Adrianboss Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 Tak jak w temacie. Co zrobić żeby światło nie oddziałowywało na obiekty (światło mr Area Spot). Gdyz gdy wstawię światło mam wszystkie obiekty bardzo ciemne, a swiatło jest odwrócone w innym kierunku a świeci na obiekty z tyłu. Prosze o pomoc
xeav Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 w opcjach światła jest takie coś jak exclude
Adrianboss Napisano 17 Listopad 2005 Autor Napisano 17 Listopad 2005 dałem wszystkie obiekty do exclude ale nie pomogło. :/
VGT Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Standardowo scena jest oświetlona 1 lub 2 światłami omni, jest to tak zwane default lighting. Jeśli wtawisz do sceny jakiekolwiek światło, default lighting jest automatycznie wyłączane, wtedy musisz oświetlić scene własnymi światłami. Jeżeli potrzebujesz rozwiązania Twojego problemu tylko w viewporcie, wciśnij CTRL+L. Jeśli chodzi także o render, po wykonaniu powyższego zrób jeszcze: 1. views -> add default light to scene 1.1. jeśli powyższa opcja jest nieaktywna: kliknij RMB na nazwie viewportu -> configure -> zaznacz 'default lighting' i '2 lights', nastepnie ponownie wykonaj pkt. 1 2. W nowo otwartym oknie wciśnij OK Spowoduje to dodanie do sceny domyślnego oświetlenia jako obiektów. lub mniej cudowania: po prostu oświetl scenę własnymi światłami, do czego właściwie na końcu i tak dojdzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się