Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kamera

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam pytanie odnośnie ustawienia kamery przy renderingu pomieszczeń- mam jakiś pokój, ale by ująć wszystko w odpowiednim FOVie kamerę umieszczam za całym pomieszczeniem i by wyrenderować to co jest w środku ukrywam ściany, które mi zasałaniają (ale w obliczeniach GI są uwzględniane).

 

Gdy chcę zrobić to samo w maxwellu nie wychodzi mi ( renderer traktuje ten obiekt tak, jak gdybym nie zastosował opcji +visible to camera+, a przynajmniej tak jak gdyby nie działała ).

I moje pytanie: jak zrobić tak, by kamera była ustawiona za pomieszczeniem, ale render ma pokazywać to co jest w środku przy zachowaniu poprawności przeliczania GI maxwella w pomieszczeniu (bez ściany wygląda to zupełnie inaczej)?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poszukaj w ustawieniach kamery coś w stylu clip plane - strzelam w tym momencie.

Bardzo mozliwe, że w maxwell jest odporny na takie sztuczki.

Napisano

a co to za technika renderingu :| ? nie ma takiej możliwości - umieśc kamere wewnątrz pomieszczenia i pobaw sie fov'em.

Napisano

Technika jest bardzo prosta, jeżeli daje zbyt dużego FOVa ( a takiego chcę mieć) to rzeczywisty obraz renderowany obejmuje mały obszar i aby go zwiększyć muszę oddalić kamerę od obiektu. Wcześniej nie było z tym problemu, gdyż jak już napisałem- ukrywałem ścianę, która bezpośrednio stała przed kamerą.

 

Kamera mieści się w pomieszczeniu, gdy daję małego FoVa, ale wtedy powstają duże +zniekształcenia+ dlatego stosowałem to co wyżej, ale w maxwellu nie da się tego zrobić (wyłączyć dla obiektu +visible to camera+ ).

Napisano

tak - bo to jest maxwell - czy w realnym świecie możesz ukryć sciane a zachować oświetlenie - zawsze możesz przebudować pomieszczenie - przesuń sciane ot co - z innym rozwiązaniem sie nie spotkałem - albo poczekaj bo ponoć w piątek ma być nowy maxwell to może tam coś takiego będzie choć wątpie.

Napisano

Jeśli się obnoszą z tym, że maxwell bazuje na fizyce to nie będzie :)

Fala elektromagnetyczna jaką jest światło nie może jednocześnie odbić się od powierzchni (GI) i jednocześnie przejść przez nią bez załamania się aby trawić do kamery.

 

Mam nadzieję, że tego nie zrobią, bo cały real rendering szlag trafi - przynajmniej teoretycznie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.