Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

no kolorki ok ale ze skalą to problem :) jakieś kłopoty z kulistością, te góry na planecie i wielkość asteroidów sprawają że nie wygląda specjalnie imponująco

wogóle wszystko sprawia troche wrażenie obrazka z ksążki dla dzieci

te kamyki to są tylko z przodu?

Napisano

Kamyki są do okoła planety. Są zrobione na zasadzie emitera cząsteczek. I właśnie, mam pytanie do tego. Bo narazie jest to dysk (czyli część kamieni jest też wewnątrz planety):/ A jak zrobić pierścień, coś takiego jak przy Saturnie, tylko że z asteroidów?

Napisano

powelt -> możesz ustawić odpowiednio SuperSpraya, w menu PARTICLE FORMATION -> Off Axis zostawiasz na zero ale jego spread dajesz na 180, następnie w menu PARTICLE QUANTITY -> use rate ustawiasz rządaną ilość asteroid, a następnie emit stop dajesz w stosunkowo małej odległości w czasie po emit start (czyli np emit start jest na 0, a stop na 3). Następnie przechodzisz do Particle Type i tam zaznaczasz Instanced Geometry, a następnie niżej masz INSTANCING PARAMETERS i tam wybierasz obiekt, który ma być asteroidą.

Tylko w tym wypadku wychodzi jeden pierścień, Saturn ma ich parę z tego co pamiętam.

Można to zrobić też np za pomocą PArray. Robisz obiekt, który będzie przedstawiał te pierścienie, tworzysz PArray, w OBJECT BASED EMITER wybierasz obiekt prezentujący pierścienie, poniżej, w PARTICLE QUANTITY zmieniasz RATE na tyle ile chcesz asteroid i czas emisji niech będzie 0 i tak samo SPEED. Wtedy cząsteczki pojawią się w 0 klatce (wszystkie już) i nie będą się ruszały. Resztę robisz tak samo jak w przypadku SuperSpray`a z INSTANCED GEOMETRY.

 

Jeśli chodzi o samą pracę to dla mnie ona jest zbyt monotonna. Po pierwsze planeta jest jakby właśnie mała, wartoby było popracować troszkę nad jej powierzchnią, żeby nie było widać takiego nagłego przejścia między oceanami a kontynentami. Więcej bardzo zróżnicowanego bumpa.

Podobnie z tłem, teraz jest to jedna wielka plama, możnaby nad tym posiedzieć, żeby zrobić z tego coś ciekawszego :)

Przejrzyj sobie http://www.artofgregmartin.com świetne planety i ogólnie obrazy CG kosmosu. Popatrz jak ziemia wygląda z kosmosu, przyjrzyj się planetom np w Gwiezdych Wojnach, tam jest od groma przykładów jak zrobić przekonującą planetę :)

 

pozdrawiam :)

Napisano

Dzięki za rady:) Zrobie jeszcze jedną planete i posiedze nad nią troche dłóżej:) I mam jeszcze jedno pytanie, czy idzie w maxie zrobic tak, żeby fog reagował na światło? Czy trzeba już after burna do takich efektów?

Napisano

powelt -> do światła w zakładce ATMOSPHERES & EFFECTS dodajesz Volume Light i masz już foga (czy dym czy cokolwiek, zależne od ustawień) w świetle, które są ze sobą ładnie sprzężone.

Napisano

Co do kolorystyki jest nieźle. Dwie rzeczy wydają sie niedopracowane:

-kamienie wokol planety z prawej stony wydają się otaczac planete a z lewej nie;

- ta poświata wokolo planety, nie bardzo rozumiem co symuluje, bo jeżeli atmosfere to musisz ja dopracowac

Napisano

no własnie o atmosfere mi chodziło. Bo jest to narazie zwykły volume fog. I dlatego pytałem się jak zrobić fog, reagujący na światło. A co do kolorków. Tło jest mixem zdjec zrobionych przez teleskop z nasa. Więc, czy w kosmosie nie istnieją takie kolory, to ja tam nie wiem. Czytałem kiedyś artykuł na temat tego, że wsumie jest dórzy problem jakie faktycznie panują kolory we wszechświecie, ponieważ oko ludzkie nie potrafi widzieć takich dóżych obiektów. Jka się ogląda niektóre fotki z nasa to aż szok, że to istniej gdzieś tam w kosmosie:) A co do kamieni, są do okoła planety bankowo, tylko że jeszcze nie wiedziałem jak zrobić pierścień z nich, dlatego tak je ustawiłęm:) Ale pobawie się jeszcze nad inną sceną i wykorzystam rady za które jeszcze raz dziękuje:) To wsumie moja pierwsza planeta:)

Napisano

Pierścienie napewno będą inne. A co do planety. Planeta planecie nie równa. Nie robiłem żednej planety z układu Słonecznego. To miała być bardziej kupa kamieni gdzieś w kosmosie. Nic na niej nie żyjje, nie ma na niej żadnej cywilizacji (nazwa postu na to wskazuje zresztą). Taka mała fantazjia i próba odwzorowania planety. robie jeszcze jedną, ale postarma się zrobić taką bardziej z naszych stron:)

Napisano

ładne, bardzo ładne... ten pierwszy render bardziej mi sie podoba, kolorki sa super... Ale moze to dlatego ze lubie cieple kolory. jak bedziesz tworzyl druga planete, to niech te gory tak nie wystaja... powodzenia...

Napisano

siema, ja problem rozmiesczzenia czastek zalatwil bym tak ze czastki wpakowal bym do cylindra a wlasciwie do cienkiego Tube., jest taki emiter ktory wpakowuje czastki do dowolnego ksztaltu

pozdro

Napisano

No jak jest to fajno. A jaki? Jak możesz mi zdradzić tajemnice?:> Bo by się bnardzo przydało takie coś. Ale metody Leru też są bardzo fajne. Jeszcze raz dzięki za nie:)

Napisano

PCloud tu może być raczej bardziej przydatne jeśli chciałbyś bardziej rozłożyć meteory w przestrzeni. Przy PArray wziąłem pod uwagę, że emiter jest absolutnie płaski, PCloud wypełnia emiter cząsteczkami - o tyle lepszy jest :)

Napisano

taa wlasnie chyba tak jak napisal Leru PCloud, tylko nie do emitera tylko sam sobie wybierz ksztalt gdzie chcesz je wciepac: ]

ehhh nawet nie chce mi sie otwierac maxow aby to sprawdzic,,,,porazka: \

hehe pozdro




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności