Napisano 2 Styczeń 200619 l Witam, Moim zamierzeniem jest stworzenie sceny w ktorym znajdzie się typowy pokoik, oraz drzwi przez ktore bedzie widac nastepne pomieszczenie. Narazie jestem na calkowitym poczatku poczatku;] Moglibyscie mi odrazu doradzic w jaki sposob zmontowac dobry interior? Czy budujac pokoj trzeba zrobic wszystkie sciany i sufit (gdy juz wiem ze bede chcial zrobic render(y) ktory nie pokaze braku owych elementow). Czy raczej sufit itp sa wymagane bo wplywaja na oswietlenie? Dolaczylem screena ze szkieletu pokoikow, ale wydaje mi sie, że p waszych komentarzach trzeba bedzie wszystko zmienic. Prosze o sugestie, komentarze, kolejne WIPy pokoju bede sukcesywnie dolaczal do tego topica. Z gory dzieki, pozdrawiam. Screen:http://www.bimbrownia.webpark.pl/poczatek.jpg
Napisano 2 Styczeń 200619 l witamy na forum dobrze nazwany wątek to już coś, ale obrazek nie powala :/ na przyszłość nie pokazuj zwyklych screenshotów (z viewporta czasem jeszcze ujdzie, ale caly screen to juz przegiecie) tylko rendery (F10 i tam sie pobaw). Jeśli bedziesz uzywał GI (w skrocie to takie bajeranckie oswietlenie :P ), to musisz modelować niewidoczne sciany, sufit itp. (nie jakos strasznie dokladnie, ale z grubsza). Choc na razie jeszcze duuuzo brakuje, zeby w ogole zacząć myslec o oswietleniu scenki.
Napisano 2 Styczeń 200619 l Jeśli bedziesz uzywał GI Najlepiesz, jesli tak zrobisz. Choc na razie jeszcze duuuzo brakuje, zeby w ogole zacząć myslec o oswietleniu scenki. Też się zgodzę, jadnak już na etapie modelowania trzeba pomyśleć o ew. lampach, oknach etc. :) Ojj malutko widać na obrazku - ta ściana pośrodku, to ściana oddzielająca dwa pomieszczenia, tak? Już widać, że proporcje leżą - porównaj wielkość pomieszczenia do grubości ścian :>
Napisano 2 Styczeń 200619 l Autor Jak teraz z proporcjami? Renderka zrobilem szybkiego z GI, image sampler - adaptive QMC, antialiasing filter mitchell-netravali itepe. Link: http://www.bimbrownia.webpark.pl/2nd.jpg
Napisano 3 Styczeń 200619 l Dobrze, ale chyba masz artefakta w miejscu, gdzieściany zachodzą na siebie. Staraj się nigdy nie tworzyć brył, które będą się przenikać (a już napewno w taki sbosób, że facey się pokrywają).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto