Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam małe doświadczenie (no i 3ds MAXa 7 ;) )

 

Usiłuję zrobić tutorial z grzybem ( http://www.max3d.pl/tut.php?id=226 ), ale utknąłem na fragmencie oknie widokowym perspective, wybierz blaszkę01 i kliknij na przycisku "array". Pod incremental/rotation/Z-axis zmień parametr amount 10. Zmień ilość obiektów na 36 i kliknij ok. Z zaznaczoną balszką01 kliknij na Attach List w rolecie edit geometry. Wybierz wszystkie nowe blaszki i przypisz im mapowanie cylindryczne z wykorzystujące oś x .

Mianowicie mam przygotowanego grzybka i blaszkę:

grzyb3wo.th.jpg

I jak wchodzę w Tools/Array to zaczyna się problem.

Nie mam Z-axis i amount, a jak próbuję cokolwiek zrobić to sama breja wychodzi. Najlepiej wygląda, jak ustawię 10 na osi Y w środkowym rzędzie, ale wtedy obracają się względem środka blaszki, a nie grzyba...

Ponadto, jak kombinuję z arrayem, to znika mi modify po prawej stronie, tj. nie wyświetla nic nt. zaznaczonego obiektu (nawet nazwy).

 

Proszę o pomoc.

 

 

Pozdrawiam,

ufyjolk

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz zmienić pivot point (punkt/oś obrotu) tego obiektu

 

command panel>hierarchy>affect pivot only i używając 'select & move' przesuń ten punkt na środek nóżki grzyba (pewnie u ciebie będzą to współrzędne XY 0,0)

 

wtedy powinno ci wszystko wyjść; i zmnień wartość w polach incremental, a nie incremental row offsets

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności