himek Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 Witam - zakladam tego VIPA poniewaz stworzenie wizualizacji mojej uczelni to temat mojej pracy inz. Tzn mamy zrobic wizualizacje jako avi (budynkow ktore powstaja) a potem oprogramowac to w openGL-u(poniewaz jestem studentem informatyki stosowanej musi byc programowanie - po budynku bedzie mozna chodzic - przynajmniej po jego czesci) Narazie nie ma zabardzo czego oceniac - ale do czerwca chce sie obronic wiec wasza pomoc bedzie niezbedna :P pozdrawiam i w razie kolejnych wizek prosze o komentarze wraz z opisem ulepszen:) dziekuje i do przeczytania:)
Kuciel Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 no no czekam z niecierpliwoscia na updaty :)
sysol Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 Witam Himek ja i kolega też robimy wizke naszej uczelni juz mamy praktycznie całość + silnik zrobione tylko eksporter z maxa pod silnik nam jakies krzaki dokłada jeśli mógłbyś napisać jak masz zamiar to eksportować to byłbym wdzięczny. Widze, że masz przynajmniej jakieś plany uczelni bo u nas hehe było z tym dość ciężko !! Życzę powodzenia i czekam na kolejne wrzuty... Jakbyś potrzebował jakiejś pomocy to pisz albo tutaj albo na @@@@@@ POZDRAWIAM !!
himek Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 hehe - spoko sysol :) bedziemy sie wspierac:) a kiedy masz termin oddania?? my z kolesiem narazie robimy w maxie i obczajamy openGL - a. Jak masz zamiara zalatwic chodzenie?? - sami robiliscie silnik do tego czy dzialacie na jakims open surce?? co do importu tego do openGl - to narazie nie mam jeszce planu jak to zrobie - wiem ze trzeba napisac jakas biblioteke - znajomy ma nam dac dopiero jakies materialy zeby sie tym zajac - bo jak pisalem projekt jest narazie w bardzo wstepnej fazie - hehe po 2 dniach pracy:) pozdraiwiam i na pewno bede sie kontaktowal co i jak --- a i jeszcze jedno - robicie tez srodek i czy martwicie sie iloscia poly - czy konwersja da rade?? My jesli bedzie cos sie rwalo to zrobimy prostszy model do openaGL-a a do avi uzyjemy tego bardziej zeczywistego:) pozdrawiam hej
himek Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 a i dzieki za "pozytywne" posty :D to mobilizuje do dalszej pracy hehe:D:D:D
sysol Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 Siemka Himek JA to robie z ramienia kółka graficznego, któro działa na mojej uczelni. Silnik pisał kolega, który zajmuje się takimi programistycznymi rzeczami a ja z kolegą zajęliśmy się modelami robimy spacer tylko w srodku z zewnatrz jest sama animacja już zrobiona przez starszy rocznik jak gdzieś wychwyce linka to tu wrzuce. No i poly troszke mamy takie ograniczane niby to miało być low ale no wyszło dość średnio hehe. Zobaczymy jeszcze walka z teksturami no i z tym silnikiem a dokładnie z eksporterem do pliku .my3d bo z takiego czegoś korzysta nasz silnik, straszne robią nam się takie powierzchnie, których wogóle w modelu nie ma a nie do końca wiemy CO TO MOŻE BYć. No ale posiedzimy pomyślimy może coś uda się zrobić... Pozdrawiam !!
himek Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 spoko Sysol:) widze ze sie bedziemy kontaktowac bo juz jestescie dalej niz my hehehe:) a macie gdzies turbo smoth uzyte?, albo podobne zaokraglacze? moze dlatego sie pojawiaja jakies smietki? wy robice to w oenGLu?? i podobno mozna tez klucze animacji zrobione w maxie zaimportowac do opena - wiesz cos o tym??
sysol Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 nie nie wiem nic o tym imporcie a co do smooth to nie mamy nigdzie uzyte bo po co w każdym razie wydaje nam się, że to eksporter nam to doklada bo zawsze sa w innych miejscach !! :] Jakoś to kiedyś zrobimy... Pozdrawiam
himek Napisano 30 Listopad 2005 Autor Napisano 30 Listopad 2005 no wiec maly update - narazie wszystko to przymiarka :)
wesoledi Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 wyglada calkiem dobrze, ale mala rada.. jesli to ma byc wrzucone w realtime to oszczedzaj na polygonach, optimize koniecznie sie spisze najlepiej :) co do samego procesu.. wystarczy wrzucic do ASE, zrobic loader (godzinka roboty :P) potem kolizje i mozna juz swobodnie chodzic :P Powodzenia, trzymam kciuki :)
himek Napisano 30 Listopad 2005 Autor Napisano 30 Listopad 2005 thx -- jak pisalem - to jest pierwsze podejscie do tematu - tzn raczej sam budynek zrobie jeszcze raz. Jak obczaje wszystkie haki z planow :P I mysle ze do avi bedzie podobny do tego a do oprogramowania raczej damy skrojony - pozyjemy zobaczymy :) thx za rade - wszytsko biore pod uwage :D:D:D:D:D
himek Napisano 4 Grudzień 2005 Autor Napisano 4 Grudzień 2005 mini update - dachem sie prosze nie przejmowac - dany zeby byl - jestem bliski konca - jak juz bede wiedzial jak wszystko zrobie to poniewaz mam na to czas zrobie budynek jeszcze raz - z lekka optymalizacja i z wieksza dbaloscia o szczegoly - tzn teraz jest ok 30 cm przeklamania a ma byc 2 - z oryginalem - pozdrawiam :) acha - bipedy maja po 180 cm wzrostu - to tak zeby pokazac "na oko" rozmiar budynku :) http://img40.imageshack.us/full.php?image=407dd.jpg http://img40.imageshack.us/full.php?image=359rf.jpg tak jak mowie - to raczej taki tescik :)
JmTm00 Napisano 5 Grudzień 2005 Napisano 5 Grudzień 2005 ...30 cm przeklamania czyli ze np. o 30 cm za wysoki? az taka precyzja potrzebna? myslisz ze to bedzie widac w skali calego budynku? Nie no, pytam bo jezeli bedzie mozna po tym chodzic to pewnie i tak nikt nie zauwazy, ale w sumie nie wiem moze tak musi byc czy jak...enyłej, Powodzenia.
himek Napisano 5 Grudzień 2005 Autor Napisano 5 Grudzień 2005 tzn - roznice w wymiarach(aktualnie) siegaja 30 - 40 cm. Mi to nie przeszkadza ale promotor obstaje przy 2cm - bo (co troszke uwazam za nierealne) jesli sie uda to ma byc mozliwosc ustawiania roznych sprzetow w pomieszczeniach - bo budynek dopiero powstaje. Ale walcze by nie trzeba bylo tego robic ;)
himek Napisano 13 Luty 2006 Autor Napisano 13 Luty 2006 ehh - zeby nie bylo ze watek umarl:) -- taki oto boxconcept. Wszytskie boxy beda poteksturowane ale raczej bez wiekszych szczegolow bo tylko jeden budynek bedzie zrobiony "dokladnie" - juz niedlugo siadam i robie to od nowa tak jak ma byc -- to wszytsko to taki pogladowy pokaz dla promotora. -----------------------------------------------> http://img367.imageshack.us/full.php?image=zewn47wy.jpg http://img367.imageshack.us/my.php?image=zewn67fy.jpg http://img367.imageshack.us/my.php?image=srodek6ce.jpg
himek Napisano 13 Luty 2006 Autor Napisano 13 Luty 2006 najprawdopodobniej bedziemy to programowac na silniku ogre -- robil ktos cos pod tym silnikiem ?? jest darmowy wiec spoko, ale sa male problemy z kompilacja tego stwora. Pocieszna rzecza jest to ze ogre przyswaja nawet zaimportowane shadery - tzn podobno i nie trzeba sie bawic z tymi wszytskimi ograniczeniami jakie maja niktore exportery -- powiem cos wiecej jak sie uda cos wiecej wymodzic :P jesli ktos dzialal na tym silniku prosze o opinie i sugestie -- dziekuje i pozdrawiam :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się