Napisano 8 Listopad 200519 l Witam Nie wiem czy to sprawa materiałów czy ustawienia maxa (czy to w ogóle możliwe) - dla tego piszę tu. Dla ułatwienia opisu problemu zapodałem grafikę. Chciałbym by moja kula była materiałem "niewidzialności" ... powiedzmy, że box w kuli to masa obiektów pełnych detali które mają znikać (maskować się) ... chciałbym, aby kula stała się przeźroczysta, ale ze swoją przeźroczystością zabrała to co jest w niej ... czyli znika kula - znika jej wnetrze ... Robiłem to w taki sposób - każdy element w tej samej chwili i tak samo długo stawały się przeźroczyste ... ale jest to kłopotliwe ... czy da się zrobić by znikająca kula powodowała znikanie tego co w środku ... mam ładny animowany materiał który wygląda jakby ciecz płwyająca. Jeden materiał zaczyna dominować nad innym i ten inny chciałbym aby nadawał przeźroczystość - miałbym efektywne znikanie ... ktoś może mnie nakierować na drogę rozwiązania problemu?
Napisano 12 Listopad 200519 l Autor Czy ktoś w ogóle spotkał się z czyms takim? Edycja: Inaczej spytam ... może dodam filmik by bardziej zobrazować mój problem :) Zakładamy, że kula jest cały czas przeźroczysta ... a kiedy drugi materiał dominuje (w tym przypadku przeźroczysty) powoduje on zanik widzenia tego co jest w środku kuli a raczej sfery - tak więc obiekt w środku nie znika w każdym miejscu tak samo - tylko w jednym troche zniknie, w innym więcej, a w innym w ogóle aż po pewnym czasie znika w całości :) Filmik ...
Napisano 12 Listopad 200519 l Ja zamiast zwykłego posta wrzucam moją rozmowę z Huterem: SHOGUN 3D 14:47:55 Cześć. Ja w sprawie kuli i materiału przezroczystości. Huter 14:47:45 Słucham SHOGUN 3D 14:48:06 Długo nad tym myslałem bo zabiłes mi ćwieka.... :) Huter 14:48:18 W spraiwe pomocy? Czy innej? Huter 14:48:28 hehe... SHOGUN 3D 14:48:29 I doszedłem do wniosku, ze jest tylko jedna metoda , a i to niepewna. SHOGUN 3D 14:48:42 W sprawie rozwiązania problemu. Huter 14:49:07 Chętnie posłucham, choć proszę też i napiusanie postu ... moze rozpocznie sie dyskusja i wyjdą ciekawe rzeczy SHOGUN 3D 14:49:19 otóż o ile mi sie wydaje sfera jest przed zanikiem półprzezroczysta, prawda? SHOGUN 3D 14:49:27 ok. Huter 14:49:56 bez znaczenia jaka jest ... chodzi mi o to, że ma dwa materiały ... i drugi powoduje, że nie widać tego co w środku SHOGUN 3D 14:50:17 Otóz nie mam pewności czy to jest mozliwe, ale uważam, że zarówno sfera, jak i obiekty wewnatrz powinny w tym celu stanowic jeden obiekt. SHOGUN 3D 14:50:58 o tym samym materiale typu multi - level material. Huter 14:51:15 chce zrobić osłone przeźroczystości dla mojego wymodelowanego myśliwca - który składa się z wielu obiektów i każdy z tych obiektów składa się z materiałów, pare jest bardzo skomplikowanych SHOGUN 3D 14:51:34 Tak myslałłem. Huter 14:53:02 zrobiłem coś takiego jak proponujesz, ale gdy myśliwiec nie miał materiałów ... z materiałami jest troche problemu ... najchętniej to bym w ogóle nie wnikał w materiały myśłiwca ... SHOGUN 3D 14:53:08 jeśli wszystko to zostanie połączone w jednym materiale, którego rózne parametry będą przypisane róznym poligonom jednego obiektu, to da sie zasymulować płynne wprowadzenie jednego z tych materiałów, jako dominującego. Huter 14:53:10 jeśli mowa o ich przeźroczystości SHOGUN 3D 14:54:09 Hmmm... jest jeszcze cos takiego, jak płynna gradientowa zmiana materiałów. SHOGUN 3D 14:54:54 tylko kazdy obiekt musiałby wówczas od klatki x do latki y przybrać płynnie materiał przezroczystości. Huter 14:55:39 nie mam teraz maxia więc w sumie nie jestem w stanie analizować tego co mówisz ... Huter 14:56:11 przy maxie i przy moim myśliwcu będę wieczorem .... byłbym wdzięczny za wyczerpującego posta w temacie SHOGUN 3D 14:56:25 A że ten materiał jest animowany, to z punktu widzenia kamery cięzko bedzie nałozyc mapowanie widzialnosci i niewidzialności sfery tak, by pokryło sie ono z mapowaniem obiektów. Huter 14:56:45 no właśnie ... i tu jest mój problem SHOGUN 3D 14:57:13 chyba, ze jakos dałoby sie potraktowac sferę jako environment dkal modelu i mapowania. Huter 14:57:23 Oglądałeś może serial Gwiezdne Wrota? SHOGUN 3D 14:57:27 Ale to tez byłoby trudne. SHOGUN 3D 14:57:34 Tak. Huter 14:57:54 W kilku odcinkach myśliwce wroga ludzi tak płynnie znikały ... coś w tym stylu chce pozyskać Huter 14:58:12 tyle, że u mnie jest sfera ... ale znikanie ma być prawie identyczne SHOGUN 3D 14:58:30 wiesz, zastanawiam sie, czy nie zrobic ego nie z poziomu materiałów, tylko montażu. SHOGUN 3D 14:59:07 aby znikanie było animowana maską wycietą, czy skopiowana z tła. SHOGUN 3D 14:59:33 ale to by juz była robota w 2D. SHOGUN 3D 14:59:46 i wówczas byłoby to płynne. Huter 14:59:48 Myślałem nad tym ... SHOGUN 3D 15:00:36 i co? Huter 15:00:55 mam odpowiednie nawet programy ... ale w maxie mógłbym robić przeźroczystość gdy tylko zechce ... a tutaj? jak zmienie scene będę musiał znowu za 2D łapać ... Huter 15:01:12 tylko, że mam kłopot jak się zabrac za to w maxie ... heh SHOGUN 3D 15:02:12 Rozumiem, ale tutaj cały kłopot to po prostu mapowanie, dostosowane do punktu widzenia. Huter 15:02:17 to ma być animacja jak sie zapewne domyślasz ... i scenariusz przewiduje, że on w miejscu zniknie a nie w locie co nawet wzywa do pracy 2D Huter 15:02:55 hmmm... a w ogóle jaki masz nick na forum? SHOGUN 3D 15:02:58 na upartego móglbys przez tydzień siedziec nad tym robiąc unwrapa do animowanego znikania i miałbys to zrobione perfekcyjnie. SHOGUN 3D 15:03:26 Shogun 3D. przepraszam, straszna świnia jestem, że sie nie przedstawiłem. Huter 15:03:38 Ja jestem cierpliwy - ale nie aż tak Huter 15:03:58 Nic nie szkodzi - dodam sobie Ciebie SHOGUN 3D 15:04:05 ale to byłoby perfekcyne znikanie bez ruchu kamery wzgledem mysliwca. Huter 15:05:11 wiem wiem ... ale to będzie chwila w animce ... a tyle siedzieć dla 3 sekund mi się ... no cóż ... nie chce ... Huter 15:05:42 choć może i bym to zrobił dla siebie bo to ciekawe zagadnienie Huter 15:06:10 ale w obecnym czasie nie mam dużo czasu, a mam inne projekty SHOGUN 3D 15:06:17 chyba, że nałozyłbys jakis kontroler typu look at na gizmo modyfikatora unwrap. SHOGUN 3D 15:07:08 I wówczas cale mapowanie znikania odbywaloby sie przodem do kamery, niezaleznie od połozenia mysliwca wzgledem niej. SHOGUN 3D 15:07:33 Rozumiem. Huter 15:08:53 czekaj Huter 15:08:55 mam pomysł SHOGUN 3D 15:08:57 ok. Huter 15:09:10 nie wiem, może go ocenisz - już mówie SHOGUN 3D 15:09:19 słucham. Huter 15:09:28 czy udałoby sie wyrenderować osobno myśliwca i osobno otoczenie SHOGUN 3D 15:09:38 tak. Huter 15:09:38 mając osobnego myśłiwca w animce w plikach png Huter 15:10:03 połączyć je w programie do edycji filmów ... i tam dokonać jego zniknięcia Huter 15:10:15 połączyć z otoczeniem Huter 15:10:35 program oczywiście nadaje kanał przeźroczystości SHOGUN 3D 15:10:54 No o tym mówiłem, tylko ja myslałem o masce zasłaniającej mysliwca, a Ty o znikajacym mysliwcu, co w sumie wychodzi na to samo. SHOGUN 3D 15:11:04 tak. Huter 15:11:21 Widocznie Cie nie zrozumiałem SHOGUN 3D 15:11:26 :) Huter 15:11:32 Ale chyba tak zrobię Huter 15:11:48 WIELKIE DZIĘKI SHOGUN 3D 15:12:00 ok. więc na wszelki wypadek wrzuce na forum nasz dialog, może sie komus przyda, ok? Huter 15:12:08 Pewnie SHOGUN 3D 15:30:42 Heh, najciemniej jest pod latarnią. Huter 15:31:28 to znaczy? SHOGUN 3D 15:31:30 Przeciez mapowanie materialu znikania moze byc nałozone planarnie na caly obiekt razem z kulą SHOGUN 3D 15:32:06 wystarczy przypisać gizmu mapowania kontroler look at skierowany na kamerę i gotowe. Huter 15:32:54 a tutaj chyba moja wiedza nie sięga ... możesz coś więcej dodać? SHOGUN 3D 15:33:28 jest zwykły modyfikator UVWmap, prawda? Huter 15:33:39 tak SHOGUN 3D 15:33:43 i ma on podstawowe mapowanie typu planar. Huter 15:33:56 tak SHOGUN 3D 15:34:56 i jak nałozysz takie mapowanie na obiekt, to niezaleznie od jego kształtu obraz bedzie skierowany tyklko w jedna stronę. SHOGUN 3D 15:35:35 i jak sie bedzie na niego patrzyło z punktu prostopadłego, nad obrazem, to w sumie będzie widac ten obraz. Huter 15:36:13 rozumiem SHOGUN 3D 15:36:34 proste? jak schemat gwoździa. Huter 15:37:06 hmmm... muszę to sprawdzić ... niech no ja dorwe maxia Huter 15:37:24 chyba zaczynam kapować o co Ci chodzi SHOGUN 3D 15:38:30 tylko jest jeden problem, mianowicie mapowanie musi sie idealnie nakladac przy kazdym z obiektów.najlepiej by było aby to byl jeden materiał multi - sub object. SHOGUN 3D 15:38:42 dla jednego obiektu. Huter 15:39:10 z tym może być problem, ale jeśli wynik będzie jaki myśle ... poświęce czas na to
Napisano 12 Listopad 200519 l Autor A ja ze swojej strony chciałbym jeszcze raz podziękować Shogunowi 3D ... i zaprosić do dyskusji - może ktoś ma coś do powiedzenia ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto