7demon Napisano 30 Styczeń 2006 Share Napisano 30 Styczeń 2006 Mam taki problem: tworzyłem samochód na 3ds 7 , miałem tam vray i wszystko było fajnie. Ostatnio załatwiłem sobie 3ds 8 i zaistalowałem tam vray. Kontynouwałem tworzenie samochodu na 8, ale gdy chciałem zrobić próbny render okazało się ze nie ma vray light( które służyło mi do oświetlenia wnętrza). Nie mogę teraz oświetlic w żaden sposób wnętrza pojazdu( aby uzyskać podobny efekt ), nie mogę również załadować pliku z samochodem do 3ds 7. Czy możecie mi pomóc i powiedzieć czy jest jakis inny sposób na oświetlenie wnętrza, jakieś opcje w vray czy może jest jakies inne swiatło, które mi pomoże?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 30 Styczeń 2006 Share Napisano 30 Styczeń 2006 1. zapewne posiadasz wersje free vraya, ta wersja jest darmowa i ma ograniczenia w postaci braku vraylighta i vray material 2. pliki zapisane w nowszych maxach nie mozesz odczytac w wersjach starszych, mozesz jedynie exportowac model przez format 3ds ale wtedy bedizesz mial sam model bez zadnych ustawien sceny, materialow itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 30 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2006 vray nie jest wersją darmową, w 3ds 7 mam wszystko (materiały i vraylight) natomiast w 8 mam już tylko materiały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 30 Styczeń 2006 Share Napisano 30 Styczeń 2006 chaosgroup, developer, udostepnia 3 wersje vraya vray free - darmowa, tzw. studencka wersja vray demo - demo, czyli ograniczenie czasowe oraz watermarki w kazdym renderze vray advanced - pelna komercyjna wersja vraya bez zadnych ograniczen jesli posiadasz wersje advanced to w jakiej wersji, bo bez tej informacji ciezko cokolwiek stwierdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 30 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2006 Mam wersje 1.47.03 jeśli o to ci chodzi. bez tej informacji ciezko cokolwiek stwierdzic a co ci z tym chodzi, co chesz stwierdzić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 30 Styczeń 2006 Share Napisano 30 Styczeń 2006 jesli mowisz ze masz 1.47.03 to sam nie weim co o tym myslec bo jak dobrze pamietam pod maxem 8 nie bylo z tą wersja problemow (jako ze to chyba jedyna wersja z serii 1.4x.xx dzialajaca pod maxem 8) jedynym sensownym rozwiazaniem bylo by skontaktowanie sie z producentem i przedstawienie problemu :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 30 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2006 Przy instalacji wykoczył mi bląd/komunikat ze wersja 3ds nie taka, ale to wtedy wogóle nie powinno działać a tu tylko tego swiatła nie ma. PS a czy jest inny sposób na oświetlenie wnętrza samochodu?? co mogę z tym zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 31 Styczeń 2006 Share Napisano 31 Styczeń 2006 kazdym innym swiatlem ze standardowych , jedynie wymagane jest włączenie vray shadows dla kazdego nie-vrayowego swiatla mozesz takze uzyc vray light material, dziala jedynie przy uzyciu lightcache lub QMC w secondary bounces, ale nie ma nic za darmo wystepowanie bugów przy wykozystywaniu tego materialu jako glownego zrodla swiatla jest calkiem spore, tak samo jakosc renderu przy niskich wartosciach irradiance mapy daje sie we znaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 31 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2006 ok dzięki popróbuje, ale to już jutro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 31 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2006 Zrobiłem kilka prób i nadal jest problem. Nie wszystkie miejsca sa tak oświetlone jak trzeba Chodzi mi o to miejsce pod kierwonicą ( na nogi ) . jak zrobic aby tam też było oświetlone?? PS na tym renderze użyłem 4 światła free spot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 31 Styczeń 2006 Share Napisano 31 Styczeń 2006 Musisz zwiększyc mult. irradience mapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 31 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2006 RA, zrobiłem tak jak mowiłes zwiększyłem tą wartość, ale teraz wszystko pozostałe jest prześwietlone. Co teraz z tym zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 1 Luty 2006 Share Napisano 1 Luty 2006 musisz zwiekszyc ilosc GI bounces. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klower Napisano 5 Luty 2006 Share Napisano 5 Luty 2006 musiosz doswietlic tam jakims slabym switlem omni. najlepiej z Decay. pobaw sie z ciemno szarym kolorem lub moca oswitlenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 5 Luty 2006 Autor Share Napisano 5 Luty 2006 Użyłem jakieś 1 słabe omni i efekt jest całkiem dobry. ale co daje ta funkcja decay?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 5 Luty 2006 Share Napisano 5 Luty 2006 decay to wygaszanie , innym slowem im dalej od zrodla swiatla tym mniejsze jego natęzenie(w zaleznosci od jego ustawien) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się