Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem. Robię sobie głowę ( tzn. ja swoją mam:D tą robię w 3dsm :P) według tutoriala Box modeling znajdującego się na max3d.pl. Wszystko idzie niby dobrze, ale tylko do czasu.

1. Kiedy zechciałem sprawdzic stan zrenderowany, wyszło mi takie coś: http://www.fantasyart1.republika.pl/abb.jpg

Jak widać jest coś nie tak ze smoothem pomiędzy 2 połowami głowy...

2. według tego tutka http://www.max3d.pl/tut.php?id=65 (obrazek 3) extrudowałem szyję... Ale zamiast 1 szyji wyszły mi 2 oddzielne! :[ - www.fantasyart1.republika.pl/extrude.jpg (zaznaczyłem czerwonym przerwę między częściami szyji).

 

Myślę, że sposób na te 2 problemy jest 1, coś typu złączenie połówek głowy (ale tak, żeby dalej można było edytować dwie połowy na raz pracując na jednej). Z góry thx :) pozdrawiam.

 

Jeśli ktoś wie jak temu zaradzić, najlepiej niech pisze na gg. :) Ale tu też może być:P

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ad1. use symetry Luke

i po namyśle jeszcze F1.

ad2. przy ekstrudowaniu włącz group może da radę jak nie to daj minimalnego extruda i ręcznie przesuń tak żeby nie odchylić od pionowej osi. (powinieneś troszkę pokombinować, wszystkiego za ciebie nie zrobią)

Napisano

w tutorailu nie pracują na połowie głowy tylko na całej dlatego jak zaznaczą poligony do extrudowania szyi robi im się ładnie. ty albo extrudujesz połowę szyi albo masz już nie potrzebne poligony na osi symetrii.

Napisano

sugerujesz, że gościu kazał przeciąć na pół boxa i zrobić mirrora, żeby zaraz znowu mieć taką sytuację j ak na początku? :] raczej po to, żeby mieć uąłtwioną robotę: robić na raz 2 połowy... Poza tym nadal zostaje problem meshsmootha między połowami głowy...

Napisano

Komus sie tlumaczenie mojego tutoriala nie podoba? A kopa chcial :):):)

 

Nie no zartuje. Autor w zamysle robil cala glowe naraz a nie polowkami.

Do tego uzywaj modyfikatora symmetry. Nie chcesz robic inaczej niz tutorial ale i tak juz robisz (chodzi o te polowki) ale to dobrze, bo wlasnie poznasz dzieki temu symmetry i prace na polowkach :)

Napisano

To jest cytat z tego tutka:

"3) Teraz skasuje jedna polowe naszej bryly i nadaje mirror w instance. Dzieki temu podzczas modelowania jednej polowy, druga automatycznie sie uaktualnia. Podstawowy ksztalt glowy wyznacza kula."

Więc chyba pracuje na 1 połowie:) No to spróbuje z symmetry:P

Ale da się zrobić z "symmetry" tak jak w przytoczonym fragmencie? Żeby symmetry się samo uaktualniało?

Ok, już znalazłem:D Trzeba było tylko odznaczyć opcję "Slice along mirror" w "symmetry":) Wielkie dzięki Wam chłopaki:D (Nie powiem, że Was kocham, gejem nie jestem:P)

 

Jeszcze takie dodatkowe pytanko: Jak zmienić tło w renderowaniu? Z czarnego na białe...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności