y2d Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Witam, mam nastepujacy problem. Mam element, ktory zmienia kolor co klatke, a do tego porusza sie (powiedzmy, ze jest to szprycha od roweru, grubosci 4 cm). Efekt, ktory chce uzyskac, to w zasadzie kolo wypelnione tecza (przejscia pomiedzy klatkami) powstale na podstawie motion blura. Problemy jakie na jakie sie natknalem to: - gdy korzystam z blura kamerowego to jest on niestety za slabo widoczny - gdy korzystam z blura obiektu (Motion Blur/object o ile nic nie pomylilem, tak czy siak, we wlasciwosciach obiektu go wlaczam) to jest slabej jakosci, i w zasadzie nie o taki efekt mi chodzi Probowalem renderowac kanal alpha motion blura z kamery, ale wlasciwie prawie nic na tym kanale nie ma (probowalem roznych ustawien) czy ktos ma jakis pomysl jak to wyrenderowac? moze zupelnie inna metoda. Myslalem potem o post produkcji w AfterFX, ale chwilowo nie wiem czego sie zlapac. Moze ktos sie natknal na cos podobnego i zechcialby sie podzielic. Z gory dzieki i pozdrawiam
streaker Napisano 3 Grudzień 2005 Napisano 3 Grudzień 2005 A nie da się zwiększyć duration w kamerze, potem wyrenderować z alpha i w takim ps'ie np. zduplikować te warstwy (co wzmocni efekt).
y2d Napisano 9 Grudzień 2005 Autor Napisano 9 Grudzień 2005 wlasnie sprobowalem zrobic to w ten sposob, niestety wychodzi z tego papka hmmm, w jednej z animacji obszedlem ten problem robiac poprostu bitmape i ja rozmywajac zwyklym blurem w maxie, ale to jest pol-srodek, ktory niestety nie sprawdzi mi sie w kolejnych (tam kamera byla w bezruchu, a animacja zapetlona) jak na cos wpadne to dam znac pozdrawiam
streaker Napisano 9 Grudzień 2005 Napisano 9 Grudzień 2005 No to może spróbuj to co pisałeś na samym początku, czyli wyrenderować animacje i (na przykładzie combustiona) dać operator motion blur.
y2d Napisano 9 Grudzień 2005 Autor Napisano 9 Grudzień 2005 hmmm, jak to co teraz robie nie przejdzie to zarzuce combustion, bo... zaczalem meczyc ten efekt i na razie mam obiecujace efekty, a wyglada to tak: obiekt swietlny, ktory ma zostawiac smuge zduplikowalem pare razy w maxie i wyrenderowalem tylko jego z motion blurem z kamery, zapisalem w png (dziwnym trafem tga nie zapisywala mi sie w jednym pliku z alpha, a alpha split mi nic nie dawalo, jako, ze plik org. juz byl zmergowany i troche trudno bylo to potem wydobyc bez straty jakosci) png brzydko w psie wygladal, ale zduplikowalem warstwe kilka razy, zmergowalem, nastepnie zduplikowalem zmergowana i zmienilem blending mode na screen, co ladnie rozjasnilo, potem jeszcze oryginalna warstwe rozjasnilem i zmienilem lekko kontrast i efekt juz jest akceptowalny (zniknely tez czarne zaklocenia na krawedziach obektu, wywolane motion blurem) ale dopiero w akcji przekonam sie (po compositingu) czy wszystko jest tak jak bym sobie tego zyczyl, jesli tak, to napisze cos klarowniej hehehe pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się