Napisano 23 Listopad 200519 l Witam! Mam wersje 3ds max 7. Program na pierwszy rzut oka wydaje sie bardzo trudny w obsludze. Ale pomyslalem sobie duzo opcji = masa mozliwosci. Poczytalem conieco. Mimo to mam problem z teksturowaniem. Stworzylem zwykly box i nalozylem na niego teksture. Sek w tym ze np na przednia sciane potrzebuje nalozyc inna teksture niz na boczna itp. Jak to zrobic? Prosze o odrobine wyrozumialosci. Ten dzial forum (texturing) jest dosc ubogi i zadnych informacji o tym nie znalazlem. Dzieki z gory za wsparcie.
Napisano 23 Listopad 200519 l mozesz to zrobic na kilka sposobów uzyc modyfikatora UVW unwarp (ktory jest conieco trudny na poczatek) lub zrobic to przez nadanie poligonom ID i uzycie materiału Multisub material musisz przekonwertowac tego boxa do editable ppoly (lub editable mesh) prawym przyciskeim na zaznaczonego boxa (zaznaczonego) i convert > convert to editalbe poly) w modify panel (tam gdize sa modyfikatory i opcje obiektu) zaznacz polygon zejdz nizej do zakladki polygon properties i w poli Set ID wpisz np 2 tak samo z innymi polygonami , daj temu jednemu np. 2 a reszcie 1 stworz materiał multisub i przypisz go dla tego boxa teraz masz tam liste (standardowo jest 10 slotów) i obok tych slotów masz numery , odpowiadają one polygonom ktore wczesniej ponumerowales i np. dla 1 stowrz materiał ktory bedzie przypisany poligonom o ID 1 , a w slocie pod 2 stowrz material ktory bedize przypisany polygonom pod ID 2
Napisano 23 Listopad 200519 l hm... nie moge nigdzie znalesc opcji tworzenia materialu multisub :| TO ma byc w material editorze ?! uppsss... sorki za zamieszanie - juz sobie poradzilem :) Dzieki wielkie za zrozumiala pomoc krok po krok. Tak trzymac!
Napisano 23 Listopad 200519 l Tak. Klikasz w miejscu gdzie jest napisane Standard (po prawej) i zmieniasz na Multi-sub.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto