prestidigitator Napisano 9 Grudzień 2005 Napisano 9 Grudzień 2005 Witam. Moją przygodę z 3Dmaxem i Vrayem zaczynam oczywiście od modelowania swojego pokoju:) Pod tym linkiem znajduje się obrazek na którym zaznaczyłem problem strzałkami: http://img530.imageshack.us/my.php?image=prooobapytanie3bc.jpg Pod tym linkiem jest tutorial z którego korzystałem: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior05.htm 1. Przede wszystkim chodzi o ten okrężny cień zaznaczony strzałkami, który w rzeczywiśtości nie występuje i który wygląda niestety brzydko i psuje cały efekt. 2. Tutorial dotyczy niższej wersji Vraya niż tej na której robiłem scenkę, więc to może być przyczyną tego, że efekt jest inny. 3. Przyczyną może też być inny kształt wymodelowanego pokoju. W tutorialu okno jest nieco dalej od ściany. 4. Zmieniałem niektóre parametry światła i renderera. Akurat ten obrazek jest wyrenderowany według innych ustawień niż na tutorialu, ale wcześniej przy tych samych ustawieniach ten błąd też był (nie zapisałem poprostu wcześniej wyrenderowanych obrazków). Renderowanie przy ustawieniach z "irradiance map" takich jak na tutorialu trwało kilka minut, ale występowały duże błędy w oświetleniu w miejcach które zaznaczyłem kółkami. Na tym obrazku tych blędów już nie widać, bo pozmieniałem kilka ustawień. Mówiąc szczerze nie wiem które zmiany akurat przyczyniły się do wyeliminowania tych błędów bo zmieniałem po kilka parametrów naraz. Po zmienieniu parametrów w "irradiance map" obrazek renderowało jednak kilka... godzin:) A to tylko same ściany i najprostsze formy, a chciałbym zrobić jeszcze całe umeblowanie i szczegóły:) 5. Ten sam bląd był również kiedy nie wstawiałem światła Target Direct... 6. Environment w Vrayu zaznaczyłem jako "Override MAX's" i dałem niebieski kolor, więc czy obszar za oknem nie powinien być niebieski? Niebieski był tylko gdy dawałem taki kolor w zakładce environment MAXa. 7. Sufit w rzeczywistości jest biały, ale tutaj chciałem spróbować z innym kolorem (przypadkowym) i wydaje mi się, że ściany przesadnie zabarwiają się od sufitu, chociaż nie ustawiłem je na idelną biel tylko lekko szary... Mam dziwne przeczucie, że problem jest banalny i wystarczy coś tam odkliknąć, albo zmienić jakiś parametr:) Za wszelką pomoc z góry dziękuję:)
xeav Napisano 9 Grudzień 2005 Napisano 9 Grudzień 2005 to co masz zaznaczone strzałkami to zbyt duża wartość w dark multiplier
prestidigitator Napisano 9 Grudzień 2005 Autor Napisano 9 Grudzień 2005 Dzięki. Faktycznie niewiele trzeba było:) Wnętrze wyszło ciemniejsze, ale światło ładniej się układa, a przynajmniej wiem teraz który parametr konkretnie był za to odpowiedzialny. Teraz będe próbował rozjaśnić wnętrze:)
mkk3a Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 6. Environment w Vrayu zaznaczyłem jako "Override MAX's" i dałem niebieski kolor, więc czy obszar za oknem nie powinien być niebieski? Niebieski był tylko gdy dawałem taki kolor w zakładce environment MAXa. bo to sluzy do czego innego. w zakładce environment MAXa ustawiasz normalne tło (np. fotke). jesli wtedy właczysz GI to bedzie biednie wyglądac. zresztą zobacz tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=17492 w v-rayu po to ustawiasz ten override, aby nie było efektu romycia tła. wtedy kolor światła nieba pobiera z tego override'a, a nie z MAXowego environmentu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się