Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam małe doświadczenie (no i 3ds MAXa 7 ;) )

 

Usiłuję zrobić tutorial z grzybem ( http://www.max3d.pl/tut.php?id=226 ), ale utknąłem na fragmencie oknie widokowym perspective, wybierz blaszkę01 i kliknij na przycisku "array". Pod incremental/rotation/Z-axis zmień parametr amount 10. Zmień ilość obiektów na 36 i kliknij ok. Z zaznaczoną balszką01 kliknij na Attach List w rolecie edit geometry. Wybierz wszystkie nowe blaszki i przypisz im mapowanie cylindryczne z wykorzystujące oś x .

Mianowicie mam przygotowanego grzybka i blaszkę:

grzyb3wo.th.jpg

I jak wchodzę w Tools/Array to zaczyna się problem.

Nie mam Z-axis i amount, a jak próbuję cokolwiek zrobić to sama breja wychodzi. Najlepiej wygląda, jak ustawię 10 na osi Y w środkowym rzędzie, ale wtedy obracają się względem środka blaszki, a nie grzyba...

Ponadto, jak kombinuję z arrayem, to znika mi modify po prawej stronie, tj. nie wyświetla nic nt. zaznaczonego obiektu (nawet nazwy).

 

Proszę o pomoc.

 

 

Pozdrawiam,

ufyjolk

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 723
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz zmienić pivot point (punkt/oś obrotu) tego obiektu

 

command panel>hierarchy>affect pivot only i używając 'select & move' przesuń ten punkt na środek nóżki grzyba (pewnie u ciebie będzą to współrzędne XY 0,0)

 

wtedy powinno ci wszystko wyjść; i zmnień wartość w polach incremental, a nie incremental row offsets

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności