Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Nie wiem czy to sprawa materiałów czy ustawienia maxa (czy to w ogóle możliwe) - dla tego piszę tu.

 

 

Dla ułatwienia opisu problemu zapodałem grafikę.

 

 

Chciałbym by moja kula była materiałem "niewidzialności" ... powiedzmy, że box w kuli to masa obiektów pełnych detali które mają znikać (maskować się) ... chciałbym, aby kula stała się przeźroczysta, ale ze swoją przeźroczystością zabrała to co jest w niej ... czyli znika kula - znika jej wnetrze ...

 

Robiłem to w taki sposób - każdy element w tej samej chwili i tak samo długo stawały się przeźroczyste ... ale jest to kłopotliwe ... czy da się zrobić by znikająca kula powodowała znikanie tego co w środku ... mam ładny animowany materiał który wygląda jakby ciecz płwyająca. Jeden materiał zaczyna dominować nad innym i ten inny chciałbym aby nadawał przeźroczystość - miałbym efektywne znikanie ... ktoś może mnie nakierować na drogę rozwiązania problemu?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 904
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Czy ktoś w ogóle spotkał się z czyms takim?

 

 

Edycja:

 

Inaczej spytam ... może dodam filmik by bardziej zobrazować mój problem :)

 

Zakładamy, że kula jest cały czas przeźroczysta ... a kiedy drugi materiał dominuje (w tym przypadku przeźroczysty) powoduje on zanik widzenia tego co jest w środku kuli a raczej sfery - tak więc obiekt w środku nie znika w każdym miejscu tak samo - tylko w jednym troche zniknie, w innym więcej, a w innym w ogóle aż po pewnym czasie znika w całości :)

 

Filmik ...

Napisano

Ja zamiast zwykłego posta wrzucam moją rozmowę z Huterem:

 

 

SHOGUN 3D 14:47:55

Cześć. Ja w sprawie kuli i materiału przezroczystości.

Huter 14:47:45

Słucham

SHOGUN 3D 14:48:06

Długo nad tym myslałem bo zabiłes mi ćwieka.... :)

Huter 14:48:18

W spraiwe pomocy? Czy innej?

Huter 14:48:28

hehe...

SHOGUN 3D 14:48:29

I doszedłem do wniosku, ze jest tylko jedna metoda , a i to niepewna.

SHOGUN 3D 14:48:42

W sprawie rozwiązania problemu.

Huter 14:49:07

Chętnie posłucham, choć proszę też i napiusanie postu ... moze rozpocznie sie dyskusja i wyjdą ciekawe rzeczy

SHOGUN 3D 14:49:19

otóż o ile mi sie wydaje sfera jest przed zanikiem półprzezroczysta, prawda?

SHOGUN 3D 14:49:27

ok.

Huter 14:49:56

bez znaczenia jaka jest ... chodzi mi o to, że ma dwa materiały ... i drugi powoduje, że nie widać tego co w środku

SHOGUN 3D 14:50:17

Otóz nie mam pewności czy to jest mozliwe, ale uważam, że zarówno sfera, jak i obiekty wewnatrz powinny w tym celu stanowic jeden obiekt.

SHOGUN 3D 14:50:58

o tym samym materiale typu multi - level material.

Huter 14:51:15

chce zrobić osłone przeźroczystości dla mojego wymodelowanego myśliwca - który składa się z wielu obiektów i każdy z tych obiektów składa się z materiałów, pare jest bardzo skomplikowanych

SHOGUN 3D 14:51:34

Tak myslałłem.

Huter 14:53:02

zrobiłem coś takiego jak proponujesz, ale gdy myśliwiec nie miał materiałów ... z materiałami jest troche problemu ... najchętniej to bym w ogóle nie wnikał w materiały myśłiwca ...

SHOGUN 3D 14:53:08

jeśli wszystko to zostanie połączone w jednym materiale, którego rózne parametry będą przypisane róznym poligonom jednego obiektu, to da sie zasymulować płynne wprowadzenie jednego z tych materiałów, jako dominującego.

Huter 14:53:10

jeśli mowa o ich przeźroczystości

SHOGUN 3D 14:54:09

Hmmm... jest jeszcze cos takiego, jak płynna gradientowa zmiana materiałów.

SHOGUN 3D 14:54:54

tylko kazdy obiekt musiałby wówczas od klatki x do latki y przybrać płynnie materiał przezroczystości.

Huter 14:55:39

nie mam teraz maxia więc w sumie nie jestem w stanie analizować tego co mówisz ...

Huter 14:56:11

przy maxie i przy moim myśliwcu będę wieczorem .... byłbym wdzięczny za wyczerpującego posta w temacie

SHOGUN 3D 14:56:25

A że ten materiał jest animowany, to z punktu widzenia kamery cięzko bedzie nałozyc mapowanie widzialnosci i niewidzialności sfery tak, by pokryło sie ono z mapowaniem obiektów.

Huter 14:56:45

no właśnie ... i tu jest mój problem

SHOGUN 3D 14:57:13

chyba, ze jakos dałoby sie potraktowac sferę jako environment dkal modelu i mapowania.

Huter 14:57:23

Oglądałeś może serial Gwiezdne Wrota?

SHOGUN 3D 14:57:27

Ale to tez byłoby trudne.

SHOGUN 3D 14:57:34

Tak.

Huter 14:57:54

W kilku odcinkach myśliwce wroga ludzi tak płynnie znikały ... coś w tym stylu chce pozyskać

Huter 14:58:12

tyle, że u mnie jest sfera ... ale znikanie ma być prawie identyczne

SHOGUN 3D 14:58:30

wiesz, zastanawiam sie, czy nie zrobic ego nie z poziomu materiałów, tylko montażu.

SHOGUN 3D 14:59:07

aby znikanie było animowana maską wycietą, czy skopiowana z tła.

SHOGUN 3D 14:59:33

ale to by juz była robota w 2D.

SHOGUN 3D 14:59:46

i wówczas byłoby to płynne.

Huter 14:59:48

Myślałem nad tym ...

SHOGUN 3D 15:00:36

i co?

Huter 15:00:55

mam odpowiednie nawet programy ... ale w maxie mógłbym robić przeźroczystość gdy tylko zechce ... a tutaj? jak zmienie scene będę musiał znowu za 2D łapać ...

Huter 15:01:12

tylko, że mam kłopot jak się zabrac za to w maxie ... heh

SHOGUN 3D 15:02:12

Rozumiem, ale tutaj cały kłopot to po prostu mapowanie, dostosowane do punktu widzenia.

Huter 15:02:17

to ma być animacja jak sie zapewne domyślasz ... i scenariusz przewiduje, że on w miejscu zniknie a nie w locie co nawet wzywa do pracy 2D

Huter 15:02:55

hmmm... a w ogóle jaki masz nick na forum?

SHOGUN 3D 15:02:58

na upartego móglbys przez tydzień siedziec nad tym robiąc unwrapa do animowanego znikania i miałbys to zrobione perfekcyjnie.

SHOGUN 3D 15:03:26

Shogun 3D. przepraszam, straszna świnia jestem, że sie nie przedstawiłem.

Huter 15:03:38

Ja jestem cierpliwy - ale nie aż tak

Huter 15:03:58

Nic nie szkodzi - dodam sobie Ciebie

SHOGUN 3D 15:04:05

ale to byłoby perfekcyne znikanie bez ruchu kamery wzgledem mysliwca.

Huter 15:05:11

wiem wiem ... ale to będzie chwila w animce ... a tyle siedzieć dla 3 sekund mi się ... no cóż ... nie chce ...

Huter 15:05:42

choć może i bym to zrobił dla siebie bo to ciekawe zagadnienie

Huter 15:06:10

ale w obecnym czasie nie mam dużo czasu, a mam inne projekty

SHOGUN 3D 15:06:17

chyba, że nałozyłbys jakis kontroler typu look at na gizmo modyfikatora unwrap.

SHOGUN 3D 15:07:08

I wówczas cale mapowanie znikania odbywaloby sie przodem do kamery, niezaleznie od połozenia mysliwca wzgledem niej.

SHOGUN 3D 15:07:33

Rozumiem.

Huter 15:08:53

czekaj

Huter 15:08:55

mam pomysł

SHOGUN 3D 15:08:57

ok.

Huter 15:09:10

nie wiem, może go ocenisz - już mówie

SHOGUN 3D 15:09:19

słucham.

Huter 15:09:28

czy udałoby sie wyrenderować osobno myśliwca i osobno otoczenie

SHOGUN 3D 15:09:38

tak.

Huter 15:09:38

mając osobnego myśłiwca w animce w plikach png

Huter 15:10:03

połączyć je w programie do edycji filmów ... i tam dokonać jego zniknięcia

Huter 15:10:15

połączyć z otoczeniem

Huter 15:10:35

program oczywiście nadaje kanał przeźroczystości

SHOGUN 3D 15:10:54

No o tym mówiłem, tylko ja myslałem o masce zasłaniającej mysliwca, a Ty o znikajacym mysliwcu, co w sumie wychodzi na to samo.

SHOGUN 3D 15:11:04

tak.

Huter 15:11:21

Widocznie Cie nie zrozumiałem

SHOGUN 3D 15:11:26

:)

Huter 15:11:32

Ale chyba tak zrobię

Huter 15:11:48

WIELKIE DZIĘKI

SHOGUN 3D 15:12:00

ok. więc na wszelki wypadek wrzuce na forum nasz dialog, może sie komus przyda, ok?

Huter 15:12:08

Pewnie

SHOGUN 3D 15:30:42

Heh, najciemniej jest pod latarnią.

Huter 15:31:28

to znaczy?

SHOGUN 3D 15:31:30

Przeciez mapowanie materialu znikania moze byc nałozone planarnie na caly obiekt razem z kulą

SHOGUN 3D 15:32:06

wystarczy przypisać gizmu mapowania kontroler look at skierowany na kamerę i gotowe.

Huter 15:32:54

a tutaj chyba moja wiedza nie sięga ... możesz coś więcej dodać?

SHOGUN 3D 15:33:28

jest zwykły modyfikator UVWmap, prawda?

Huter 15:33:39

tak

SHOGUN 3D 15:33:43

i ma on podstawowe mapowanie typu planar.

Huter 15:33:56

tak

SHOGUN 3D 15:34:56

i jak nałozysz takie mapowanie na obiekt, to niezaleznie od jego kształtu obraz bedzie skierowany tyklko w jedna stronę.

SHOGUN 3D 15:35:35

i jak sie bedzie na niego patrzyło z punktu prostopadłego, nad obrazem, to w sumie będzie widac ten obraz.

Huter 15:36:13

rozumiem

SHOGUN 3D 15:36:34

proste? jak schemat gwoździa.

Huter 15:37:06

hmmm... muszę to sprawdzić ... niech no ja dorwe maxia

Huter 15:37:24

chyba zaczynam kapować o co Ci chodzi

SHOGUN 3D 15:38:30

tylko jest jeden problem, mianowicie mapowanie musi sie idealnie nakladac przy kazdym z obiektów.najlepiej by było aby to byl jeden materiał multi - sub object.

SHOGUN 3D 15:38:42

dla jednego obiektu.

Huter 15:39:10

z tym może być problem, ale jeśli wynik będzie jaki myśle ... poświęce czas na to

Napisano
  • Autor

A ja ze swojej strony chciałbym jeszcze raz podziękować Shogunowi 3D ... i zaprosić do dyskusji - może ktoś ma coś do powiedzenia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności