3dsmaxman Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Oto mój wstęp do problemu: chcę stworzyć scenkę w starej kopalnii. A teraz pytania (2): a) jakie macie pomysły na wymodelowanie ścian oraz sklepienia sztolnii? Ja na początku chciałem to zrobić za pomocą Noise - nie wyszło. Teraz chcę użyć Displace. Czy istnieje jeszcze jakaś inny, prostszy sposób (bo jakoś mi się nie uśmiecha robienie przez kilka godzin mapki w GIMP-ie). b) zakładając, że zrobie już mapę displace i nałożę ją na mój obiekt, jak zrobić by została ona "rozciągnięta" pomiędzy trzema ścianami? (jeśli chodzi o modyfikator UVW Unwrap, to nie czuję się w nim pewnie) No chyba, że użyć by modyfikatora bend 90 st. wraz z opcjami limit. Z góry dziękuję za opinie i odpowiedzi.
3dsmaxman Napisano 8 Grudzień 2005 Autor Napisano 8 Grudzień 2005 ee...a w 3ds max? (zapomnialem, ze to forum o wszystkich programach)
Hindus Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 no ten sam sposób - robisz model w 3ds - exportujesz do obj (chyba tak sie to pisze ;)) potem w zbrushu import modelu - tworzysz mapke displacement - zapisujesz ja - odpalasz 3dsmax nakładasz ta mapke na model jako displacement i renderujesz :) imo najlepszy i najprostrzy sposób.
Ania Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 a.) jeszcze masz mozliwość wymodelowania tego ręcznie. b.) uvw map no i, nakładasz mape przez material (displacement map), czy jako modyfikator? moim zdaniem lepiej to pierwsze.
Rekomendowane odpowiedzi