Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Tworzę zwykly polygon primitives sphere;

w hypershade dodaje blin plus checker nakładam na kule;

uruchamiam uv editor i widze po prostu biała plame zamiast szachownicy;

poza tym przechodzę do PLANAR MAPPING próbuje zaaplikowac i dostej komendę CURRENT SELECTION DOESEN'T

 

Gdzie tkwi błąd. Na scenie mam tylko kulę.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz wpierw zaznaczyć poly na które chcesz nałoży planar mapping.

a co do uv editor> image> display img

Napisano
  • Autor

No mam zaznaczone, no i też próbowałem Image Display.

 

Dodaje screena, jak widac kula jest zaznaczona.

Napisano
  • Autor

Screen lezy powyżej, próbowałem z róznymipodopcjami w planar mapping, może mam coś nie tak z ustawieniami samej Mayi?

Napisano
  ckris napisał:
CURRENT SELECTION DOESEN'T

 

Gdzie tkwi błąd. Na scenie mam tylko kulę.

 

próbójesz nałożysz mapowanie subdivs na poligony.

planar mapping dla poly jest zakładce Polygon (screen)

 

untitled19lx.th.jpg

Napisano
  • Autor

Mam kolejne pytanie.

 

Zaznaczyłem faceses, aby móc je wyedytowac w UV editors, zaznaczyłem te które potrzebuje, nałożyłem cylinder mapping, wskakuje do okienka WINDOW/UV EDITOR i mam taki komunikat:

 

Error: Object not found: polyTexturePlacementPanel1

 

Dołączam screena.

 

Co dalej ?????

 

 

PS

ZRESTARTOWAŁEM MAYE , ZROBIŁEM TO SAMO KROK PO KROKU I TYM RAZEM UV EDITOR MI SIE POJAWIA, NIE WIEM SKAD TE SZOPKI

 

Napisano

u mnie czasami się tak zdaży ale z viewportami, to chyba wina sterownika wyświetlania

Napisano
  • Autor

Jak buduje siatke w edytorze UV i mam przykładowo nogę i udziec jest wyraźnie grubszy od golenia wtedy uzywając cylindrowego planaru trudno uzyskać siatkę o podstawie kwadratu, gdyz górna część zawsze będzie grubsza. Czy dla dalszych prac opłaca się siatkę zwężyć tam gdzie udo i rozszerzyc tam gdzie goleń, tak abybardziej przypominała kwadrat, chodzi o to jak się regularnośc siatki przekłada na dalsze prace z teksturami ?

 

Ps zwróciłem uwagę, że edytor UV zapamietuje własciwie kazda siatkę, która uchwytuje w planarze, i nawet jak robie kolejne to poprzednie zostają w edytorze, czy jest mozliwość usunięcia poprzednich, zachowania tych które chce, sa jakies opcje zapisu wybranych siatek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności