Skocz do zawartości

ustawienia vraya - czas renderingu


Gość tom107

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Jestem poczatkujacym w te sprawy i potrzebuje pomocy co do ustawien w vrayu (1.09.03 max5). Zrobilem mala wizualizacje 640x480(wkleilem na ta strone zmniejszone zdjecie o polowe) i przy tych ustawieniach http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior43.jpg rendering przekracza 8h.

Kompa mam sredniej klasy. Tzn. mam 730MB RAM i 2,4Ghz ale problem w tym ze to laptop i ma raczej kiepska zintegrowana z plyta glowna karte grafiki.

Co myslicie ze moglbym zmienic w tych ustawieniach zeby znacznie przyspieszyc czas renderingu ale nie tracac przy tym za bardzo na jakosci obrazka ? Koncowe rendery chce robic na ok 300x200pixeli wiec detale nie sa az takie wazne. Nie uzywam zadnych swiatel (w renderach ukrylem sufit i swiatlo pada z gory), poniewaz ze swiatlami vraya render jednej klatki 640x480 trwal ok 14godz.

I jeszcze jedno. Zrobilem mala animacje (20klatek - 200x220pixeli) ale renderowala sie ona 15h! a trwa zaledwie 1sekunde. Wlaczylem irradiance map jako "Incremental add to current map",ale nie wiem czy cos to dalo. Jaki parametr jest najlepszy zeby animacja (ruch kamery po pokoju) renderowala sie jak najszybciej?

Prosze koniecznie o pomoc bo jest to bardzo dla mnie wazne. Z gory wielkie dzieki. Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

na początku polecam http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/

 

a render zapewne trwał tak długo przez to, że ta wersja VRay'a standardowo dawała materiałom 50 subdvs, co jest nie potrzebne tymbardziej przy tak małych renderach. na mało widocznych materiałach spróbuj dać 8 subdvs a na bardziej widocznych np. kafelki - 12. jak będzie za słabo to podbij troszkę. jak będzie dobrze to obniż ;)

vraylighty też renderowały się powoli bo miały 50 subdvs, a wystarczy o wiele mniej. aha i jeszcze jedno - jeżeli masz w scenie dużo materiałów z glossem czy vraylightów, lub drobnych displacementów albo malutkie detale, używaj Adaptive QMC jako AA.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do animacji, to chyba musisz wejsc w zakladke 'advanced irradiance map parameters' i tam bedzie cos o animacji.

wtedy GI kazdej nastepnej klatki przelicza bardzo szybko (z kilkadziesiąt razy szybciej), no ale jeszcze pozostaje zwykly rendering, ktory dosyc długo trwa.

 

co do tych ustawien - moze nie jestem jeszcze jakimś znawcą v-raya i wizek, ale po co dałes hsp.subdivs. i interp.samples na 70 i 40? domyslne 50 i 20 to i tak dużo. zwieksz multiplier bounces, bo jest troche za ciemno.

no ale radziłbym jeszcze poczekać na opinie znawców...

 

PS. zlituj sie nad modemowcami i screeny okienek zapisuj w GIFie a nie JPGu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności