ufyjolk Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Witam, Mam małe doświadczenie (no i 3ds MAXa 7 ;) ) Usiłuję zrobić tutorial z grzybem ( http://www.max3d.pl/tut.php?id=226 ), ale utknąłem na fragmencie oknie widokowym perspective, wybierz blaszkę01 i kliknij na przycisku "array". Pod incremental/rotation/Z-axis zmień parametr amount 10. Zmień ilość obiektów na 36 i kliknij ok. Z zaznaczoną balszką01 kliknij na Attach List w rolecie edit geometry. Wybierz wszystkie nowe blaszki i przypisz im mapowanie cylindryczne z wykorzystujące oś x . Mianowicie mam przygotowanego grzybka i blaszkę: I jak wchodzę w Tools/Array to zaczyna się problem. Nie mam Z-axis i amount, a jak próbuję cokolwiek zrobić to sama breja wychodzi. Najlepiej wygląda, jak ustawię 10 na osi Y w środkowym rzędzie, ale wtedy obracają się względem środka blaszki, a nie grzyba... Ponadto, jak kombinuję z arrayem, to znika mi modify po prawej stronie, tj. nie wyświetla nic nt. zaznaczonego obiektu (nawet nazwy). Proszę o pomoc. Pozdrawiam, ufyjolk
3dsmaxman Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 musisz zmienić pivot point (punkt/oś obrotu) tego obiektu command panel>hierarchy>affect pivot only i używając 'select & move' przesuń ten punkt na środek nóżki grzyba (pewnie u ciebie będzą to współrzędne XY 0,0) wtedy powinno ci wszystko wyjść; i zmnień wartość w polach incremental, a nie incremental row offsets
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się