powelt Napisano 16 Grudzień 2005 Napisano 16 Grudzień 2005 Takie sobie cosik porobiłem. Max 5 + troszke paintschopa na koniec.
pabulo Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 no kolorki ok ale ze skalą to problem :) jakieś kłopoty z kulistością, te góry na planecie i wielkość asteroidów sprawają że nie wygląda specjalnie imponująco wogóle wszystko sprawia troche wrażenie obrazka z ksążki dla dzieci te kamyki to są tylko z przodu?
powelt Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 Kamyki są do okoła planety. Są zrobione na zasadzie emitera cząsteczek. I właśnie, mam pytanie do tego. Bo narazie jest to dysk (czyli część kamieni jest też wewnątrz planety):/ A jak zrobić pierścień, coś takiego jak przy Saturnie, tylko że z asteroidów?
Leru Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 powelt -> możesz ustawić odpowiednio SuperSpraya, w menu PARTICLE FORMATION -> Off Axis zostawiasz na zero ale jego spread dajesz na 180, następnie w menu PARTICLE QUANTITY -> use rate ustawiasz rządaną ilość asteroid, a następnie emit stop dajesz w stosunkowo małej odległości w czasie po emit start (czyli np emit start jest na 0, a stop na 3). Następnie przechodzisz do Particle Type i tam zaznaczasz Instanced Geometry, a następnie niżej masz INSTANCING PARAMETERS i tam wybierasz obiekt, który ma być asteroidą. Tylko w tym wypadku wychodzi jeden pierścień, Saturn ma ich parę z tego co pamiętam. Można to zrobić też np za pomocą PArray. Robisz obiekt, który będzie przedstawiał te pierścienie, tworzysz PArray, w OBJECT BASED EMITER wybierasz obiekt prezentujący pierścienie, poniżej, w PARTICLE QUANTITY zmieniasz RATE na tyle ile chcesz asteroid i czas emisji niech będzie 0 i tak samo SPEED. Wtedy cząsteczki pojawią się w 0 klatce (wszystkie już) i nie będą się ruszały. Resztę robisz tak samo jak w przypadku SuperSpray`a z INSTANCED GEOMETRY. Jeśli chodzi o samą pracę to dla mnie ona jest zbyt monotonna. Po pierwsze planeta jest jakby właśnie mała, wartoby było popracować troszkę nad jej powierzchnią, żeby nie było widać takiego nagłego przejścia między oceanami a kontynentami. Więcej bardzo zróżnicowanego bumpa. Podobnie z tłem, teraz jest to jedna wielka plama, możnaby nad tym posiedzieć, żeby zrobić z tego coś ciekawszego :) Przejrzyj sobie http://www.artofgregmartin.com świetne planety i ogólnie obrazy CG kosmosu. Popatrz jak ziemia wygląda z kosmosu, przyjrzyj się planetom np w Gwiezdych Wojnach, tam jest od groma przykładów jak zrobić przekonującą planetę :) pozdrawiam :)
powelt Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 Dzięki za rady:) Zrobie jeszcze jedną planete i posiedze nad nią troche dłóżej:) I mam jeszcze jedno pytanie, czy idzie w maxie zrobic tak, żeby fog reagował na światło? Czy trzeba już after burna do takich efektów?
Huter Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Osobiście mam mieszane uczucia ... ta planeta jakby z plasteliny ... miniaturka wygląda lepuej ;)
Leru Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 powelt -> do światła w zakładce ATMOSPHERES & EFFECTS dodajesz Volume Light i masz już foga (czy dym czy cokolwiek, zależne od ustawień) w świetle, które są ze sobą ładnie sprzężone.
miwt Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 2 praca ma zdecydowanie lepsze kolory...no i atmosferka jest przez to blizsza kosmosowi i panujacej tam temperaturze:)
candyman11 Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Co do kolorystyki jest nieźle. Dwie rzeczy wydają sie niedopracowane: -kamienie wokol planety z prawej stony wydają się otaczac planete a z lewej nie; - ta poświata wokolo planety, nie bardzo rozumiem co symuluje, bo jeżeli atmosfere to musisz ja dopracowac
powelt Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 no własnie o atmosfere mi chodziło. Bo jest to narazie zwykły volume fog. I dlatego pytałem się jak zrobić fog, reagujący na światło. A co do kolorków. Tło jest mixem zdjec zrobionych przez teleskop z nasa. Więc, czy w kosmosie nie istnieją takie kolory, to ja tam nie wiem. Czytałem kiedyś artykuł na temat tego, że wsumie jest dórzy problem jakie faktycznie panują kolory we wszechświecie, ponieważ oko ludzkie nie potrafi widzieć takich dóżych obiektów. Jka się ogląda niektóre fotki z nasa to aż szok, że to istniej gdzieś tam w kosmosie:) A co do kamieni, są do okoła planety bankowo, tylko że jeszcze nie wiedziałem jak zrobić pierścień z nich, dlatego tak je ustawiłęm:) Ale pobawie się jeszcze nad inną sceną i wykorzystam rady za które jeszcze raz dziękuje:) To wsumie moja pierwsza planeta:)
powelt Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 Jeszcze troche kolory w tej 1 zmieniłem.
THE MANYSH TRAFO Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 za duze te meteoryty są moim zdaniem no i są za blisko planety a planeta wygląda jak wielki meteoryt ta powierzchnia jest taka zabardzo wystająca
Huter Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Ale jakby zrobić z tych mateorytów pierścień planety... czyli malutkie i liczne (zobaczyć fotke Saturna) mogłoby być ciekawie :)
Knysha Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Slabo wyglada planeta - cala jest zalana przez wode, tylko gdzieniegdzie wystaje lad ;P. Popraw to, chyba ze tak bylo w zalozeniach :P
powelt Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 Pierścienie napewno będą inne. A co do planety. Planeta planecie nie równa. Nie robiłem żednej planety z układu Słonecznego. To miała być bardziej kupa kamieni gdzieś w kosmosie. Nic na niej nie żyjje, nie ma na niej żadnej cywilizacji (nazwa postu na to wskazuje zresztą). Taka mała fantazjia i próba odwzorowania planety. robie jeszcze jedną, ale postarma się zrobić taką bardziej z naszych stron:)
yooshi Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 ładne, bardzo ładne... ten pierwszy render bardziej mi sie podoba, kolorki sa super... Ale moze to dlatego ze lubie cieple kolory. jak bedziesz tworzyl druga planete, to niech te gory tak nie wystaja... powodzenia...
KoMic Napisano 18 Grudzień 2005 Napisano 18 Grudzień 2005 siema, ja problem rozmiesczzenia czastek zalatwil bym tak ze czastki wpakowal bym do cylindra a wlasciwie do cienkiego Tube., jest taki emiter ktory wpakowuje czastki do dowolnego ksztaltu pozdro
powelt Napisano 18 Grudzień 2005 Autor Napisano 18 Grudzień 2005 No jak jest to fajno. A jaki? Jak możesz mi zdradzić tajemnice?:> Bo by się bnardzo przydało takie coś. Ale metody Leru też są bardzo fajne. Jeszcze raz dzięki za nie:)
Huter Napisano 19 Grudzień 2005 Napisano 19 Grudzień 2005 Kilka emiterów z pamięci: 1. PF Source 2. PCloud 3. PArray Pomyliłem się? :)
Leru Napisano 19 Grudzień 2005 Napisano 19 Grudzień 2005 PCloud tu może być raczej bardziej przydatne jeśli chciałbyś bardziej rozłożyć meteory w przestrzeni. Przy PArray wziąłem pod uwagę, że emiter jest absolutnie płaski, PCloud wypełnia emiter cząsteczkami - o tyle lepszy jest :)
KoMic Napisano 19 Grudzień 2005 Napisano 19 Grudzień 2005 taa wlasnie chyba tak jak napisal Leru PCloud, tylko nie do emitera tylko sam sobie wybierz ksztalt gdzie chcesz je wciepac: ] ehhh nawet nie chce mi sie otwierac maxow aby to sprawdzic,,,,porazka: \ hehe pozdro
Rekomendowane odpowiedzi