Jump to content

DaveBorck

Members
  • Posts

    593
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

DaveBorck last won the day on July 14 2008

DaveBorck had the most liked content!

City (optional)

  • Miasto
    Poznań

DaveBorck's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

76

Reputation

  1. Na linuksie działa djv view (na windzie też). Ogólnie rozwinięty program, używam go praktycznie codziennie w pracy. Też wrzuca wszystko do ramu przy początkowym wczytywaniu ale to nie jest problemem. Ma jednak jeden mankament, przy odtwarzaniu materiału w wysokich rozdzielczościach zaczynają się problemy z poziomym szatkowaniem obrazka. Ma to chyba związek z odświerzaniem ramki w viewerze, tzn nie wyswietla ramki po jej całkowitym wczytaniu ale zaczyna wyświetlać jeszcze przed. Efekt ten jest na tyle problematyczny, że czasami wolę wrzucić to do nuke-owego framecyclera niemającego tych wad co jednak rodzi inne problemy np wolne odtwarzanie. Problemów nie widać przy materiale HD ale przy 4k nie da się poprawnie ocenić obrazka.
  2. 300 PLN? wow, to nawet w empiku kupiłem za 150. Pograłem w kampanię i od razu przeszedłem na multi bo to głównie o to w tej grze chodzi. Nowy battle net daje radę, szczególnie automatyczne mecze. Calkiem szybko wszystko działa i po kilku chwilach można grać.
  3. Śmiga... aż do momentu klikniecia fullscreen;) ale poza tym rzeczywiście jest ok.
  4. Odeon - max, lightwave, maya (tak przynajmniej było dwa lata temu) Alvernia - maya + houdini do render i fx
  5. Po kilku godzinach testów wyszło więcej niedogodności tej jeszcze świeżej technologii. Mati właśnie rozkłada uv:)
  6. DaveBorck

    PTEX workflow

    Witam, Mam pytanie odnośnie Waszego postępowania z malowaniem po modelach z mapkami typu PTEX w mudboxie. Co robicie gdy na przykład pomalowaliście już model ale potem się okazało, że trzeba jeszcze coś w nim pozmieniać np w mayce i powiedzmy pociąć go, coś extrudować, albo użyć innych operacji zmieniających siatkę. Jest może jakiś sposób na transfer painting layers z jednego modelu zmapowanego PTEXEM na drugi też zmapowany w ten sposób? Jest opcja żeby przeprowadzić transfer map PTEX na model z UV-ką ale raczej nie tego szukam. Pozdrawiam Dawid
  7. Priority jest w innych managerach takie samo. A przynajmniej tak jest w qube i butterfly net render. Mozna latwo ustawic kolejke. najpierw leci 1 potem 2, 3 ,4 itd. Co do przerzucania danych miedzy komputerami to przy kilkunastu nikt tego nie robi. W takim wypadku po prostu kupuje sie serwer i podlacza wszystkie komputery do jednej macierzy dyskowej z kilkoma dyskami spietymi w bezpieczny raid i z porzadnym archiwum na backupowanie starych projektow ktore usowa sie z macierzy bo projekty moga ja szybko zapychac. Pozdro DaveBorck
  8. Już niektóre firmy kupiły Mari, u nas sprawdza się bardzo dobrze;)
  9. prawde powiedziawszy, jesli wyrenderujesz w 60kl/s a potem to scisniesz w afterze to program wywali po prostu co druga klatke co da taki sam wynik jakbys wyrenderowal od razu 30. Wiekszosc powinien zalatwic motion blur i odpowiednie oswietlenie, bez nadmiernych kontrastow. Oko przy duzych kontrastach jest w stanie zobaczyc klatkowanie nawet powyzej 60 kl/s. Jak spojrzysz na niejeden film to przy szybkich ruchach jest taki motion blur ze prawie nic nie widac na pojedynczej klatce.
  10. Pojechaliście ostro. Szacun dla Karola, że tak szybko się wkręcił w aftera. Mi odrobinę nie pasują zbyt nasycone kolory ale to w zasadzie kwestia gustu. Całość świetna. Jaką kamerą kręcone? Pozdro
  11. Jak do compo to nuke nadaje się idealnie. Szczególnie że jak piszesz nie przepadasz za fusion. Proste rzeczy i te w których trzeba szybko i sprawnie pracować z czasem można śmiało robić w afterze. Do motion designu, prostego compo, animatików czy animacji do weba after nie ma sobie równych. Szczególnie że ma rozkład i narzędzia bardzo podobne do reszty produktów adobe więc łatwo jest wciągnąć plik psd choćby i z setką warstw i pracować na nim dodając różne cuda. Podobnie jest z plikami illustratora. Myślę że z tym przejmowaniem projektów z aftera po kimś to lekka przesada. Nie raz zdarzało mi się poprawiać/ kończyć zaczęte projekty i z odnalezieniem się nie było dużo większych problemów. Kwestia sensownego poukładania kompozycji i znajomości sposobów szybkiej nawigacji między kompozcjami. Przy dużych projektach nody też można nieźle zamieszać utrudniając innym pracę tak że się głowią godzinami co z czego wynika bo wszystkie linie przecinają się we wszystkich kierunkach albo są pochowane inputy;)
  12. chyba jednak bez zdradzenia do czego Tobie będzie program potrzebny nie da się już nic doradzić nie wprowadzając w błąd...
  13. ja bym pewnie zrobił ogólny wygląd clothem a potem jak by były potrzebne drobne fałdki to dodał jeszcze modyfikator morpher i domodelował mniejsze zagięcia.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy