Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Tak sobie dłubię od pewnego czasu, projekt własnego mieszkania w trakcie permanentnego remontu - ciągle coś burzę, potem buduję, ale w międzyczasie postanowiłem w końcu porenderować trochę wizek jak to ma wyglądać, coby sobie materiały i kolorystykę dobrać.... Przy okazji padło, że pora się nauczyć Vray'a (podchodziłem do maxwella z wielką admiracją - podoba mi się idea jego silnika renderującego, ale kupa - wymagania sprzętowe mnie zabiły - a raczej mój nienajświeższy konfig)....

Powiem tak - Vray jest przepytoński ((((-:. Strasznie mi się podoba - ale mnogość opcji powoduje że ilekroć mam wrażenie że coś rozgryzłem to wciąż jestem w lesie ((((-;

Efekty - na dzień dzisiejszy model (zbudowany w AutoCADzie bo przy okazji jest to projekt wykonawczy), proste kolorystyki (w sumie na każdym obrazku się to zmienia) i przede wszystkim światło - opanowane w mniejszym lub większym stopniu przy pomocy porad kumpla z roboty (nota bene renderuje on w Mentalu) (((-;

 

Tak to wygląda w miarę postępu prac (ostatnie wizki - bo w sumie to jest ich od groma więcej ale inaczej też projekt wyglądał):

http://www.dabrow.com/pub/max/wizki

 

Na razie nie zapodaje miniatur bo musze je stworzyć (-; Obrazki mają różne rozmiary - od 640x480, 800x600 po 1600x1200 - widać w miarę po ciężarze jpg'ów...

Ciekaw jestem opinii, porad dot. optymalizacji ustawień itp itd.

PS. Sorki za błędy ewentualne w poście ale to mój w sumi pierwszy (wołania o pomoc sprze 2 lat nie liczę).... Więc też wypada się powitać (((-;

Zatem dzień dobry ((((-;

 

Tytuł posta poprawiony. Thnx za uwagę (-;

Dokładam miniaturki ostatnich dwóch renderów (jpgi w 800x600). Pierwszy renderował się prawie 4godziny w rozdziałce 1200x900 ten drugi w 1600x1200 ponad 16h (oba są pod adresem powyżej - 063.jpg i 062.jpg odpowiednio).

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Tutaj ustawienia Vray'a do tego pierwszego - drugi różnił się tylko ilością prepass'ów - w Irradience map w polu basic parameters

-Min rate było na -4

-Max rate na 0.

(Oczywiście też rozmiarem docelowym obrazka)

Reszta taka sama w obu przypadkach (GIFy po ok 45kb):

 

063setup_01.gif

063setup_02.gif

 

Ciekaw jestem zwłaszcza jak można nie tracąc na jakości jakoś sensownie zoptymalizować ustawienia żeby nie trwało to takie wieki - na razie są to przecież podglądy - jeszcze nawet tekstur nie ma (tylko parę obiektów dostało powierzchnie refleksyjne)....

Napisano

mysle ze spokojnie mozesz uzyc lightmapy

 

w sceondary bounces ustaw lightmap z ustawieniami:

 

subdv : 700

sample size : 0,01

scale : screen

 

show calc phasse mozesz sobie włączyc dla podglądu

 

number of passes ustaw tyle ile masz procesorów (w przypadku Pentiuma z HT ustaw na 2 bo liczy jako 2 procesowy, w innym na 1)

 

pre-filter ustaw na 10, a filter na nearest z tą samą wartoscią

 

w irradiance map spokojnie wystarczy ci to:

 

presset ustaw na medium

 

hsph sampl. na 60

interpolation 50-60

 

sample lookup ustaw na density biased bo najlepiej radzi sobie z ujemnymi wartosciami maxrate

 

jesli bedzie wystepowalo zjawisko przecieków zaznacz "check sample visibility"

 

do renderow testowych uzywaj Fixed z wartoscią 1 w Antialiasing, nie ma co tracic czasu na testowe rendery z AA

 

byc moze bedize troche za jasno, zmniejsz wtedy intensywnosc vraylightow w oknach i w podobnym % directlighta

 

 

t ochyba na początek

 

pokaz wynik to moze cos jeszcze sie podszlifuje

 

[+]Edit

 

zapomnialem , zwieksz wartosc subdv w vraylightach , najlepiej na okolo 20-24 jesli byly ustawione na 8 , pozbedziesz sie ziarna na przeciwległych scianach

Napisano

HMMMrendery moga byc ale czas heh zzaaa dluuugiii do efektow Zlukam jak tylko bede mial czas na te usatwienia cya

Napisano
  • Autor

OOOOOOOOO! Dzięki Marcin.

Dzięki za pomoc (-;

"Przecieki" czyli "dziwności" ze światlem i cieniem przy krawędziach np. sufitu i ściany? Jeśli to to - to jesteś guru ((-; Bo ten problem mi najbardzie dawał po nerach... Zaraz zapodam render z parametrami które podałeś.

Światła mają domyślnie zwiększoną wartość subdivids - bodajże na poziomie 30. Intensywność świateł Vraylight - 7 a Direct - 1 (multiplier).

Reszte ustawiłem jak pisałeś, procki mam dwa fizyczne (-; Ale nie za potężne dlatego mi na optymalizacji tak zależy - wypracować dobry standard do roboczych podglądów i drugi do finalnego renderingu... Jak się ułoży w najbliższym czasie to być może sprzęt się zmieni - wtedy A64 X2 i nie ma zmiłuj ((-;

Napisano
  • Autor
HMMMrendery moga byc ale czas heh zzaaa dluuugiii do efektow

No wiem, ale looknij no na konfig który to robi ((-; Też nie jest zbyt efektowny - swoje lata wysłużył - robił w maxie jak jeszcze mało kto wiedział co to GI (-;

Napisano
  • Autor

Hej! Zrobiłem jak pisałeś, ustawienia przez Ciebie zasugerowane obniżyły czas renderu do >3h - obrazek tutaj - ma 1600x1200px ja wielkich różnic nie widzę, poza brakiem AA, trochę ciemniejszym wnętrzem (do ustawienia teraz nasycenie światła) a co ważne nie ma tych problemów na styku ściany i sufitu (-; Lecę dalej, wieczorkiem coś pomęczę teksturowanie - ciekawe co wyjdzie bo poprzednie próby dawały efekt zbytnio nasyconych w kolorze tekstur oraz przepalonych na nich świateł ....

Napisano

qrde zapomnialem dopisac zebys zwiekszyl secondary multiplier przy lightmapie do 1.0 ;]

Napisano
  • Autor
qrde zapomnialem dopisac zebys zwiekszyl secondary multiplier przy lightmapie do 1.0 ;]

Nie szkodzi - zrobiłem to intuicyjnie - ale nie aż do 1.0 ale do 0.95 (-; W kolejnym sprawdze na 1.0 (-;

W każdym razie dzieki. Teraz będzie tylko update w miare uzupełniania geometrii scenki, i kolejnych renderów - tekstury itp....

Potem kolejne wnętrza i kadry inne - jeszcze oświetlenie sztuczne trzeba też zrobić .... powolutku do przodu (-;

Napisano
  • Autor

a proszę. ZA niedługo update się szykuje - ciągle dłubię w modelu - w maksie i na żywo - w gips kartonie (((-; Fajnie jest zweryfikować to co się projektuje - własnoręcznym wykonawstwem ((-;

Napisano
  • Autor

kliment - to wiesz jak jest. .. (-;

NAjpierw rozpiducha bo się burzy ściany a potem tumult bo się nowe buduje (-;

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności