LukaszZ Napisano 10 Styczeń 2006 Napisano 10 Styczeń 2006 Szukałem na forum, chyba nigdzie tego nie ma. w tutorialu: http://www.max3d.pl/tut.php?id=64 każą mi narysować edge (looknijcie sobie, tam przy oczach na przykład:] No i teraz pytanie: Jak ja mam to narysować? OK już wymyśliłem:P Cut zastosowałem... Ale teraz inne pytanie: miałem na początku takie gizmo, w którym kliknełem linię np. y i tyklo po tej mi sie przesuwało. Teraz mam jakieś dziwne, tylko kreski z kierunkami x,y,z... Transform gizmo jest zaznaczone... Jak ustawić z powrotem na takie, jak miałem? I ostatnie pytanie: Jak zesmoothować nie zesmoothowane tu krawędzie: http://www.fantasyart1.republika.pl/aaa.jpg chodzi mi o krawędzie, które zostały po krawędziach BOXa (box modeling) i o krawędź między 2 stronami twarzy (stworzone przez mirror, wszystko tak jak w tutorialu http://www.max3d.pl/tut.php?id=64 )
Lis Napisano 10 Styczeń 2006 Napisano 10 Styczeń 2006 Hmm. Co to pierwszego pytania to musiałeś poklikać jakieś skróty klawiszowe :-) Mi też się to czasem trafia i puzniej szukam godzine jak to odkrecic. Sprubuj kombinacji: Ctr + C. Musisz poprubować Ctrl i Wszystkie literki obok C. Powiedziałbym ci dokładnie ale teraz mi sie renderuje i nic nie zrobie. Co do drugiego pytania zeby to zesmoothowac musisz mieć zweldowane wszystkie vertexy na łączeniach. Najlepiej zaznaczyć wszystkie vertexy i kliknąć okienko obok weld, tam ustawić najmniejszą możliwą wartość (byle nie 0,000) i ok. Drugie wyjścia to zaznaczyć wszystnie FACE i kliknąć na Auto Smooth czy jakoś tak(na dole listy modyfikatorów bedzie taka tabelka z cyferkami)
Hindus Napisano 10 Styczeń 2006 Napisano 10 Styczeń 2006 Narysowac ? na przyszłosc - edge sie tworzy - nei rysuje ;) ale dobrze to zrobiłes - CUT do tego służy. Transform Gizmo - wcisnij klawisz X na klawiaturze i spróbuj jeszcze raz. Smoothowanie - nie bardzo wiem o co ci chodzi ale spróbuj zaznaczyć ten ostry edge, kliknij na przycisk LOOP a potem na CHAMFER i pobaw sie tym suwakiem - innaczej jesli chcesz to wyglądzic to zaznacz model i daj modyfikator meshsmooth (wiecej w faq)
nielot007 Napisano 10 Styczeń 2006 Napisano 10 Styczeń 2006 jesli chodzi o smoothowanie to albo w edit. poly zaznacz caly obiekt i daj opcje smooth z duza wartoscia powinnien zesmoothowac albo dodaj modyfikato smooth i tez daj duza wartosc.... ale najlepiej pododawac kilka edgesow mozesz tez dac meshsmooth :)
LukaszZ Napisano 10 Styczeń 2006 Autor Napisano 10 Styczeń 2006 ok, dzięki. Te krawędzie poboxie zaczeły sie poprawnie smoothować- Mesh smootha nie mialem zaznaczonego przy renderowaniu:]. No i zostaje mi ten problem- brak smoothowania pomiędzy tymi 2 połówkami głowy. Trzeba je najpierw jakoś złączyć w 1 obiekt? Jeśli tak, to jak :]? Póki co taki jest wynik: http://www.fantasyart1.republika.pl/abb.jpg :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się