Skocz do zawartości

Scena 3D: Wnętrze - moje mieszkanie


Dabrow

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie dłubię od pewnego czasu, projekt własnego mieszkania w trakcie permanentnego remontu - ciągle coś burzę, potem buduję, ale w międzyczasie postanowiłem w końcu porenderować trochę wizek jak to ma wyglądać, coby sobie materiały i kolorystykę dobrać.... Przy okazji padło, że pora się nauczyć Vray'a (podchodziłem do maxwella z wielką admiracją - podoba mi się idea jego silnika renderującego, ale kupa - wymagania sprzętowe mnie zabiły - a raczej mój nienajświeższy konfig)....

Powiem tak - Vray jest przepytoński ((((-:. Strasznie mi się podoba - ale mnogość opcji powoduje że ilekroć mam wrażenie że coś rozgryzłem to wciąż jestem w lesie ((((-;

Efekty - na dzień dzisiejszy model (zbudowany w AutoCADzie bo przy okazji jest to projekt wykonawczy), proste kolorystyki (w sumie na każdym obrazku się to zmienia) i przede wszystkim światło - opanowane w mniejszym lub większym stopniu przy pomocy porad kumpla z roboty (nota bene renderuje on w Mentalu) (((-;

 

Tak to wygląda w miarę postępu prac (ostatnie wizki - bo w sumie to jest ich od groma więcej ale inaczej też projekt wyglądał):

http://www.dabrow.com/pub/max/wizki

 

Na razie nie zapodaje miniatur bo musze je stworzyć (-; Obrazki mają różne rozmiary - od 640x480, 800x600 po 1600x1200 - widać w miarę po ciężarze jpg'ów...

Ciekaw jestem opinii, porad dot. optymalizacji ustawień itp itd.

PS. Sorki za błędy ewentualne w poście ale to mój w sumi pierwszy (wołania o pomoc sprze 2 lat nie liczę).... Więc też wypada się powitać (((-;

Zatem dzień dobry ((((-;

 

Tytuł posta poprawiony. Thnx za uwagę (-;

Dokładam miniaturki ostatnich dwóch renderów (jpgi w 800x600). Pierwszy renderował się prawie 4godziny w rozdziałce 1200x900 ten drugi w 1600x1200 ponad 16h (oba są pod adresem powyżej - 063.jpg i 062.jpg odpowiednio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tutaj ustawienia Vray'a do tego pierwszego - drugi różnił się tylko ilością prepass'ów - w Irradience map w polu basic parameters

-Min rate było na -4

-Max rate na 0.

(Oczywiście też rozmiarem docelowym obrazka)

Reszta taka sama w obu przypadkach (GIFy po ok 45kb):

 

063setup_01.gif

063setup_02.gif

 

Ciekaw jestem zwłaszcza jak można nie tracąc na jakości jakoś sensownie zoptymalizować ustawienia żeby nie trwało to takie wieki - na razie są to przecież podglądy - jeszcze nawet tekstur nie ma (tylko parę obiektów dostało powierzchnie refleksyjne)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze spokojnie mozesz uzyc lightmapy

 

w sceondary bounces ustaw lightmap z ustawieniami:

 

subdv : 700

sample size : 0,01

scale : screen

 

show calc phasse mozesz sobie włączyc dla podglądu

 

number of passes ustaw tyle ile masz procesorów (w przypadku Pentiuma z HT ustaw na 2 bo liczy jako 2 procesowy, w innym na 1)

 

pre-filter ustaw na 10, a filter na nearest z tą samą wartoscią

 

w irradiance map spokojnie wystarczy ci to:

 

presset ustaw na medium

 

hsph sampl. na 60

interpolation 50-60

 

sample lookup ustaw na density biased bo najlepiej radzi sobie z ujemnymi wartosciami maxrate

 

jesli bedzie wystepowalo zjawisko przecieków zaznacz "check sample visibility"

 

do renderow testowych uzywaj Fixed z wartoscią 1 w Antialiasing, nie ma co tracic czasu na testowe rendery z AA

 

byc moze bedize troche za jasno, zmniejsz wtedy intensywnosc vraylightow w oknach i w podobnym % directlighta

 

 

t ochyba na początek

 

pokaz wynik to moze cos jeszcze sie podszlifuje

 

[+]Edit

 

zapomnialem , zwieksz wartosc subdv w vraylightach , najlepiej na okolo 20-24 jesli byly ustawione na 8 , pozbedziesz sie ziarna na przeciwległych scianach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz123456

HMMMrendery moga byc ale czas heh zzaaa dluuugiii do efektow Zlukam jak tylko bede mial czas na te usatwienia cya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOOOOOOOO! Dzięki Marcin.

Dzięki za pomoc (-;

"Przecieki" czyli "dziwności" ze światlem i cieniem przy krawędziach np. sufitu i ściany? Jeśli to to - to jesteś guru ((-; Bo ten problem mi najbardzie dawał po nerach... Zaraz zapodam render z parametrami które podałeś.

Światła mają domyślnie zwiększoną wartość subdivids - bodajże na poziomie 30. Intensywność świateł Vraylight - 7 a Direct - 1 (multiplier).

Reszte ustawiłem jak pisałeś, procki mam dwa fizyczne (-; Ale nie za potężne dlatego mi na optymalizacji tak zależy - wypracować dobry standard do roboczych podglądów i drugi do finalnego renderingu... Jak się ułoży w najbliższym czasie to być może sprzęt się zmieni - wtedy A64 X2 i nie ma zmiłuj ((-;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HMMMrendery moga byc ale czas heh zzaaa dluuugiii do efektow

No wiem, ale looknij no na konfig który to robi ((-; Też nie jest zbyt efektowny - swoje lata wysłużył - robił w maxie jak jeszcze mało kto wiedział co to GI (-;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Zrobiłem jak pisałeś, ustawienia przez Ciebie zasugerowane obniżyły czas renderu do >3h - obrazek tutaj - ma 1600x1200px ja wielkich różnic nie widzę, poza brakiem AA, trochę ciemniejszym wnętrzem (do ustawienia teraz nasycenie światła) a co ważne nie ma tych problemów na styku ściany i sufitu (-; Lecę dalej, wieczorkiem coś pomęczę teksturowanie - ciekawe co wyjdzie bo poprzednie próby dawały efekt zbytnio nasyconych w kolorze tekstur oraz przepalonych na nich świateł ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrde zapomnialem dopisac zebys zwiekszyl secondary multiplier przy lightmapie do 1.0 ;]

Nie szkodzi - zrobiłem to intuicyjnie - ale nie aż do 1.0 ale do 0.95 (-; W kolejnym sprawdze na 1.0 (-;

W każdym razie dzieki. Teraz będzie tylko update w miare uzupełniania geometrii scenki, i kolejnych renderów - tekstury itp....

Potem kolejne wnętrza i kadry inne - jeszcze oświetlenie sztuczne trzeba też zrobić .... powolutku do przodu (-;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a proszę. ZA niedługo update się szykuje - ciągle dłubię w modelu - w maksie i na żywo - w gips kartonie (((-; Fajnie jest zweryfikować to co się projektuje - własnoręcznym wykonawstwem ((-;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności