Napisano 18 Listopad 200519 l Witam - zakladam tego VIPA poniewaz stworzenie wizualizacji mojej uczelni to temat mojej pracy inz. Tzn mamy zrobic wizualizacje jako avi (budynkow ktore powstaja) a potem oprogramowac to w openGL-u(poniewaz jestem studentem informatyki stosowanej musi byc programowanie - po budynku bedzie mozna chodzic - przynajmniej po jego czesci) Narazie nie ma zabardzo czego oceniac - ale do czerwca chce sie obronic wiec wasza pomoc bedzie niezbedna :P pozdrawiam i w razie kolejnych wizek prosze o komentarze wraz z opisem ulepszen:) dziekuje i do przeczytania:)
Napisano 19 Listopad 200519 l Witam Himek ja i kolega też robimy wizke naszej uczelni juz mamy praktycznie całość + silnik zrobione tylko eksporter z maxa pod silnik nam jakies krzaki dokłada jeśli mógłbyś napisać jak masz zamiar to eksportować to byłbym wdzięczny. Widze, że masz przynajmniej jakieś plany uczelni bo u nas hehe było z tym dość ciężko !! Życzę powodzenia i czekam na kolejne wrzuty... Jakbyś potrzebował jakiejś pomocy to pisz albo tutaj albo na @@@@@@ POZDRAWIAM !!
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor hehe - spoko sysol :) bedziemy sie wspierac:) a kiedy masz termin oddania?? my z kolesiem narazie robimy w maxie i obczajamy openGL - a. Jak masz zamiara zalatwic chodzenie?? - sami robiliscie silnik do tego czy dzialacie na jakims open surce?? co do importu tego do openGl - to narazie nie mam jeszce planu jak to zrobie - wiem ze trzeba napisac jakas biblioteke - znajomy ma nam dac dopiero jakies materialy zeby sie tym zajac - bo jak pisalem projekt jest narazie w bardzo wstepnej fazie - hehe po 2 dniach pracy:) pozdraiwiam i na pewno bede sie kontaktowal co i jak --- a i jeszcze jedno - robicie tez srodek i czy martwicie sie iloscia poly - czy konwersja da rade?? My jesli bedzie cos sie rwalo to zrobimy prostszy model do openaGL-a a do avi uzyjemy tego bardziej zeczywistego:) pozdrawiam hej
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor a i dzieki za "pozytywne" posty :D to mobilizuje do dalszej pracy hehe:D:D:D
Napisano 19 Listopad 200519 l Siemka Himek JA to robie z ramienia kółka graficznego, któro działa na mojej uczelni. Silnik pisał kolega, który zajmuje się takimi programistycznymi rzeczami a ja z kolegą zajęliśmy się modelami robimy spacer tylko w srodku z zewnatrz jest sama animacja już zrobiona przez starszy rocznik jak gdzieś wychwyce linka to tu wrzuce. No i poly troszke mamy takie ograniczane niby to miało być low ale no wyszło dość średnio hehe. Zobaczymy jeszcze walka z teksturami no i z tym silnikiem a dokładnie z eksporterem do pliku .my3d bo z takiego czegoś korzysta nasz silnik, straszne robią nam się takie powierzchnie, których wogóle w modelu nie ma a nie do końca wiemy CO TO MOŻE BYć. No ale posiedzimy pomyślimy może coś uda się zrobić... Pozdrawiam !!
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor spoko Sysol:) widze ze sie bedziemy kontaktowac bo juz jestescie dalej niz my hehehe:) a macie gdzies turbo smoth uzyte?, albo podobne zaokraglacze? moze dlatego sie pojawiaja jakies smietki? wy robice to w oenGLu?? i podobno mozna tez klucze animacji zrobione w maxie zaimportowac do opena - wiesz cos o tym??
Napisano 20 Listopad 200519 l nie nie wiem nic o tym imporcie a co do smooth to nie mamy nigdzie uzyte bo po co w każdym razie wydaje nam się, że to eksporter nam to doklada bo zawsze sa w innych miejscach !! :] Jakoś to kiedyś zrobimy... Pozdrawiam
Napisano 30 Listopad 200519 l wyglada calkiem dobrze, ale mala rada.. jesli to ma byc wrzucone w realtime to oszczedzaj na polygonach, optimize koniecznie sie spisze najlepiej :) co do samego procesu.. wystarczy wrzucic do ASE, zrobic loader (godzinka roboty :P) potem kolizje i mozna juz swobodnie chodzic :P Powodzenia, trzymam kciuki :)
Napisano 30 Listopad 200519 l Autor thx -- jak pisalem - to jest pierwsze podejscie do tematu - tzn raczej sam budynek zrobie jeszcze raz. Jak obczaje wszystkie haki z planow :P I mysle ze do avi bedzie podobny do tego a do oprogramowania raczej damy skrojony - pozyjemy zobaczymy :) thx za rade - wszytsko biore pod uwage :D:D:D:D:D
Napisano 4 Grudzień 200519 l Autor mini update - dachem sie prosze nie przejmowac - dany zeby byl - jestem bliski konca - jak juz bede wiedzial jak wszystko zrobie to poniewaz mam na to czas zrobie budynek jeszcze raz - z lekka optymalizacja i z wieksza dbaloscia o szczegoly - tzn teraz jest ok 30 cm przeklamania a ma byc 2 - z oryginalem - pozdrawiam :) acha - bipedy maja po 180 cm wzrostu - to tak zeby pokazac "na oko" rozmiar budynku :) http://img40.imageshack.us/full.php?image=407dd.jpg http://img40.imageshack.us/full.php?image=359rf.jpg tak jak mowie - to raczej taki tescik :)
Napisano 5 Grudzień 200519 l ...30 cm przeklamania czyli ze np. o 30 cm za wysoki? az taka precyzja potrzebna? myslisz ze to bedzie widac w skali calego budynku? Nie no, pytam bo jezeli bedzie mozna po tym chodzic to pewnie i tak nikt nie zauwazy, ale w sumie nie wiem moze tak musi byc czy jak...enyłej, Powodzenia.
Napisano 5 Grudzień 200519 l Autor tzn - roznice w wymiarach(aktualnie) siegaja 30 - 40 cm. Mi to nie przeszkadza ale promotor obstaje przy 2cm - bo (co troszke uwazam za nierealne) jesli sie uda to ma byc mozliwosc ustawiania roznych sprzetow w pomieszczeniach - bo budynek dopiero powstaje. Ale walcze by nie trzeba bylo tego robic ;)
Napisano 13 Luty 200619 l Autor ehh - zeby nie bylo ze watek umarl:) -- taki oto boxconcept. Wszytskie boxy beda poteksturowane ale raczej bez wiekszych szczegolow bo tylko jeden budynek bedzie zrobiony "dokladnie" - juz niedlugo siadam i robie to od nowa tak jak ma byc -- to wszytsko to taki pogladowy pokaz dla promotora. -----------------------------------------------> http://img367.imageshack.us/full.php?image=zewn47wy.jpg http://img367.imageshack.us/my.php?image=zewn67fy.jpg http://img367.imageshack.us/my.php?image=srodek6ce.jpg
Napisano 13 Luty 200619 l Autor najprawdopodobniej bedziemy to programowac na silniku ogre -- robil ktos cos pod tym silnikiem ?? jest darmowy wiec spoko, ale sa male problemy z kompilacja tego stwora. Pocieszna rzecza jest to ze ogre przyswaja nawet zaimportowane shadery - tzn podobno i nie trzeba sie bawic z tymi wszytskimi ograniczeniami jakie maja niktore exportery -- powiem cos wiecej jak sie uda cos wiecej wymodzic :P jesli ktos dzialal na tym silniku prosze o opinie i sugestie -- dziekuje i pozdrawiam :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto