliwcu będę wieczorem .... byłbym wdzięczny za wyczerpującego posta w temacie

SHOGUN 3D 14:56:25

A że ten materiał jest animowany, to z punktu widzenia kamery cięzko bedzie nałozyc mapowanie widzialnosci i niewidzialności sfery tak, by pokryło sie ono z mapowaniem obiektów.

Huter 14:56:45

no właśnie ... i tu jest mój problem

SHOGUN 3D 14:57:13

chyba, ze jakos dałoby sie potraktowac sferę jako environment dkal modelu i mapowania.

Huter 14:57:23

Oglądałeś może serial Gwiezdne Wrota?

SHOGUN 3D 14:57:27

Ale to tez byłoby trudne.

SHOGUN 3D 14:57:34

Tak.

Huter 14:57:54

W kilku odcinkach myśliwce wroga ludzi tak płynnie znikały ... coś w tym stylu chce pozyskać

Huter 14:58:12

tyle, że u mnie jest sfera ... ale znikanie ma być prawie identyczne

SHOGUN 3D 14:58:30

wiesz, zastanawiam sie, czy nie zrobic ego nie z poziomu materiałów, tylko montażu.

SHOGUN 3D 14:59:07

aby znikanie było animowana maską wycietą, czy skopiowana z tła.

SHOGUN 3D 14:59:33

ale to by juz była robota w 2D.

SHOGUN 3D 14:59:46

i wówczas byłoby to płynne.

Huter 14:59:48

Myślałem nad tym ...

SHOGUN 3D 15:00:36

i co?

Huter 15:00:55

mam odpowiednie nawet programy ... ale w maxie mógłbym robić przeźroczystość gdy tylko zechce ... a tutaj? jak zmienie scene będę musiał znowu za 2D łapać ...

Huter 15:01:12

tylko, że mam kłopot jak się zabrac za to w maxie ... heh

SHOGUN 3D 15:02:12

Rozumiem, ale tutaj cały kłopot to po prostu mapowanie, dostosowane do punktu widzenia.

Huter 15:02:17

to ma być animacja jak sie zapewne domyślasz ... i scenariusz przewiduje, że on w miejscu zniknie a nie w locie co nawet wzywa do pracy 2D

Huter 15:02:55

hmmm... a w ogóle jaki masz nick na forum?

SHOGUN 3D 15:02:58

na upartego móglbys przez tydzień siedziec nad tym robiąc unwrapa do animowanego znikania i miałbys to zrobione perfekcyjnie.

SHOGUN 3D 15:03:26

Shogun 3D. przepraszam, straszna świnia jestem, że sie nie przedstawiłem.

Huter 15:03:38

Ja jestem cierpliwy - ale nie aż tak

Huter 15:03:58

Nic nie szkodzi - dodam sobie Ciebie

SHOGUN 3D 15:04:05

ale to byłoby perfekcyne znikanie bez ruchu kamery wzgledem mysliwca.

Huter 15:05:11

wiem wiem ... ale to będzie chwila w animce ... a tyle siedzieć dla 3 sekund mi się ... no cóż ... nie chce ...

Huter 15:05:42

choć może i bym to zrobił dla siebie bo to ciekawe zagadnienie

Huter 15:06:10

ale w obecnym czasie nie mam dużo czasu, a mam inne projekty

SHOGUN 3D 15:06:17

chyba, że nałozyłbys jakis kontroler typu look at na gizmo modyfikatora unwrap.

SHOGUN 3D 15:07:08

I wówczas cale mapowanie znikania odbywaloby sie przodem do kamery, niezaleznie od połozenia mysliwca wzgledem niej.

SHOGUN 3D 15:07:33

Rozumiem.

Huter 15:08:53

czekaj

Huter 15:08:55

mam pomysł

SHOGUN 3D 15:08:57

ok.

Huter 15:09:10

nie wiem, może go ocenisz - już mówie

SHOGUN 3D 15:09:19

słucham.

Huter 15:09:28

czy udałoby sie wyrenderować osobno myśliwca i osobno otoczenie

SHOGUN 3D 15:09:38

tak.

Huter 15:09:38

mając osobnego myśłiwca w animce w plikach png

Huter 15:10:03

połączyć je w programie do edycji filmów ... i tam dokonać jego zniknięcia

Huter 15:10:15

połączyć z otoczeniem

Huter 15:10:35

program oczywiście nadaje kanał przeźroczystości

SHOGUN 3D 15:10:54

No o tym mówiłem, tylko ja myslałem o masce zasłaniającej mysliwca, a Ty o znikajacym mysliwcu, co w sumie wychodzi na to samo.

SHOGUN 3D 15:11:04

tak.

Huter 15:11:21

Widocznie Cie nie zrozumiałem

SHOGUN 3D 15:11:26

:)

Huter 15:11:32

Ale chyba tak zrobię

Huter 15:11:48

WIELKIE DZIĘKI

SHOGUN 3D 15:12:00

ok. więc na wszelki wypadek wrzuce na forum nasz dialog, może sie komus przyda, ok?

Huter 15:12:08

Pewnie

SHOGUN 3D 15:30:42

Heh, najciemniej jest pod latarnią.

Huter 15:31:28

to znaczy?

SHOGUN 3D 15:31:30

Przeciez mapowanie materialu znikania moze byc nałozone planarnie na caly obiekt razem z kulą

SHOGUN 3D 15:32:06

wystarczy przypisać gizmu mapowania kontroler look at skierowany na kamerę i gotowe.

Huter 15:32:54

a tutaj chyba moja wiedza nie sięga ... możesz coś więcej dodać?

SHOGUN 3D 15:33:28

jest zwykły modyfikator UVWmap, prawda?

Huter 15:33:39

tak

SHOGUN 3D 15:33:43

i ma on podstawowe mapowanie typu planar.

Huter 15:33:56

tak

SHOGUN 3D 15:34:56

i jak nałozysz takie mapowanie na obiekt, to niezaleznie od jego kształtu obraz bedzie skierowany tyklko w jedna stronę.

SHOGUN 3D 15:35:35

i jak sie bedzie na niego patrzyło z punktu prostopadłego, nad obrazem, to w sumie będzie widac ten obraz.

Huter 15:36:13

rozumiem

SHOGUN 3D 15:36:34

proste? jak schemat gwoździa.

Huter 15:37:06

hmmm... muszę to sprawdzić ... niech no ja dorwe maxia

Huter 15:37:24

chyba zaczynam kapować o co Ci chodzi

SHOGUN 3D 15:38:30

tylko jest jeden problem, mianowicie mapowanie musi sie idealnie nakladac przy kazdym z obiektów.najlepiej by było aby to byl jeden materiał multi - sub object.

SHOGUN 3D 15:38:42

dla jednego obiektu.

Huter 15:39:10

z tym może być problem, ale jeśli wynik będzie jaki myśle ... poświęce czas na to

Napisano

A ja ze swojej strony chciałbym jeszcze raz podziękować Shogunowi 3D ... i zaprosić do dyskusji - może ktoś ma coś do powiedzenia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności