Skocz do zawartości

kamera


Gość bobo_ak

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bobo_ak
Napisano

Witam. Mam pytanie odnośnie ustawienia kamery przy renderingu pomieszczeń- mam jakiś pokój, ale by ująć wszystko w odpowiednim FOVie kamerę umieszczam za całym pomieszczeniem i by wyrenderować to co jest w środku ukrywam ściany, które mi zasałaniają (ale w obliczeniach GI są uwzględniane).

 

Gdy chcę zrobić to samo w maxwellu nie wychodzi mi ( renderer traktuje ten obiekt tak, jak gdybym nie zastosował opcji +visible to camera+, a przynajmniej tak jak gdyby nie działała ).

I moje pytanie: jak zrobić tak, by kamera była ustawiona za pomieszczeniem, ale render ma pokazywać to co jest w środku przy zachowaniu poprawności przeliczania GI maxwella w pomieszczeniu (bez ściany wygląda to zupełnie inaczej)?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość bobo_ak
Napisano

Technika jest bardzo prosta, jeżeli daje zbyt dużego FOVa ( a takiego chcę mieć) to rzeczywisty obraz renderowany obejmuje mały obszar i aby go zwiększyć muszę oddalić kamerę od obiektu. Wcześniej nie było z tym problemu, gdyż jak już napisałem- ukrywałem ścianę, która bezpośrednio stała przed kamerą.

 

Kamera mieści się w pomieszczeniu, gdy daję małego FoVa, ale wtedy powstają duże +zniekształcenia+ dlatego stosowałem to co wyżej, ale w maxwellu nie da się tego zrobić (wyłączyć dla obiektu +visible to camera+ ).

Napisano

tak - bo to jest maxwell - czy w realnym świecie możesz ukryć sciane a zachować oświetlenie - zawsze możesz przebudować pomieszczenie - przesuń sciane ot co - z innym rozwiązaniem sie nie spotkałem - albo poczekaj bo ponoć w piątek ma być nowy maxwell to może tam coś takiego będzie choć wątpie.

Napisano

Jeśli się obnoszą z tym, że maxwell bazuje na fizyce to nie będzie :)

Fala elektromagnetyczna jaką jest światło nie może jednocześnie odbić się od powierzchni (GI) i jednocześnie przejść przez nią bez załamania się aby trawić do kamery.

 

Mam nadzieję, że tego nie zrobią, bo cały real rendering szlag trafi - przynajmniej teoretycznie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności