Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie. Co zrobić żeby światło nie oddziałowywało na obiekty (światło mr Area Spot). Gdyz gdy wstawię światło mam wszystkie obiekty bardzo ciemne, a swiatło jest odwrócone w innym kierunku a świeci na obiekty z tyłu. Prosze o pomoc

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Standardowo scena jest oświetlona 1 lub 2 światłami omni, jest to tak zwane default lighting. Jeśli wtawisz do sceny jakiekolwiek światło, default lighting jest automatycznie wyłączane, wtedy musisz oświetlić scene własnymi światłami.

 

Jeżeli potrzebujesz rozwiązania Twojego problemu tylko w viewporcie, wciśnij CTRL+L.

 

Jeśli chodzi także o render, po wykonaniu powyższego zrób jeszcze:

 

1. views -> add default light to scene

1.1. jeśli powyższa opcja jest nieaktywna: kliknij RMB na nazwie viewportu -> configure -> zaznacz 'default lighting' i '2 lights', nastepnie ponownie wykonaj pkt. 1

2. W nowo otwartym oknie wciśnij OK

 

Spowoduje to dodanie do sceny domyślnego oświetlenia jako obiektów.

 

lub mniej cudowania: po prostu oświetl scenę własnymi światłami, do czego właściwie na końcu i tak dojdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności