Napisano 29 Listopad 200519 l Witam. Mam pytanie odnośnie ustawienia kamery przy renderingu pomieszczeń- mam jakiś pokój, ale by ująć wszystko w odpowiednim FOVie kamerę umieszczam za całym pomieszczeniem i by wyrenderować to co jest w środku ukrywam ściany, które mi zasałaniają (ale w obliczeniach GI są uwzględniane). Gdy chcę zrobić to samo w maxwellu nie wychodzi mi ( renderer traktuje ten obiekt tak, jak gdybym nie zastosował opcji +visible to camera+, a przynajmniej tak jak gdyby nie działała ). I moje pytanie: jak zrobić tak, by kamera była ustawiona za pomieszczeniem, ale render ma pokazywać to co jest w środku przy zachowaniu poprawności przeliczania GI maxwella w pomieszczeniu (bez ściany wygląda to zupełnie inaczej)?
Napisano 29 Listopad 200519 l Poszukaj w ustawieniach kamery coś w stylu clip plane - strzelam w tym momencie. Bardzo mozliwe, że w maxwell jest odporny na takie sztuczki.
Napisano 29 Listopad 200519 l a co to za technika renderingu :| ? nie ma takiej możliwości - umieśc kamere wewnątrz pomieszczenia i pobaw sie fov'em.
Napisano 30 Listopad 200519 l Technika jest bardzo prosta, jeżeli daje zbyt dużego FOVa ( a takiego chcę mieć) to rzeczywisty obraz renderowany obejmuje mały obszar i aby go zwiększyć muszę oddalić kamerę od obiektu. Wcześniej nie było z tym problemu, gdyż jak już napisałem- ukrywałem ścianę, która bezpośrednio stała przed kamerą. Kamera mieści się w pomieszczeniu, gdy daję małego FoVa, ale wtedy powstają duże +zniekształcenia+ dlatego stosowałem to co wyżej, ale w maxwellu nie da się tego zrobić (wyłączyć dla obiektu +visible to camera+ ).
Napisano 30 Listopad 200519 l tak - bo to jest maxwell - czy w realnym świecie możesz ukryć sciane a zachować oświetlenie - zawsze możesz przebudować pomieszczenie - przesuń sciane ot co - z innym rozwiązaniem sie nie spotkałem - albo poczekaj bo ponoć w piątek ma być nowy maxwell to może tam coś takiego będzie choć wątpie.
Napisano 30 Listopad 200519 l Jeśli się obnoszą z tym, że maxwell bazuje na fizyce to nie będzie :) Fala elektromagnetyczna jaką jest światło nie może jednocześnie odbić się od powierzchni (GI) i jednocześnie przejść przez nią bez załamania się aby trawić do kamery. Mam nadzieję, że tego nie zrobią, bo cały real rendering szlag trafi - przynajmniej teoretycznie :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto