Lis Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Witam! Tak jak w temacie. Mam materiał. w Diffuse jest teksturka no i reflecion włączone troszeczkę. wszystko fajnie ale chcę aby odbicia były rozmyte.
mentaller Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 blurem ? message is to short ...blablabla....
Lis Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 uffff. fajnie tylko jak go zapuścić do kanału refleion??
Lis Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 Mental. A materiał to zwykły RayTracie. ale mogę zmienić. wedle uznania.
DaveBorck Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Jakieś lakoniczne odpowiedzi Ci się trafiły chłopcy chyba przy niedzieli za dużo przy komputerze siedzą:) A więc wszystko zależy od tego jaki ma być efekt? Jak chcesz zblurowany metal to daj materiał metal(lume ) i tam masz opcję blur reflection, i on zbluruje raytrace-owane odbicia, ale będzie to robił dosyć długo ale dokładnie, jeśli jednak nie chesz idealnych odbić tylko żeby coś tam się zblurowane odbijalo to włóż do kanału reflection bitmapę i zwiększ wartość parametru blur do takiej jaka ci jest potrzebna. Albo na dole w edytorze materiałów w zakładce environment wrzuć mapę i jej daj blura, efekt podobny. Może się przydać szybkie wyrenderowanie panoramy wokół obiektu który ma mieć te odbicia i później wyrenderowaną mapę włożyć do kanału reflection jak już pisałem. Więcej metod nie znam serdecznie tego żałuję;P Powodzenia
tweety Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 DaveBorck: za dużo kombinujesz :P jeśli mental to zawsze polecam DGSa: http://www.max3d.pl/tut.php?id=285 (taka kryptoreklama) :D [+] jeśli używać metal (lume) wtedy kolorystyka odbić nie jest imo nazbyt ładna. zwłaszcza jesli potrzebujesz zrobić czarny metal. zaś sampling i przeliczanie metal(lume) jest tragicznie wolne. co do blurrowania raytracingu: nie warto. raytracowe materiały liczą się o wiele dłużej niż mentalowskie. panorama? hehe. tez tak kiedyś kombinowałem jak mentala nie było. ale to były czasy maxa4. :) Pozdrawiam [++] proszę bardzo :]
Lis Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 Ufff. Dzięki wielkie tweety. Ten toturial prowadzi nawet dokładnie do tego co chcę uzyskać :-) (panele podłogowe) hi hi wygląda na to że oszczędziłeś mi roboty.
Lis Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy to normalne że podczas używania silnika Mental Ray Material Editor chodzi strasznie wolno. znaczy się po włączeniu Material editor komp się zawiesz na jakieś 30 sekund żeby sobie wszystko wczytać i wogóle wszystkie refresh działają strasznie wolno ??
tweety Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 nie. co prawda następuje odświeżenie MaterialEditora, ale nie na długo. miałem kiedyś problem z refreshem w MaterialEditorze a ściślej z jego brakiem. dopiero reinstalka maxa pomogła.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się